Portal | Blog | Album | Chat
IPB

Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )

2 Strony  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Drzewo · [ Standardowy ] · Linearny+

> Dodatki do ściągnięcia do Fallout 3?, tia ...

post 14-11-2007, 19:58
Post #1




I-szy Sekretarz SHAMO
Group Icon
Grupa: Założyciel
Postów: 2 968
Nr użytkownika: 1
Dołączył: 01-11-2002

Jak podają gry-online.pl:

Wiadomo że studio Bethesda Softworks najprawdopodobniej nie dostarczy nam grywalnego dema przygotowywanej przez nich trzeciej części Fallouta. Teraz jednym z wywiadów Pete Hines ze wspomnianej przed chwilą firmy wypowiedział się na temat możliwości wypuszczania w przyszłości dodatków do ściągnięcia.

Na pytanie, czy w chwili obecnej planowane są bonusy do Fallout 3, które mogłyby być udostępniane za pośrednictwem Xbox Live lub PlayStation Network, twórca stwierdził, że autorzy nie mogą ich jeszcze brać pod uwagę, bo gra nie została ukończona. „Mieliśmy takie samo podejście w przypadku Obliviona - jeśli coś spieprzymy, nikt nie będzie chciał czegokolwiek ściągać. W związku z tym skupiamy się na tworzeniu gry, dopracowywaniu jej, a potem będzie czas na ewentualne inne rzeczy.”


Do powyższego ciśnie się tylko jeden komentarz na usta - kkasa, kasiora, mamona, zielone, $, € etc.

Źródło: gry-online.pl
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 14-11-2007, 21:06
Post #2




SHM-3
Group Icon
Grupa: GWR-4
Postów: 994
Nr użytkownika: 1 816
Dołączył: 22-12-2004

Ano. W końcu po to robią Fallout'a 3 na PC i konsole jako Action-RPG. Dodatki do ściągania to tylko część ich polityki maksymalizowania zysków.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 14-11-2007, 23:10
Post #3




SHM-2
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 534
Nr użytkownika: 4 495
Dołączył: 01-06-2007

pokażcie mi developera który zrobi super-grę społecznie... proszę... :huh:
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 14-11-2007, 23:29
Post #4




SHM-3
Group Icon
Grupa: GWR-4
Postów: 994
Nr użytkownika: 1 816
Dołączył: 22-12-2004

Pokazuje.

Tak swoją drogą, to wiadomo przynajmniej dlaczego nie wydadzą narzędzi modderskich :D . Tym razem nie będą mieć konkurencji :D .
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 14:20
Post #5




Włóczęga
Group Icon
Grupa: OUTPOST
Postów: 504
Nr użytkownika: 1 779
Dołączył: 01-12-2004

*snip*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 14:47
Post #6




SHM-2
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 534
Nr użytkownika: 4 495
Dołączył: 01-06-2007

QUOTE(Sorrow @ 14-11-2007, 22:44)
Pokazuje.

Tak swoją drogą, to wiadomo przynajmniej dlaczego nie wydadzą narzędzi modderskich :D . Tym razem nie będą mieć konkurencji :D .
*



ta... nie dość że "gra" niszowa, to jeszcze reklamówka firmy zajmującej się tworzeniem symulacji, dla innych firm...
to NIE jest społecznie... to marketning

ale nawet nie w tym rzecz, oba (wszystkie trzy? z tacticsem) fallouty SĄ produktami komercyjnymi... tak jak fall3...

Czepianie się beth że jest komercyjna to tak jak czepiać się masła że jest tłuste.

Największe dzieła sztuki na tym świecie (z przypadkowymi wyjątkami) zostały zrobione dla pieniędzy... świat się toczy wokół mamony i koniec... ludzie...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 16:22
Post #7




I-szy Sekretarz SHAMO
Group Icon
Grupa: Założyciel
Postów: 2 968
Nr użytkownika: 1
Dołączył: 01-11-2002

QUOTE(Headbanger @ 14-11-2007, 22:25)
pokażcie mi developera który zrobi super-grę społecznie... proszę...  :huh:
*



Archlord - Codemasters

Mythos - Twórców Helgate London
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 17:23
Post #8




SHM-3
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 968
Nr użytkownika: 4 233
Dołączył: 03-03-2007

Ej no chwiala moment a czy Archlord to nie stał się darmowy jak się okazało że zyski są dupne bo ludzie wybierają inne lepsze gry?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 17:23
Post #9




SHM-3
Group Icon
Grupa: GWR-4
Postów: 994
Nr użytkownika: 1 816
Dołączył: 22-12-2004

QUOTE(Headbanger @ 15-11-2007, 14:02)
ale nawet nie w tym rzecz, oba (wszystkie trzy? z tacticsem) fallouty SĄ produktami komercyjnymi... tak jak fall3...

