Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Czego brakuje w F1
SHAMO Fallout Community > Wszystko o Fallout'ach > Fallout 1
Pages: 1, 2, 3, 4
Bargo
Witam
Ja osobiście bardziej wole F1 niz F2, ale zastanawiam się czego brakuje jeszcze w F1 by było tak fajne jak F2. biggrin.gif
Wędrowca
A ja wole F2 i w F1 już cho,cho nie grałem. canadian.gif
Zocik
Wlasciwie wszystko by moglo byc lepsze/wiecej ale potem bylo F2 i mam nadzieje, ze w F3 bedzie tez wiecej i lepiej. cool.gif
Fleance
Dokładnie. A z tych rzeczy wymienionych w ankiecie, to nie wybrałbym niczego, bo nic z tego mi nie brakuje.
Jedyne, co bym zmienił, to możliwość przenoszenia większej liczby kasy z okienka do okienka, nie tylko 999 wink.gif
Hassan
Hmmm... A tak w ogóle to był kiedyś projekt przeniesienia F1 do F2, czyli usprawniony SPECIAL, więcej broni itp. Pomysł był fajny, ale dość szybko mu się zmarło...
Konstantyna
Hymm... Powinno być "Więcej NPC i większe możliwości" jak w F2, a nie - dajemy broń dla Iana, zdobywamy .223 pistol, i to jest jak sklep :|. Będzie chciał forse za tamten i ten chce kupić. Powinien być większy zasięg kontrolowania ich. I w ogule - za mało ich jest w F1, zaledwie 4 na stałe. Więc chyba fjiendzeji enbedze*





* = czyt. więcej NPC
SPEC
Jet? chcialbym zeby byl, mimo, ze go czesto nie uzywam...



radioactive.gif To jest 10.000 post w dziale Fallout1 & Fallout2 radioactive.gif
Vermin
Niczego z podanych opcji.
Manior
CYTAT
Niczego z podanych opcji.


zgadzam się tongue.gif. Jak dla mnie brakuje takich opcji w stosunku do npca jak w f2 tongue.gif ciagle tylko go okradac trzeba smile.gif

pozatym troche dziwnie jak sie konczy gre na 7lvl tongue.gif

powinienes dodac jeszcze jedna odpowiedz z kapeluszem i kawą biggrin.giftongue.gif
SPEC
CYTAT (Manior @ 08-05-2005, 13:28)
powinienes dodac jeszcze jedna odpowiedz z kapeluszem i kawą biggrin.gif:P

no tej opcji faktycznie brakuje smile.gif

W F1 nie brak praktycznie niczego...
Napewno by nie brakowalo niczego jakby polczacyc swiat F1 i F2... Ciekawe czy ktoś by sie mogl tego podjac...
Bargo
Witam
Hmmm SPEC masz Dobry pomysł co do tego połaczenia F1 z F2 trzeba o tym powiedziec to Lichowi (on się na tym zna smile.gif )
SPEC
Jak cos z tego wyjdzie to ja nie chce pozostac anonimowy tongue.gif
kds71
Fall 1 ma naprawde niezly klimat, jednak wydaje mi sie, ze brakuje mu tego miodu, ktory jest w F2. Jakos dwojka bardziej mnie wciaga.

A w ankiecie brakuje kawy...

pozdr.
MartEEnez
Kawa musi byc...inaczej nie zaglosuje smile.gif


A w F1 brakuje mi NPC...ale nie tyle wiecej a raczej sposobu kontroli znanego z F2 (albo lepszego)...no i wiecej rownie klimatycznych lokacji oraz mozliwosci kontynuacji po zakonczeniu questu z Military Base smile.gif
SPEC
btw. Wiekszosc (jak nie wszyscy) mowia, ze predkosc bohatera w F1 jest znacznie szybsza - wcale nie znacznie, jezeli nie sa one w ogole rowne. Czy ktos patrzal na skale mapy F1 i F2? chocby na odleglosc miedzy krypta 13 i 15. W F2 odstep z V13 do NCR wynosi 1 pole, a w F1 jest do kilka pol (tutaj Shady Shands)....

