Portal | Blog | Album | Chat
IPB

Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )

3 Strony  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Drzewo · [ Standardowy ] · Linearny+

> Kolejny odcinek Pamiętników Projektanta, Fallout 3

post 16-05-2008, 07:09
Post #1




I-szy Sekretarz SHAMO
Group Icon
Grupa: Założyciel
Postów: 2 968
Nr użytkownika: 1
Dołączył: 01-11-2002

Wczoraj na oficjalnej stronie Fallout 3 miał miejsce drobny update wraz z nowym odcinkiem Pamiętników Projektanta i paroma nowymi artworkami.

(IMG:http://fallout.bethsoft.com/images/art/fallout3concept/concept15S.jpg)

(IMG:http://fallout.bethsoft.com/images/art/fallout3concept/concept17S.jpg)

W tej odsłonie wywiad z naszym rodakiem na obczyźnie tj. Adamem Adamowiczem - człowiekiem odpowiedzialnym za grafiki koncepcyjne (artworki).

Link: Wywiad
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 07:40
Post #2




SHM-2
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 544
Nr użytkownika: 5 072
Dołączył: 08-10-2007

Mówcie co chcecie, ale te koncepty są przynajmniej bardzo dobre, jeśli nie świetne.

Ja wiem, że jako grafik mam słabość do concept artów ale kurde patrząc na to i porównując to z niektórymi screenami zaczynam się poważnie zastanawiać.

Jakby to była zupełnie inna gra. Bez wątpienia dużo lepsza. Zawsze wiedziałem, że między wizją produktu, a produktem jest przepaść, ale żeby aż taka?
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 08:02
Post #3




SHM-2
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 534
Nr użytkownika: 4 495
Dołączył: 01-06-2007

Ta? Supermutanty dalej wyglądają jak "orki" a nie "hulki" nawet na konceptach...

Jumpsuit z Valuta jest genialnie zaprojektowany :)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 08:58
Post #4




Zoor
Group Icon
Grupa: Super Moderator
Postów: 1 356
Nr użytkownika: 3 713
Dołączył: 18-09-2006

Dość dużo tych concept artów się pokazało - więc lecę po kolei:

-mutanty - nie wiem, czy Beth nie chce czasami tworzyć jakiegoś zupełnie nowego gatunku, bo w żaden sposób mutów z poprzednich części mi to nie przypomina (za wyjątkiem tych z Tacticsa, do których są wręcz bliźniaczo podobne, chociaż może jeszcze brzydsze). Po fragmencie pierwszego obrazka widać jednak, że przemiana w górę radioaktywnego mięcha musiała dokonywać się spontanicznie i powoli - czyli zapewne nowy gatunek. nie będę tu się czepiał za bardzo, bo jakoś to się wpisuje w konwencję lat 50. i wyobrażeń o postnuklearnych mutacjach - więc niech im tam będzie. A skoro zmiany są dziełem przypadku (?), to określenie "super mutant" musiał zostać użyte po raz pierwszy zapewne przez wschodniowybrzeżańskie Bractwo Stali (przez analogię do tacticsowych szponów śmierci). Ach, jeszcze jedno - co mnie dośc wkurza -łapanie ludzi na jedzenie i trzymanie ich w wózkach sklepowych na plecach. chociaż generalnie pomysł ze złomowymi pancerzami jest bardzo dobry, to nie mozna jednak przesadzać z zastosowaniem różnych rzeczy. Mutant - ludożerca... matko boska <_<.

-bronie domowej roboty- wreszcie ktoś wpadł na pomysł, że dwieście lat po wojnie ludzie nie będą używać tylko dawno zardzewiałych i rozpadających się starożytnych karabinów, ale będą zmuszeni do użycia własnej inwencji. Brawo! Co mnie ciekawi w tej kwestii, to czy takie zabawki będzie też można składać samemu albo chociaż zamienić kolbę w broni na inną - coś w ten deseń.

-postnuklearna moda - zobaczymy, jak to będzie w konkretnych przypadkach, bo sam pomysł nie jest zły, chociaż trochę za bardzo współczesne i kompletne te stroje się wydają. Jak jednak przypuszczam, zapewne są to jacyś "funkcyjni", więc mam nadzieję, że w grze zobaczymy i postnuklearną bylejakośc, ale też staranne dobieranie ubioru z tego, co się da znaleźć w niektórych przypadkach - jak w rzeczywistości, chciało by się powiedzieć ;).