Czepianie się beth że jest komercyjna to tak jak czepiać się masła że jest tłuste.

Są różne stopnie komercji.

QUOTE(Headbanger @ 15-11-2007, 14:02)
Największe dzieła sztuki na tym świecie (z przypadkowymi wyjątkami) zostały zrobione dla pieniędzy... świat się toczy wokół mamony i koniec... ludzie...
*


Taa...
Na przykład takie dzieła jak filmy hollywoodzkie, muzyka takich geniuszy jak Wiśniewski, czy Britney Spears...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 17:46
Post #10




SHM-3
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 968
Nr użytkownika: 4 233
Dołączył: 03-03-2007

W hollywoodz zostały nakręcone jedne z najwspanialszych filmowych dzieł ja bym chciał żeby w Polsce kręcono takie filmy ale pewnie jesteś na poziomie tych starych profesorów z warszawy dla których wartościowy film to taki na które widz nie chce chodzić który widzą się nie podoba ale zachwytem go ogląda pięciu 90 letnich emerytów z instytutu filmowego a no i taki co nie ma nic wspólnego z USA bo nie po to przez 50 lat się uczyli o szkodliwości sztuki USA (i tego śierdzącego rocka który młodziez deprawuje!!!) żeby teraz mówić że jest OK.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 18:25
Post #11




SHM-3
Group Icon
Grupa: GWR-4
Postów: 994
Nr użytkownika: 1 816
Dołączył: 22-12-2004

A kiedy ostatnio kręcono te najwspanialsze filmy?

Ostatnio jest potop chały jeżdżącej na byciu "cool" i efektach specjalnych.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 19:45
Post #12




Włóczęga
Group Icon
Grupa: OUTPOST
Postów: 504
Nr użytkownika: 1 779
Dołączył: 01-12-2004

*snip*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 21:46
Post #13




I-szy Sekretarz SHAMO
Group Icon
Grupa: Założyciel
Postów: 2 968
Nr użytkownika: 1
Dołączył: 01-11-2002

QUOTE(KeniG @ 15-11-2007, 16:38)
Ej no chwiala moment a czy Archlord to nie stał się darmowy jak się okazało że zyski są dupne bo ludzie wybierają inne lepsze gry?
*



Ale chodziło o gry społeczne - Codemasters zrobił ją za ciężką kasę, a teraz udostępnił zupełnie darmo - dla mnie to filantropia ... to, że gra nie miała poparcia czy odzwierciedlenia w $ to inna bajka - mówimy o grach zrobionych przez profesjonalistów i danych darmo ;]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 15-11-2007, 21:53
Post #14




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 57
Nr użytkownika: 4 647
Dołączył: 15-07-2007

Komercja wiąże się z prostą zasadą rynku - im większe gówno tym więcej ludzi to chwyci. Gówno w kontekście prostoty, prymitywizmu, efekciarstwa itd. Cała kultura popularna obraca się wokół pieniądza, jednak można wyróżnić dwa rodzaje sprzedawania się - z granicami i bez. Tworzenie produktu z zauważaniem granic komercji polega na tym iż zawężamy grupę odbiorców, i sprawiamy przy okazji iż doceniają oni ten produkt bardziej niż barachło tworzone 'masowo' - pokroju ww. Wiśniewskiego. On tworzy muzykę która ma jedno zadanie - sprzedać się w jak największej ilości sztuk. I tu nie chodzi o trzymanie jakiegokolwiek poziomu, wpływanie na słuchacza, pobudzanie go do myślenia - wręcz przeciwnie, ta muzyka nie ma żadnej wartości [chyba że jesteśmy mocno napruci na imprezie ;-)]. Tworzenie wartościowego produktu przekłada się również na słabsze wyniki sprzedaży, ale tak szczerze - ilu rodaków za 50 lat będzie pamiętało o np. Dżemie czy IRZE, a ilu o Mandarynie czy DodzieElektrolodzie?

