Portal | Blog | Album | Chat
IPB

Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Drzewo · [ Standardowy ] · Linearny+

> Regulamin v 5.0, 7 stycznia 2009

post 25-11-2006, 13:25
Post #1




I-szy Sekretarz SHAMO
Group Icon
Grupa: Założyciel
Postów: 2 968
Nr użytkownika: 1
Dołączył: 01-11-2002

I. Czemu służy forum Shamo - Fallout Community

Główne 3 zasady forum:
Myśl(!)
Nie działaj na czyjąś szkodę
Nie nadużywaj

Internetowe Forum Dyskusyjne Shamo służy wymianie opinii, doświadczeń, rozwiązywaniu problemów i zdobywaniu wiedzy o grach z serii Fallout oraz zagadnieniach o zbliżonej tematyce.

Wszyscy użytkownicy zobowiązani są do tworzenia bezkonfliktowej wspólnoty fanów, modderów, oraz twórców niezależnych projektów powiązanych tak z grami z serii Fallout, jak i wizją postnuklearną w ogólnym zarysie jak i również zobowiązani są do przestrzegania niniejszego regulaminu.

W związku z tym wszelkie działania mające na celu tworzenie podziałów, wzniecanie i podtrzymywanie antagonizmów pomiędzy użytkownikami nie będą tolerowane. Działanie forum opiera się na wzajemnej pomocy wszystkich użytkowników.

II. Podstawowe zasady korzystania z Forum i Portalu Shamo

1. Użytkownikiem forum jest osoba, które zaakaceptowała regulamin rejestrując się na forum.

2. Użytkowanie forum jest całkowicie bezpłatne, aczkolwiek konto Gościa (Użytkownika niezarejestrowanego) ma dostęp tylko do podstawowych tablic Forum Shamo.

3. Porad dotyczących obsługi forum należy szukać pod zakładką "POMOC" (znajduje się na pasku u góry strony). W przypadku problemów z obsługą forum wynikających z nieznajomości jego mechanizmów, użytkownicy mają prawo zadać pytanie moderatorom.

4. Treści publikowane na forum muszą być zgodne z polskim prawem oraz zasadami netykiety. Zabrania się publikowania na forum treści i materiałów wulgarnych (pseudo cenzury), brutalnych, pornograficznych, nieetycznych, nawołujących do rasizmu, antysemityzmu, faszyzmu, obrażających czyjeś uczucia religijne lub uznawanych powszechnie za obraźliwe. Dotyczy to każdej formy wypowiedzi użytkownika (czyli: wypowiedzi, pseudonim, podpis, avatar, itp. itd.), zarówno bezpośrednio jak i w formie linku do stron zawierających w/w treści.

5. Przypomina się o obowiązku przestrzegania ustawy z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631). Regulaminowymi sankcjami objęte jest również pomocnictwo do w/w czynu - w szczególności jest to podawanie linków do stron rozpowszechniających materiały naruszające w/w ustawę.

6. Językiem używanym na forum jest język polski. Każdy użytkownik ma obowiązek przestrzegać zasad poprawnej pisowni. Dopuszcza się zamieszczanie krótkich wypowiedzi w języku obcym pod warunkiem, że autor przetłumaczy je na język polski.

7. Przy publikacji jakichkolwiek materiałów należy pamiętać o przestrzeganiu praw autorskich. Zawartość postów wyraża wyłącznie opinie i poglądy jej autora. Administracja forum nie ponosi za nią odpowiedzialności.

8. Każdy użytkownik ma obowiązek traktować innych użytkowników z szacunkiem. Zabrania się publikowania cudzych danych bez zezwolenia tej osoby.

9. Nie piszemy dwóch postów pod rząd w czasie krótszym niż 24 godziny. Niezależnie od przyczyny takiego postępowania użytkownik zobowiązany jest do usunięcia drugiego posta i użycia opcji "EDYTUJ". Jeśli nie jest to możliwe użytkownik powinien zgłosić się do moderatora danego działu lub super moderatora. Należy unikać zbaczania z głównego tematu wątku, (wyjątki stanowią tablice Cat’s Paw i The Thunderdome chociaż i tu wypowiedzi muszą być spójne), zamieszczania postów nic nie wnoszących do dyskusji, np. o treści "lol", "zgadzam się w pełni z przedmówcą", "hmm" czy też zawierających tylko emotikony. Pisania postów będących wyłącznie powtórzeniem informacji podanych już w wątku przez innego użytkownika forum.

III. Rejestracja

Rejestracja na forum jest dobrowolna. Jednej osobie przysługuje jedno konto i jest zobowiązana do korzystania na forum wyłącznie z niego.

Rejestracja jest równoznaczna z wyrażeniem zgody i podporządkowaniu się regulaminowi forum oraz na otrzymywanie wiadomości e-mail dotyczących zmian w funkcjonowaniu forum.

IV. Pseudonim (nick)

Należy ograniczyć długość wybieranego pseudonimu do rozsądnego minimum. Raz wybranego pseudonimu nie należy zmieniać. W przypadku pilnej potrzeby zmiany należy się skontaktować z administratorem.Wybierany pseudonim powinien być unikatowy i nie powinien zawierać treści związanych z forum np. admin, root, forum itp. itd.