A co do kawy... ta opcja powinna byc automatycznie dodawana wink.gif

W F1 brakuje... questow i miast...
Kamil
F2 Imo lepsze ale F1 też lubię. W f1 brakowało więcej towarzyszy, strasznie wolno się poruszało, miałem spore problemy z dostaniem amunicji do miniguna, jakoś tak dużo mnie było okazji do zdobycia xp (MAŁO Questów!!!) ale to wszystko w porównaniu do F2 więc może wybrzydzam.
SPEC
CYTAT (Święty @ 11-05-2005, 16:46)
to wszystko w porównaniu do F2 więc może wybrzydzam.

Wiekszosc osob przewaznie porownoje, wiec uwaza F2 za lepszy... moze ludzie inaczej by odpowiadali jakby temat dotyczyl obu Falloutow.
widgetrex
a mi tam niczego w f1 nie brakuje... f1 to f1, nidy nie bedzie tym czym jest f2 z technicznej strony, ale za to ma swoj klimat ktorego f2 niestety brakuje, a opcje ankiety sa bez sensu, dobrze ze chociaz kawa jest smile.gif
Made_By_Fallout
F1 jest pierwotny w klimacie i rozwiązaniach, rozgrywce, jest...świeżopowojenny biggrin.gif
imperator
Przede wszystkim to F1 jest za krotki.Ale ma o wiele lepszy klimat niz F2.Szczegolnie jest klimatycznie grac w sluchawkach o 1 w nocy w podziemiach katedry.
Bargo
Racja Imperator
Van Buren
Dobrze by było gdyby kotś (Bethesda może ktoś inny) zrobił remake obdwóch Falli. SPECIAL z F2, nowe bronie, może jakiś samochód (do zdobycia w czasie gry) i jakaś bardziej odpowiednia na dziesiejsze czasy grafa. Tego mi dziś najbardziej brakuje w obdwuch Fallout'ach.
DrapiChrust
Pomijająć niektóre techniczne niedociągnięcia FO1 to był IDEAŁ. Zostawiał niedosyt, fakt. Ale klimat nie do podrobienia. FO2 to więcej, lepiej, mocniej... ale klimat już... inny. Po prostu inny.
SPEC
W f2 zawsze czulem wyznaczona droge...
Kamil
Za to ja w F2 czułem się naprawdę wolny a F1... jakoś mnie tak przygniatał...
Wajuś
Tradycyjnie zdjalem kapelusz i napisze, czego mi brakuje. FO1 ma wszystko bardzo pieknie poukladane - jest mroczna wizja, spojne i konsekwentne potraktowanie stylu retro etc. Tym bardziej zal, ze jest tak prosty, czyli malo rozbudowany (choc jak na typowe komputerowe rpg i tak oferuje mnogosc opcji), przez to krotki. Tak wiec ueiwraja mnie generalnie ograniczenia - czasowe, przestrzenne, w misjach i zadaniach (a raczej sposobie ich rozwiazywania), w opcjach dialogowych etc.
imperator
No fakt. Ograniczenia sa do niczego, ale z drugiej strony musialy byc bo mapa rzeczywiscie jest mala i gdyby nie czas to gra by sie szybko nudzila, a tak to mozna ja przechodzic kilka razy.
Wajuś
Moze niekoniecznie nudzila (w koncu gdyby gra rozrosla sie tez pod innymi wymienionymi wzgledami - na moje narzekania patrz kompleksowo - to proporcje czas/przestrzen/zadania by sie ladnie wywazyly), ale twoj post zwrocil mi uwage na inna rzecz. Bez limitu czasowego sens traciloby fundamentalne zalozenie fabularne, czyli "W Krypcie 13 zabraknie niedlugo wody, dlatego wysylamy cie na zewnatrz". Mozna by jednak ten limit wydluzyc - vide pierwsze zdanie tego postu - nie pozbawiajac gry jej sensu (w znaczeniu misji). Reasumujac, generalnie chcialbym zeby Fallout byl ciut bardziej rozbudowany - to by automatycznie pociagnelo za soba dluzszy czas rozgrywki, ale znowu nie az tak dlugi, by kolidowal on z glownym watkiem scenariusza. W koncu ile mozna szukac tego hydroprocesora?
imperator
Przydalyby sie inne questy glowne oprocz wody i Military base.
Wajuś
No jest jeszcze Master, heh. Ale jakis mniejszy za to rozbudowany quest (i dodatkowe miasteczko) rzeczywiscie bylby dobrym pomyslem.