A jak to się przekłada na gry? Tutaj mi się wydaje że jest tak samo. Fallout 1/2 były tworzone z zaangażowaniem, również w celu zarobienia na chleb wódkę i paliwo do samochodu twórców. Tyle ze tamte gry miały przyciągnąc ludzi tym że coś sobą reprezentują, przedstawiają historię która wciągnie gracza i jednocześnie nie odrzuci prymitywizmem grafiki. Tymczasem sytuacja falka 3 wygląda zleksza odwrotnie - tutaj gierka jest wybitnie zaprojektowana jako podłoże pod prezentację nowych trendów w grach wideo, a także jako proste źródło mamony. Wiadomo, gierka błyskająca niczym psu jądra sprzeda się lepiej niż gold kolekcja fal1+2+tc. Inna sprawa jest taka że więcej ludzi doceni właśnie tą gold kolekcję i lepiej ją zapamięta niż błyskającą bestie z bethesdy.

to tylko moje zdanie.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 17-11-2007, 11:28
Post #15




Zoor
Group Icon
Grupa: Super Moderator
Postów: 1 356
Nr użytkownika: 3 713
Dołączył: 18-09-2006

Tja... ciekawe tylko, ilu ludzi faktycznie rzuci się na te płatne dodatki wielkości mrowiska, a ilu ściągnie sobie nielegalnie z netu/skopiuje od kumpla etc. Mnie taka polityka Beth w zasadzie wisi - dotychczasowe "dodatki" do Obliviona były nic nie warte (widoczki to sobie można pooglądać i bez nich) - a jak sobie chcą produkować szmelc i wciskać ciemnemu ludowi - proszę bardzo. Ja koło nich przejdę obojętnie. Tyle.

Takie małe post scriptum jeszcze: niektóre add-ony do Obliviona przez tydzień można było zasysać za darmo - ciekawe, czy w przypadku trzeciego Fallouta będzie tak samo.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 18-11-2007, 20:39
Post #16




SHM-2
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 534
Nr użytkownika: 4 495
Dołączył: 01-06-2007

Co do Mythosa to za jego pomocą testowali moduł multiplayer do Hellgate London... tak czy siak to wszystko jest robione by... zarobić...

Wg. mnie by to miało sens musi być odpowiedni stosunek jakości produktu co do zysków które przynosi. A gdyby beth miała zrobić grę "undergroundową" to po prostu ludzie by na tym padli... Dopóki mamona nie przysłoni wszystkiego innego jest okej...

Blizzard powoli wpada właśnie w taką machinę - patrz starcraft II, który nie wnosi absolutnie nic nowego i 3 dodatek do WoWa... ale jeszcze tej granicy nie przekroczyli... zobaczymy co będzie dalej
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 21-11-2007, 17:14
Post #17




SHM-0
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 97
Nr użytkownika: 5 403
Dołączył: 19-11-2007

To, że coś schrzanią, jest pewne. Bethesda, chociaż zdolna i naładowana kasą, to jednak nie nasze ukochane Black Isle. Ja jednak chcę przekonać się o tym na własnej skórze i kupię. Jeśli będzie, to wersję kolekcjonerską, nawet za 300zł.
Flaszka dla wszystkich pijących za jak najlepszego Fallouta 3! :booze: :rotgut:
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-02-2008, 14:55
Post #18




SHM-1
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 306
Nr użytkownika: 4 955
Dołączył: 18-09-2007

QUOTE(Headbanger @ 18-11-2007, 20:54)
Co do Mythosa to za jego pomocą testowali moduł multiplayer do Hellgate London... tak czy siak to wszystko jest robione by... zarobić...

Wg. mnie by to miało sens musi być odpowiedni stosunek jakości produktu co do zysków które przynosi. A gdyby beth miała zrobić grę "undergroundową" to po prostu ludzie by na tym padli... Dopóki mamona nie przysłoni wszystkiego innego jest okej...
*