-vault suit - yes, yes, yes! Nie ma co rozwodzić się nad designem za bardzo, bo znamy go już od dobrych kilku miesięcy, ale mamy wreszcie odejście od sexshopowego lateksu na rzecz dżinsopodobnego czegoś - co dużo bardziej pasuje do krypcianych warunków, niż wdzianka z poprzednich części, które nadawały się raczej do pornosa, a nie na pustkowie. Co najważniejsze jednak - zmiana dokonała się ze smakiem, nie burząc konwencji - a w moim przekonaniu nawet bardziej do niej pasując.

-maszyny - co prawda, nie wiem, do czego niektóre z nich miałyby służyć, ale te, które są, pasują jak nie wiem co. automat do nuka - coli, telefon (a ta budka telefoniczna, czy co to tam jest - bombowa po prostu!), maszyna do pisania - gdybym żył pół wieku temu, to chyba tak bym sobie przyszłość wyobrażał. Zobaczymy, jak to będzie wyglądać "na żywo", ale tu nie mam nic do zarzucenia.

-architektura - widać, żę czują otoczenie chłopaki (w końcu mieszkają rzut beretem od DC ;)). Przy okazji możemy podpatrzeć sobie, jak będzie od środka wyglądać Jefferson Memorial zamieniony w oczyszczalnię ścieków :). Co do samych budynków - jest wszystko, co powinno być - stzrliste wieżowce, elementy futurystyczne, typowe amerykańskie przedmieście, a nawet bardzo ładna kamienica. Do tego utrzymane w dobrym stylu naścienne rzeźby - ładnie, ładnie. Aż chce się zwiedzać.

-roboty - o ile podoba mi się ichnia wersja robomózgu, to już ten kroczący - nie bardzo. Dałbym go raczej do Battlestar Galactica jako rasowego Cylona, a nie do Fallouta. To coś w środku wygląda mi na tańszą wersję Mr. Handy'ego - i nawet mi się podoba, podobnie jak to "sputnikowate" coś wyżej.

-fauna - standardowy zestaw, jak widzę, z dodatkiem tego owadopodobnego czegoś po lewej u góry i zmutowanego człowieka po prawej na dole. Nie wymyślają za dużo od nowa - więc ok. Tylko skąd szpon śmierci na wschodnim wybrzeżu? Myślałem, że to zachodni gatunek - chociaż może z jakiegoś laboratorium uciekły, albo coś...
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 08:59
Post #5




SHM-2
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 544
Nr użytkownika: 5 072
Dołączył: 08-10-2007

Tak, supermutanty dalej nie są takie jak te w F1 czy F2 ale wyglądają dużo, dużo lepiej niż te ze screenów z F3.
Mam na myśli np. twarz z tąd.

Szpon śmierci ma troche zbyt wątłe dolne kończyny a robot w dolnym prawym rogu przypomina mi te spotkane w serii Quake. Co nie zmienia faktu, że gdyby gra wyglądała tak, to spał bym spokojniej.

I dziwi mnie dwunożny krab. No ale co tam, Nie można mieć wszystkiego. Pytanie czy będziemy mieli cokolwiek ;P

Ten post był edytowany przez piv vauh: 16-05-2008, 09:04
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 09:09
Post #6




SHM-3
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 968
Nr użytkownika: 4 233
Dołączył: 03-03-2007

200% razy lepsze niż concepty z Van Burena. Jak klimacik będzie taki jak na conceptach to to naprawde będzie dobra gra. Zauważyliście fryzuru ala lata 50 i 60? Na obrazkach z gry wszyscy na krótko byli obcięci ciekawe więc czy takie fryzury u mieszkańców Schronu będą czy to tylko na concepcie tak narysował?

A Adamowicz to chyba gry jeszcze na Amige robił?

Ten post był edytowany przez KeniG: 16-05-2008, 09:13
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 09:21
Post #7




Zoor
Group Icon
Grupa: Super Moderator
Postów: 1 356
Nr użytkownika: 3 713
Dołączył: 18-09-2006

KeniG - co do tych fryzur - to w krypcie widziałbym je jak najbardziej - być może Beth jeszcze to dopracuje - nie wiemy - ale na zewnątrz nie mają racji bytu. Pomyśl sobie o braku tych wszystkich wichajstrów, których trzeba użyć, żeby mieć coś takiego na głowie... i nie podejrzewam, żeby ludność zamieszkująca ruiny Waszyngtonu miała czas na układanie sobie włosów ;).
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 09:39
Post #8




SHM-3
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 968
Nr użytkownika: 4 233
Dołączył: 03-03-2007

No przecież napisałem że w Schronie.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 10:35
Post #9




SHM-2
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 534
Nr użytkownika: 4 495
Dołączył: 01-06-2007

Łał jeszcze nikt tego nie zjechał... jestem pod wrażeniem

Tak czy siak - znowu jako "mędrcowi betsadjonu", mnie sie podoba. Troszkę jednak uważam że zabrnęli za daleko w retro-futuryzm, fallout miał jednak mieszankę tego trochę z czystą teraźniejszością, czy nawet lekkim cyberpunkiem. Stroje mieszkańców pustkowi przypominały mi filmy z lat 80 i początku 90... no coś trochę jak Heavy Metal F.A.K.K.

