Portal | Blog | Album | Chat
IPB

Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )

6 Strony  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Drzewo · [ Standardowy ] · Linearny+

> FalloutX, mój nowy projekt

post 18-12-2006, 16:39
Post #1




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 50
Nr użytkownika: 3 418
Dołączył: 18-06-2006

http://falloutx.sourceforge.net/ - tutaj jest wszystko opisane ;)

Im większe będzie wasze zainteresowanie, tym większa będzie moja motywacja (tzn. szybciej to zrobię)

pozdrawiam,
reinhold
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 17:18
Post #2




I-szy Sekretarz SHAMO
Group Icon
Grupa: Założyciel
Postów: 2 972
Nr użytkownika: 1
Dołączył: 01-11-2002

Czy będzie obsługa w wyższej rozdzielczości niż 800x600 ?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 18:18
Post #3




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 50
Nr użytkownika: 3 418
Dołączył: 18-06-2006

oczywiście że tak, screen z Navarro jest w 1024x768 ;)

jednak niektóre mapy z oryginalnego fallouta (2, nie sprawdzałem pierwszej części) są przystosowane do rozdzielczości 640x480, czyli jeśli ktoś będzie chciał je wykorzystać to będzie je musiał zmodyfikować, albo po bokach będzie trzeba dodać jakieś granice, tzn czarne prostokąty. taką mapą jest np. artemple.map (wejście do świątyni w Arroyo) potem wrzuce screen'a jakby ktoś tego nie rozumiał ;)

czekam na dalsze posty ;)
pozdrawiam,
reinhold
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 18:23
Post #4




Wieczny Malkontent
Group Icon
Grupa: GWR-4
Postów: 722
Nr użytkownika: 1 290
Dołączył: 31-03-2004

Czy skoro masz na razie tylko (jak mniemam) silnik graficzny, to będziesz planował jakieś usprawnienia bądź daleko idące zmiany w mechanice gry?

Chyba szkoda byłoby zrobić z tego "ciut łatwiejszy w modowaniu Fallout2 z możliwą wyższą rozdzielczościa" - może jakiś mulitplayer (o którym wspominałeś) ?? ^_^
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 19:01
Post #5




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 13
Nr użytkownika: 3 930
Dołączył: 12-12-2006

Super sprawa! Wyrazam zainteresowanie ;)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 20:57
Post #6




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 50
Nr użytkownika: 3 418
Dołączył: 18-06-2006

No multiplayer ma być, ale ciągle jeszcze nie jestem pewien jak on w ogóle ma wyglądać... czyli myślicie że to powinien być silnik który jest zdolny robić to co robi fallout (1/2) + multiplayer + łatwy język skryptowy + wyższa rozdzielczość (lepsza grafika) czy macie może jeszcze jakieś życzenia?

pozdrawiam,
reinhold
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 21:08
Post #7




Snajper Kontaktowy Ojciec Założyciel fMUDa
Group Icon
Grupa: Fallout Corner
Postów: 1 788
Nr użytkownika: 319
Dołączył: 22-02-2003

ja bym prosil jeszcze modyfikowanie broni ale bardziej podchodzace pod serie JA niz fot.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 21:35
Post #8




SHM-1
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 278
Nr użytkownika: 2 667
Dołączył: 14-10-2005

WOW :blink: reinhold, wcielo mnie jak zobaczylem te screeny :wacko: Czekamy na jakies demko :), oby tak dalej
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 21:43
Post #9




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 50
Nr użytkownika: 3 418
Dołączył: 18-06-2006

Spicmir, wszystko będzie modyfikowalne (w skryptach) od menu zaczynając na Twoich broniach kończąc. Ja zrobię silnik, jakąś przykładową modyfikację, dla was kurs języka skryptowego i dalej robicie sobie własną grę. No chyba że razem napiszemy fabułę i zrobimy na tym jakiś mega-falloutowy mod.

Jak chcecie to wrzucę na stronę to co mam teraz plus jakąś mapę z fallout'a, to sobie zobaczycie jak to fajnie działa :P

pozdrawiam,
reinhold

Ten post był edytowany przez reinhold: 18-12-2006, 21:47
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 21:58
Post #10




SHM-1
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 278
Nr użytkownika: 2 667
Dołączył: 14-10-2005

QUOTE (reinhold @ 18-12-2006, 20:58)
Jak chcecie to wrzucę na stronę to co mam teraz plus jakąś mapę z fallout'a, to sobie zobaczycie jak to fajnie działa :P

Dawaj, dawaj, dawaj... :D Jak sie okaze niezle i uda ci sie zrobic na tym multiplaya to na pewno znajda sie osoby do robienia modow na tym :)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 22:07
Post #11




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 50
Nr użytkownika: 3 418
Dołączył: 18-06-2006

Kod w tej chwili (jeszcze) nie obsługuje plików .dat z fallout'a. Musielibyście wypakować mapy i grafikę z pliku master.dat, ale oszczędzę wam tego kłopotu i dodam kilka map i grafikę do archiwum (to nie do końca legalne, ale zrobię ten jeden raz wyjątek). Potem dodam do silnika obsługę plików dat i będziecie po prostu podawać ścieżki do plików master.dat i critter.dat. Wrzucę program jak tylko wrócę do domu, ok 22, albo szybciej.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 22:35
Post #12




Zoor
Group Icon
Grupa: Super Moderator
Postów: 1 356
Nr użytkownika: 3 713
Dołączył: 18-09-2006