Wnerwia mnie już nierozumienie pojęć takich jak "Komercha" i "Robione (tylko) dla kasy". Otóż wiemy wszyscy że nie robi się gier charytatywnie a dla kasy, ale nikt o czymś takim nie mówi. Otóż są dwa podejścia do robienia gier:
A) Podejście twórcze (Reprezentowane przez Velve i Blizzarda) - Polega ono na tym że gry oczywiście robi się by zarobić, ale robi się gry takie w jakie chwiali by gra sami twórcy. W tym przypadku powstają najczęściej gry wielkie i dochodowe.
B) Podejście komercyjne (Reprezentowane przez EA, Activision, Bethesda), polega na robieniu tylko gier sprawdzonych i zgodnie z analizami rynkowymi. Podejście to pozwala wyciągnąć jak najwięcej kasy z graczy, ale w zamian powstają nudne tasiemce i bling-bling (czyli gry z wypasioną grafiką i masą efektów, ale pozbawionych świeżości i tego czegoś)

QUOTE(Headbanger @ 18-11-2007, 20:54)
Blizzard powoli wpada właśnie w taką machinę - patrz starcraft II, który nie wnosi absolutnie nic nowego i 3 dodatek do WoWa... ale jeszcze tej granicy nie przekroczyli... zobaczymy co będzie dalej
*

Co do Blizarda na razie twoje obawy są bezpodstawne:
- Starcraft II - Jest kontynuacją gry uznawanej za idealną, więc niby co ktoś maił wnosić nowego? Za takie nowości fani by ich zlinczowali! Sam znam ludzi co twierdzą że Blizzard zrobił źle nie pozostawiając jednostek z jedynki, na zasadzie stara gra z nową grafiką. Ten przykład jest akurat chybiony.
- WoW - Podobnie jest z WoW. Jest to to czego oczekują fani! Nie można nazwać czymś złym robienie czegoś co jest oczekiwane przez wszystkich fanów.

Podstawowa różnica między Blizardem, a Komercjonistami, jest w tym że Blizzard robi po prostu tak dobre gry, że fani nie chcą po prostu od nich odejść (więc żądają dodatków), co niestety powoduje że nowe gry są trochę w cieniu (A zapewniam że są). A komercjoniści robią gry które przynoszą dochody bo szybko się nudzą i są wymieniane na kolejne części (z lepszą grafiką) i tyle.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 21-02-2008, 11:39
Post #19




Schronowy Inżynier
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 2 626
Nr użytkownika: 1 923
Dołączył: 01-02-2005

To na początku oświadczenie - które zawsze będę dodawał gdy będę pisał o Falloucie 3 :D
Poniższa moja wypowiedź nie jest krytyką czy gnojeniem Fallouta 3, ale jest krytyką czy gnojeniem metod prac na tą grą, oraz polityką informacyjną z nią związaną. Ewentualnie skrytykuję bądź też zgnoję różnice między optymistycznymi zapowiedziami twórców gry lub ludzi z "pisemek z sidi" a tym co faktycznie już o niej wiadomo.

Wątpię by Beth chciała wydać gołą grę i za kasę sprzedawać dodatki do niej. To już by był ewidentny skok na kasę, którego chyba tylko głupiec albo cynik by nie zauważył. Może poźniej jakieś oficjlalne rozszerzenia czy coś w tym stylu.

Mnie za to zastanawia fakt czemu Beth nie wypuści dema? Co jak co, ale chyba takie coś na miesiąc przed premierą gry jak nic zamknęło by gębę niedowiarkom i gnojaczom - "patrzcie łośki - tak na nas jechaliście, a tu macie zaj...sta grę!!!".

Więc nie zrobią go nie - bo taka strategia marketingowa, czy może wyszło by wówczas jak bardzo posunęła się homogenizacja F3 by był od razu na trzy platformy? Ciekawe 8]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 21-02-2008, 11:55
Post #20




SHM-2
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 534
Nr użytkownika: 4 495
Dołączył: 01-06-2007

QUOTE(Rezro @ 16-02-2008, 14:10)
A) Podejście twórcze (Reprezentowane przez Velve i Blizzarda) - Polega ono na tym że gry oczywiście robi się by zarobić, ale robi się gry takie w jakie chwiali by gra sami twórcy. W tym przypadku powstają najczęściej gry wielkie i dochodowe.
*



Po pierwsze Valve, po drugie - Blizzard ten, a Blizzard odpowiedzialny za Diablo i starcrafta...

Przypomnij sobie jak wyleciał Bill Roper i jego paczka, a nie wmawiaj mi że to wybitni wizjonerzy, skoro zarząd wywalił kilka ikon tej firmy
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

2 Strony  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:
 

Wersja Lo-Fi Obecna data i czas: 18-06-2018, 10:46