Do tego spora część technologii i sprzętu była czysto współczesna...


Kurde no... zawsze był ten posmak zwichrowanej teraźniejszości, teraz boje się ze przegną pałę w drugą stronę :huh:

Choćby dużo broni palnej, część maszyn i komputerów, albo combat armory - które wyglądały w gruncie rzeczy tak -> CA

Cała Enklawa nie wyglądała w ogóle staro (poza turretami plazmowymi)

Ten post był edytowany przez Headbanger: 16-05-2008, 10:46
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 11:52
Post #10




Schronowy Inżynier
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 2 626
Nr użytkownika: 1 923
Dołączył: 01-02-2005

Po nacieszeniu dzieciaczków grających w FPP latającymi gałkami ocznymi i orkami z hydrantem w łapie, bo śmiesznych i naiwnie głupich tekstach z ust TH i PH - ludzie z Bethesdy zdali sobie w końcu sprawę, że są na najlepszej drodze by medialnie pogrążyć swój robiony od czterech lat flagowy projekt. Którym w ostateczności zainteresowaliby się tylko ludzie wrzucający płytę z grą (zapewne pobraną z sieci) na parę dni oraz branża - dostająca uniesień w ocenach gry.

Stąd zapewne zielone światło dla puszczenia trochę więcej falloutowych klimatów i pokazania, jaką to robimy grę. A raczej jaką chcemy zrobić.

Zapewne i tak to zweryfikują skriny z gry czy też sama gra pokazana na E3. Zapewne w tajnym kręgu dla ludzi sprawdzonych trzy pokolenia wstecz - aby znów nikt z NMA tam się nie pojawił :lol:
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 12:13
Post #11




SHM-1
Group Icon
Grupa: Obywatel
Postów: 306
Nr użytkownika: 4 955
Dołączył: 18-09-2007

A dlaczego ktoś maił jechać po dobrych konceptach?

Koncepty mi się bardzo podobają, choć niestety wciąż zbytnio odbiegają od poprzedników w niektórych względach (orki mutanty miast hulków, brak albo zmiana wyglądu broni i pancerzy z poprzednich części). Ale rzeczy z kategorii "nowych" są bardzo fajne! Zastanawia mnie jednak czy Beth wykorzysta w pełni te koncepty?

Kwestia otwartą pozostają także inne cechy gry i wciąż mam nadzieje że wydadzą ją w dwóch wersjach (FPS dla konsolowców i a/cRPG dla PCtowców).
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 12:43
Post #12




Schronowy Inżynier
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 2 626
Nr użytkownika: 1 923
Dołączył: 01-02-2005

QUOTE(Rezro @ 16-05-2008, 12:28)
A dlaczego ktoś maił jechać po dobrych konceptach?

Bo się przyjęło u co niektórych, że kto nie zaciesza Fallouta 3 Bethesdy to od razu beton i konserwa. Coś w stylu poglądu - kto nie z PiS - ten stoi tam gdzie kiedyś stało ZOMO. No nie? <_<

Arty są rzeczywiście dobre - pachną retrofuturyzmem tam gdzie trzeba, fantastycznym kiczem (Lobster Man form Mars?? :lol: ), Lovecraftem (prawie jak Ktulu?? ), postapokaliptyczną mocą Pustkowi.

Inna rzecz to logika i sens do całego uniwersum Fallouta - które osoby nie potrafiące się zmierzyć z tym problemem, opatrują pieczątką "bo to fantastyka jest". No i te roboty na pewno mają większe klimaty niż te z Tictacsa.

No ale to tylko arty - z których nie wszystko musi znaleźć się w koncepcji graficznej samej gry.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 12:47
Post #13




Włóczęga
Group Icon
Grupa: OUTPOST
Postów: 504
Nr użytkownika: 1 779
Dołączył: 01-12-2004

*snip*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 13:02
Post #14




Outlander
Group Icon
Grupa: GWR-3
Postów: 399
Nr użytkownika: 3 132
Dołączył: 03-03-2006

Jestem pozytywnie zaskoczony, generalnie concepty bardzo mi się podobają. Największy plus to chyba kryptombinezon;), roboty i zwierzaki.