Aha, bardzo bym chcial, zeby miasta byly wieksze i bardziej rozbudowane, cos na ksztalt New Reno z FO2.
MartEEnez
A ja bym chcial aby droga do złatwienia mutantów i Mastera nie była tak oczywista, lecz prowadziła wieloma kretymi sciezkami i tylko podsuwała pewnew wskazowki co, jk i gdzie szukać Mastera...smile.gif
bosy
He, trudno mi teraz powiedziec po tylu latach od premiery i tylokrotnym graniu w obydwie czesci... W sumie nie wiem, po co to kminic, F1 to gra tworzona tyle lat temu, ze trzeba chylic czola przed rozwiazaniami w nim, jego jakoscia, klimatem, rozbudowaniem etc.

Na teraz przychodzi mi do glowy tylko to, ze nie czulem na maksa wielkosci swiata. W sequelu wszystkie "potezne" miasta to byly dziury, ale nim przejrzalo sie gre na wskros, nie zwracalo sie na to uwagi, bo spedzalo sie godziny na bieganiu po nich, prowadzeniu nawet nieistotnych rozmow (vide New Reno), to czynilo je wielkimi. W jedynce nawet Hub zalatywalo wiocha, niby centrum handlu, a czulem sie jak na prowincji, jak w przecietnym, malutkim miasteczku, brak analogii z chocby NCR albo VC, mimo ze obszarowo sa mniej wiecej zblizonego rozmiaru.

Po pierwszym ukonczeniu pojawily sie przede wszystkim dwie glowne mysli: 1 - KLIMAT!, 2 - sso, juz koniec?

