Portal | Blog | Album | Chat
IPB

Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Drzewo · [ Standardowy ] · Linearny+

> FAQ: Robienie modow, samouczki, porady, przyklady

post 08-01-2006, 18:31
Post #1




Wasteland Demon
Group Icon
Grupa: Administrator
Postów: 2 692
Nr użytkownika: 351
Dołączył: 08-03-2003

Ogolnie rzecz biorac duzo tutoriali i poradnikow mozecie znalezc na:
- http://blacksteel.nma-fallout.com/
- http://www.newfmc.prv.pl

Ogolne:

Pyt.: Czy do FT da sie wsadzic jakies wieksze grafiki? Chodzi mi o jakis obiekt.
Odp.: Mozna ale jest to bardzo pracochlonne. Na http://jj86.nma-fallout.com/ powinienes znalezc jakas pomoc.

Pyt.: Zrobiłem mapę (w mapperze). Chciałbym zagrać w nią w Falloucie ale nie wiem co zrobić...
Odp.: Najprosciej podmienic ją za oryginalna mape.
W glownym folderze Fallouta masz podfolder 'Data' a w nim folder 'maps' tam wrzuć swoją mapę pod nazwą np 'artemple.map' wtedy twoja mapa będzie zamiast mapy przed swiatynią.

Pyt.: Jak zrobić tak, żeby critter po zaatakowaniu wogóle niezareagował?
Odp.: Najprosciej wyłączyć tryb walki, jest taka komenda terminate_combat czy jakos tak.
W trybie walki natomiat najprościej uzyć script_overrides w combaty_p_proc co spowoduje że dany critter nie będzie nic robił.
Jeżeli chcesz aby gracz mogł zaatakować jakiegos crittera bez reakcji ze strony innych to daj mu inny numer teamu niż reszta critterów, np.
CODE
critter_add_trait(self_obj,TRAIT_OBJECT,OBJECT_TEAM_NUM, TEAM_ARROYO);


Pyt.: Czy stworzenie moda sprawiającego, że shotguny w Fallout 2 działałyby tak jak te w Fallout Tactics, czyli pojedynczym strzałem raniłyby kilka celów a nie jeden, jest możliwe?
Odp.: Sa dwie mozliwosci...
- mysle ze nalezaloby "wmowic" komputerowi ze jest to strzal seria... wtedy moglby wygenerowac takie obrazenia - wszak minigunem cazy bozarem mozna zranic kilka osob
- ustawic rodzaj zadawanych obrazen zamiast normal na explode (gdy rzucisz granatem obrywa duza grupka stojacych obok siebie critterow, powinno to zadzialac w podobny sposob)

Pyt.: Chcialbym zeby ktos mi objasnil budowe prostego questu-zadania do wykonania.
Odp.: Coprawda w gruncie zeczy sprawa jest prosta, do questów uzywa sie zmiennych globalnych(czyli widzialnych wszedzie w grze).
Teraz musimy sobie wymyslic wartosci dla tej zmiennej np
0 - nie wie o zadaniu
1 - dowiedzial sie o zadaniu
2 - wykonal zadanie
Przy starcie zmienna jest na 0


Bledy w robieniu modow:

Pyt.: Chcialem wykasowac mape Den z Fallouta. Kolejno usuwam z plików 'city' i 'maps' w katalogu 'data' wszystksko zwiazane z Den (nie usuwam Den slaves cos tam bo z tego co mi wiadomo to nie jest czesć Den) Później wchodze do katalogu 'text/english/game' i stamtad z pliku 'map' również usuwam wszystko zwiazane z Den. Kiedy uruchamiam gre, wywala mnie do Windowsa...
Odp.: Teoretycznie wszystko zrobiłeś ok, tylko że wpisy w plikach 'City.txt' i 'maps.txt' sa rosnaco ponumerowane ([map 001] itp..).
Jeżeli usuniesz cos ze srodka to musisz zmienic numeracje wszystkich elementów bo numery musza być kolejno i bez dziur.

Pyt.: Ustawiłem na mapie kilka crittersów którze maja gadać różne rzeczy (float_msg) korzystając z pliku msg.
Każdemu crittersowi przypisałem ten sam skrypt, który zapewnia wyświetlanie losowego napisu. Chciałbym aby napisy pływające były dobierane funkcją random z pliku msg skryptu crittersa i wszystko byłoby ok lecz zamiast kwestii jaką ma critter wypowiedzieć pojawia się napis error. Czemu?
Odp.: Napis ERROR pojawia sie gdy wystapił blad przy probie wczytania tekstu z pliku msg.
Skrypt moze byc dobry tylko zrobiles jakis blad w pliku msg- przyjrzyj mu sie dokladniej (byc moze niedomkniety nawias lub opuszczony, skasowany jeden wiersz, ważna jest również wielkośc liter w nazwie plików.).

Pyt.: Gdy na zrobionej przezemnie mapce zaatakuje crittersa, wywala mnie do Windowsa.
Odp.: Pozwole sobie zamiescic maly tutorial w wykonaniu Cubika ;)
0. Musisz mieć zainstalowaną full wersje gry, tzn muszą byc pliki master.dat i critter.dat (chociaz critter.dat nie jest konieczny ale płyta z grą wtedy musi być, żeby grę odpalić)
1. zrób kopie zapasową folderu \data i skasuj później ten katalog w folderze fallouta.
2. teraz utwórz na nowo folder \data
3. w folderze \data utwórz foldery \maps, \scripts, text\
4. w folderze \text utwórz folder \english
5. w folderze \english utwórz \dialog
6. do \maps skopiuj swoja mapę czyli <folder fallouta>\data\maps\artemple.map
7. do \scripts umieść plik scripts.lst, który musisz sobie wcześniej wypakować z pliku master.dat za pomocą np. programu datexplorer (tutaj link do tego programiku http://bug.ii.uj.edu.pl/fallout/tools/datexpl.zip
8. skopiuj do tego samego folderu (czyli \scripts) plik kofranek.int
9. edytuj plik scripts.lst i dopisz na samym końcu tego pliku taka linijkę (mozesz ją sobie skopiowac stąd i wkleić po prostu):
kofranek.int ; skrypt dialogu Franka # local_vars=10
10. do folderu \text\english\dialog skopiuj plik kofranek.msg

Prawdopodobnie namieszane jest w pliku scripts.lst. Chodzi o to że gra odczytuje z tego pliku nazwę skrytpu według numeru wpisania linijki z nazwą tego skrytpu, i jeśli miałeś wcześniej jakieś inne skrytpty zarejestrowne lub może nawet nie zarejestrowane to wtedy sie może namieszać.
Zasada rejestrowania skrytpów jest opisana w artykule na FMC w dziale [Guides\Scripting Guide] pod tytułem "Jak zarejestrować skrypty aby działały poprawnie"

Pyt.:

Przyklady:

Lich dal nam prosty przyklad malutkiego moda...
QUOTE
Jedyne co trzeba zrobic to umiescic linijke
CODE
play_gmovie(VSUIT_MOVIE);

w procedurze map_enter_p_proc
Poczatkowa plansza to Artemple, mozna ja zmienic zapisujac inna mape pod ta nazwa. Film mozna usunac dajac jego alternatywna ktotka wersje. Potem wystarczy edytowac skrypt tej mapy.
Przyklad: zapisalem reddown.map jako artemple.map i edytowalem reddown.ssl
Rezultat: zaczynasz w miescie Redding z v13suit i pip-boy


Ten post był edytowany przez Deat(c)hClaw: 01-04-2007, 19:27
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:
 

Wersja Lo-Fi Obecna data i czas: 22-07-2019, 22:27