A do Obsego tylko taka microuwaga, jak wywiad, to ktoś go przeprowadza z kimś, a tu...;)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 13:30
Post #15




I-szy Sekretarz SHAMO
Group Icon
Grupa: Założyciel
Postów: 2 968
Nr użytkownika: 1
Dołączył: 01-11-2002

QUOTE(Micronus @ 16-05-2008, 12:17)
to ktoś go przeprowadza z kimś, a tu...;)
*



Ja tam się nigdzie nie przeprowadzam ino ;)
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 14:29
Post #16




Zoor
Group Icon
Grupa: Super Moderator
Postów: 1 356
Nr użytkownika: 3 713
Dołączył: 18-09-2006

Tak z ciekawości pooglądałem sobie komentarze betonu (tzn. NMA ;)) odnośnie tych concept artów - nie ma chyba takiego elementu, na którym zostałaby jedna sucha niteczka... od koloru szpona śmierci, przez wózki sklepoiwe, aż do tego, że w ogóle stoją jakieś budynki.
Wychodzi na to, że z nas jacyś fanatyczni hunwejbini są :lol:.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 15:35
Post #17




Włóczęga
Group Icon
Grupa: OUTPOST
Postów: 504
Nr użytkownika: 1 779
Dołączył: 01-12-2004

*snip*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 16:07
Post #18




Maxi - Kaz
Group Icon
Grupa: Legenda
Postów: 677
Nr użytkownika: 2
Dołączył: 01-11-2002

Wlasnie dla rozryki, tak rozrywki! Czytam komentarze na NMA [to twoja wina Zoor ;)]
Jacy ci ludzie sa ciezcy, no wiedzialem ze sa, ale nie myslalem ze az tak. W jednym poscie potrafia sami sobie kilkukrotnie zaprzeczyc w sprawie "klimatu Fallout". Nic to wracam do dalszej rozrywki.

@Tails
No tak przegiecia w obie strony nie sa zdrowe, dla mnie F3 jest zupelnie obojetny - jak narazie. Dla mnie najgorsze w komentarzach na NMA jest ich styl i podejscie ludzi do tematu. Fakt, ze nie wszysztkim wszystko sie nie podoba, no ale jesli oni chca miec z F3, F2 to niech wroca do starego Falla.
BTW co mi sie rzucilo w oczy to wiekszosc komentujacych ma raczej niewielki staz na ich forum. Nie bede probowal odgadnac jakie to moze miec znaczenie, ale po prostu jest.
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 16:11
Post #19




SHM-2
Group Icon
Grupa: Trzynasty Schron
Postów: 544
Nr użytkownika: 5 072
Dołączył: 08-10-2007

A co piszczy na forum Bethesdy? Nawet pojawiła się ankieta, jest tam wiele opcji odpowiedzi ale ja je podziele jedynie na pozytywne, neutralne i negatywne

42 głosujących:

1. Ubrania i broń, w porównaniu do falloutowego kanonu
~85% ludzi odbiera concepty pozytywnie
~10% uważa je za przyzwoite
~5% nie jest zadowolona


2. Potwory, w odniesieniu do kanonu
~83$ ludzi woła "yey!"
~10% ludzi pozostaje bez konkretnych odczuć
~7% ludzi woła "buu!"


3. Roboty, pod względem zgodności z kanonem
~80% jest na tak
~10% dłubie w nosie
~10% poszło protestować


Mając na uwadze to, że do tej pory większość ankiet pokazywała proporcję ~1:1 pomiędzy jednym betonem a drugim - to jest jakiś postęp. Ci którzy nie znają ani Fallouta ani innego, dobrego RPGa a grali np. w Obliviona ciągle się dziwią, że fani tak bardzo narzekają. Oooj, gdyby tylko sprzedać prawa do kolejnej częśći TES jakiejś firmie która uwielbia RPGi...hmm... EA SPORTS? :P

Ten post był edytowany przez piv vauh: 16-05-2008, 16:16
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
post 16-05-2008, 16:40
Post #20




Włóczęga
Group Icon
Grupa: OUTPOST
Postów: 504
Nr użytkownika: 1 779
Dołączył: 01-12-2004

*snip*
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

3 Strony  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:
 

Wersja Lo-Fi Obecna data i czas: 18-06-2018, 10:47