No, no, no... człowieku, czytając to zwieszałem szczękę coraz niżej i niżej :) Zapowiada się naprawdę świetnie, jest tylko pytanie: czy zwykły człowiek będzie mógł też tego używać (czyt. na ile skomplikowana będzie obsługa Twoojego dzieła?) Aha, jeszcze jedno: czy do programu dołączona będzie instrukcja obsługi? (Mam nadzieję, że na to ostatnie pytanie istnieje tylko jedna odpowiedź) :D
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 23:27
Post #13




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 50
Nr użytkownika: 3 418
Dołączył: 18-06-2006

Sam silnik będzie dużo bardziej łatwiejszy w modyfikowaniu niż oryginalny Fallout. Będzie (prosty) edytor map. Do samego silnika użyje jakiegoś istniejącego języka skryptowego, np. Lua, ponieważ sądzę, iż niepotrzebne jest tworzenie nowego. Do tego wszystkiego napiszę dużo tutoriali żeby każdy wiedział jak od podstaw tworzyć questy, dodawać postacie, itp. Ciągle nie wiem jak ma wyglądać multiplayer :D

Ten post był edytowany przez reinhold: 18-12-2006, 23:27
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-12-2006, 23:47
Post #14




Wieczny Malkontent
Group Icon
Grupa: GWR-4
Postów: 722
Nr użytkownika: 1 290
Dołączył: 31-03-2004

To ja sobie pozwolę zarzucić fantazją co do edytora - żeby był taki jak w StarCrafcie :wub:

Tam w edytorze jak się pacnęło kawałek błota na ziemi, to nie stawiało pojedynczego tajla błota ale od razu dynamicznie dodawało "krawędzie" i wszelkie "tajle przejściowe", pozatym był tam wizardowaty kreator scriptów składających się z zestawu triggerów, zdań warunkowych i efektów końcowych (wszystko z możliwością ręcznej edycji szczegułów)... no i na koniec - edytor sam randomizował tajle w obrębie tworzonych obszarów (które można było ręcznie zmienić na te które nam bardziej pasowały). Po prostu ideał... Wymagałoby to dodatkowej roboty w postaci patternów tajli, ale jaki efekt.

Co do "wizualnego" kreatora skryptów, to jak dla mnie punkt podstawowy, bo co z tego, że skrypty będą łatwe do nauczenia sie, jak ich pisanie i tak jest żmudne.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 19-12-2006, 00:00
Post #15




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 50
Nr użytkownika: 3 418
Dołączył: 18-06-2006

wzory (pattern) na pewno będą, nawet oryginalny edytor map Fallout'a ma coś takiego... co do tego "kreatora skryptów" to się zobaczy... na początku będą przykłady które będzie można modyfikować ;)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 19-12-2006, 00:23
Post #16




Wieczny Malkontent
Group Icon
Grupa: GWR-4
Postów: 722
Nr użytkownika: 1 290
Dołączył: 31-03-2004

QUOTE (reinhold @ 18-12-2006, 23:15)
wzory (pattern) na pewno będą, nawet oryginalny edytor map Fallout'a ma coś takiego...

Owszem - ale wielkie, tzn praktycznie całe plansze, a ja mówię o wzorach do tych "autouzupełnień", czyli niejako o "liście adekwatnych sąsiadów" :D
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 19-12-2006, 00:26
Post #17




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 50
Nr użytkownika: 3 418
Dołączył: 18-06-2006

spoko, dodam to do listy "do zrobienia" ;)
a zaraz dam coś do ściągnięcia

link jest już dostępny na stronie projektu, a tutaj macie bezpośrednio:
http://m4p.pl/naurecki/falloutx-18-12-06-22.39.rar

plik ma aż 10 MB bo są w nim trzy mapy i grafika z fallout'a
wszystko jest wytłumaczone w readme.txt przeczytajcie koniecznie!

czekam na komentarze
pozdrawiam,
reinhold

Ten post był edytowany przez reinhold: 19-12-2006, 00:41
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 19-12-2006, 02:03
Post #18




SHM-1
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 278
Nr użytkownika: 2 667
Dołączył: 14-10-2005

Calkiem nice zobaczyc Falla w 1024x768 :D

Moj sprzet to AMD Barton 333mhz 2600xp+(taktowany oryginalnie na 1,9ghz), 2x256 ram 333mhz, Radeon 9600pro 128mb i na nim lokacje, poza Arroyo, laduja sie ok. 1 minuty, mam srednio 70fps i smuzy mi ekran jak przesuwam mape(glownie w V15)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 19-12-2006, 02:30
Post #19




Snajper Kontaktowy Ojciec Założyciel fMUDa
Group Icon
Grupa: Fallout Corner
Postów: 1 788
Nr użytkownika: 319
Dołączył: 22-02-2003

ja testowalem na
P.celeron D 2.13ghz 533mhz , 256 ddr 400mhz + gf A6200 128 mb

Arroyo - wczytywalo sie kolo minuty ( może mniej)

(wszytskow ruchu i dodatkowo [przy bawieniu sie przezroczystoscia]
640x480 - 250 fps [140]
800x600 - 140-160[80]
1024x768 ok 100 [50-60]

Robi wrażenie ;) jutro sproboje przetestowac na 2 innych kompach ;)

Ten post był edytowany przez Spicmir: 19-12-2006, 02:33
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 19-12-2006, 02:38
Post #20




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 50
Nr użytkownika: 3 418
Dołączył: 18-06-2006

Dziękuje za komentarze. to co widzieliście to dopiero początek, chciałem po prostu pokazać coś więcej niż zrzuty ekranu ;) będę dążył do tego, by wszystko działało szybciej - dynamiczne ładowanie mapy, akceleracja sprzętowa przez OpenGL. Będę was na bieżąco informował o postępach.

pozdrawiam,
reinhold
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

6 Strony  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:
 

Wersja Lo-Fi Obecna data i czas: 05-12-2019, 22:29