V. Emblemat (avatar)

Maksymalna wielkość emblematu to 100x100 (px)pikseli. Maksymalny rozmiar emblematu to 15kb. Dostępne formaty avatara to: .gif .jpeg .jpg .png. Avatar może być animowany (tylko format GIF), pod warunkiem, że sama animacja nie jest agresywna (np. szybko zmieniające się kolory i obrazki).

Zabrania się umieszczania jako avatar znaków i emblematów używanych na forum lub bezpośrednio z nim związanych (np: emblematy grup użytkowników lub logo forum) bez zezwolenia uzyskanego od administracji forum.

VI. Podpis (sygnatura)

Maksymalna długość podpisu to 350 znaków mieszczących się w 5 liniach w rozdzielczości 1024x768 px.

Podpis powinien być możliwy do przeczytania już w rozdzielczości 800x600, wolno w nim stosować znaczniki: [img] do umieszczenia DOPUSZCZONYCH przez Administracje UserBarów - spis tutaj. Nie wolno umieszczać w podpisie kodu języka programowania, języka skryptowego innego niż vBB. Zabrania się również kolorowania podpisu.

Zabrania umieszczać się w sygnaturze bez zezwolenia - cytatów pochodzących z wypowiedzi innych użytkowników forum Shamo. W przypadku jeśli jest zgoda, ale cytat narusza dobra osób trzecich - administracja forum zastrzega sobie podjęcie decyzji w sprawie jego zmiany.

VII. Kary / Ograniczenia / Ostrzeżenia

W przypadku drobnych odstępstw od obowiązujących na forum zasad, może być stosowane upomnienie słowne w postaci PM bądź komentarza w poście użytkownika, wraz ze wskazaniem w regulaminie rodzaju przewinienia - może ono wystąpić ale nie musi - jest to dobra wola Administratora bądź SM. Kolejne słowne upomnienie tej samej osoby wiązać się będzie z otrzymaniem ostrzeżenia.

Z dniem 23.11.2006 r. na Shamo wprowadzony został nowy, pięciostopniowy system ostrzegania użytkowników uwzględniający restrykcje zależne od ich ilości. Przedstawia się ona następująco:

1 ostrzeżenie
– brak restrykcji, to ostrzeżenie jest trakatowane jako upomnienie dla użytkownika.
2 ostrzeżenie
– jest to drugie i ostatnie ostrzeżenie przed nałożeniem restrykcji na użytkownika (w szczególnych przypadkach już po 2-gim ostrzeżeniu można dostać SPAMERA).
3 ostrzeżenie
- użytkownik otrzymuje status SPAMERA (patrz: Rangi)
– użytkownik nie posiada prawa do sygnatury ani avatara
- na użytkownika może zostać nałożona restrykcja powodująca konieczność zatwierdzania jego postów przez moderatora - czas trwania restrykcji: 2 tygodnie
4 ostrzeżenie
- użytkownik podtrzymuje status SPAMERA (patrz: Rangi)
– użytkownik nie posiada prawa do sygnatury ani avatara
– na użytkownika może zostać nałożona restrykcja powodująca konieczność zatwierdzania jego postów przez moderatora - czas trwania restrykcji: 30 dni.
5 ostrzeżenie
– użytkownik zostaje Persona Non Grata = ban (patrz: Rangi)
- po upływie 6 miesięcy użytkownik wraca z zasobem 4 ostrzeżeń.

Ostrzeżenia mogą zostać cofnięte jeśli:
- przez okres (min.) trzech miesięcy użytkownik nie dostanie kolejnego ostrzeżenia,
- w przypadku, gdy użytkownik wyjątkowo się czymś zasłuży dla forum lub jego społeczności.
- widać dużą poprawę w zachowaniu użytkownika na forum.

Trzykrotne otrzymanie statusu SPAMERA jest równoznaczne z otrzymaniem dożywotniego statusu Persona Non Grata.

VIII. Niejasności i Spory

Jeśli użytkownik nie zgadza się z otrzymanym ostrzeżeniem, może zgłosić zażalenie super moderatorom, lub administratorom. Skarga zostanie rozpatrzona i w przypadku uznania niezasadności ostrzeżenia zostanie ono zdjęte.

Jedynym miejscem na forum, w którym użytkownicy mają prawo rozstrzygać swe osobiste konflikty jest tablica "The Thunderdome". Jednak nawet tam należy przestrzegać zasad kultury.

IX. Regulamin wchodzi w życie z dniem umieszczenia go na forum.
07.01.2009r.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Powyższe wytyczne, są jedynie spisem wskazówek jak postępować w większości przypadków, jakie mogą zaistnieć na forum. W przypadkach nieuwzględnionych w powyższym regulaminie, naruszających czyjeś dobra, godność, prawo, bądź zasady współżycia społecznego, Moderatorzy i Administracja mają podjąć odpowiednie środki przeciwko użytkownikowi dopuszczającemu się w/w naruszeń.

Ten post był edytowany przez Obsydian: 11-01-2009, 21:23
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:
 

Wersja Lo-Fi Obecna data i czas: 19-01-2018, 11:08