I tyle, to wszystko co mam na teraz do powiedzenia. Dwie zajebiste gry, nie ma co porownywac i rozkminiac imo, szczegolnie po czasie, jaki uplynal od ich premier i, w zw. z tym, trudnosci w trzymaniu sie kontekstu, czyli pamietaniu o okresie w jakim powstawaly... I o tym, jak owczesne ograniczenia i wyznaczone standardy wplynely na Falle - z perspektywy dzisiejszego gracza mogly bardzo negatywnie, a na pewno stalo sie to w stopniu duzo mniejszym, niz teoretycznie powinno (za co ogromny respect dla tworcow).
imperator
Gra pomimo tego ze stara to uwazam ze ma lepsza grywalnosc niz niektore nowe gry, moze dlatego ze spedzilem nad nimi troche czasu. W sumie rzeczywiscie sie nie ma nad czym rozwodzic ale wydaje mi sie ze autor tego postu po prostu chcial porownac te 2 gry.
Logan
Jak dla mnie tak w jedynce jak i w dwójce brakuje tylko jednej rzeczy. Konkretnego outro kończącego grę.
Van Buren
Moim zdanie to outro (zlepek renderów z komentarzem) jest ok. Gdyby miał to być filmik pomyśl ile gra by zajmowała miejsca na dysku. Jest tyle możliwych zakończeń ile jest sposobów rozwiązania ważniejszych questów. Poza tym take "nie hermetyczne" zakończenie gry daje duże pole do popisu przy tworzeniu następnych części.
imperator
W jecynce przeciez byly i slajdy i filmik. Wiec mozna powiedziec ze to takie outro.
Van Buren
Musisz jednak przyznać, że filmiki były krótkie i dotyczyły tylko głównego questu. Slajdy i komentarz do nich zależały natomiast od wielu czynników. Według mnie jest to najlepsze outro jakie widziałem w grze z tamtego okresu - porządny filmik a większość tego co nie zostało wyjaśnione w filmiku (czyli wszystko poza głównym questem tongue.gif ) wyjaśniały slajdy. Doskonałe rozwiązanie, bardzo "elastyczne", gra zmieściła się na płycie a fabuła została doskonale przekazana.
imperator
Mnie jezeli chodzi o filmy z falla to zabil (oczywiscie w pozytywnym znaczeniu tego slowa [jesli jest pozytywne]) ten z odplywaniem oil tankerem z San Francisco, ale rzeczywiscie filmiki sa spoko zrobione, tylko te z jedynki sa wedlug mnie lepsze. Po dwojce zostaje niestety pewien niedosyt.
Van Buren
A mi z kolei najbardziej zapadła w pamięci wybuchająca katedra...
Onvog
wybuchająca katedra jest git, ale wracjąc do tematu... mi najbardziej brakuje możliwości przenoszenia do siebie całego ekwipunku z ciał itp. druga rzecz to możliwość przeniesienia za jednym razem tylko 999 przedmiotów jednego typu (tutaj najczęściej chodzi o kapsle). z pozoru też limit czasowy wkurza, ale tak sobie ostatnio odświeżam F1 i początkowo myślałem, że nie zdołam sobie pobiegać po światku F1 i szybko wykonałem główne questy. Teraz miotam się po mapie świata nie wiedząc co robić tongue.gif Chyba zainstaluje sobie moda pozwalającego na granie po zakończeniu gry i zabiję mastera biggrin.gif
Kit
Mi brakuje Broni, jest jej mało nie to co w F2. Do małej ilości pancerzy tez mozna sie doczepić
Onvog
CYTAT (Kit @ 18-06-2005, 03:04)
Mi brakuje Broni, jest jej mało nie to co w F2. Do małej ilości pancerzy tez mozna sie doczepić

W F2 na końcu i tak ganiasz tylko albo z bozarem albo gauss rifle albo yk42b puls rifle tongue.gif A panczerzów nie jest tak mało, w F2 doszedł tylko Advanced Power Armor i po dodatkowym modelu każdego typu pancerza (MKII) biggrin.gif
sasha78
A mnie tam najbardziej brakuje wyzszej rodzielczosci z technikaliow (przy 19 calowym moniotrze robi sie niezla pikseloza z 640x480), reszta - 2D i izometria i sprite'y sa spox. Wspominany przez wielu limit "999" tesz jest fkurzajacy. Ale ogolnie zadne baldury, tormenty i inne CRPGi nie podskocza serii Fallout.

WASTELAND RULZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ 13.gif
Bargo
Mi jeszcze brakuje w F1 Miast
Qwer
Zdecydowanie więcej NPCów, powinna być też większa ich kontrola. Żaden NPC w F1 nie umie obsługiwać broni ciężkiej i energetycznej sad.gif . Szkoda też, że nie mogą nosić pancerzy sad.gif .
Vermin
CYTAT (Wajuś @ 11-06-2005, 23:08)
Aha, bardzo bym chcial, zeby miasta byly wieksze i bardziej rozbudowane, cos na ksztalt New Reno z FO2.

Swiety Plomieniu uchowaj...
Abadon
"Na ksztalt" = chyba ilosc "podlokacji" (wschodnia strona, zachodnia, jakies przedmiescia, cos jeszcze - watpie zeby Wajusiowi NR najbardziej odpowiadalo klimatem, choc ten tez jest fajny - od razu mi sie kojarzy z Alem Capone i latami trzydziestymi)
Rafadan
W F1 od zawsze bardzo brakowało mi jednej rzeczy - swobody. Może wydać się to trochę dziwne, z uwagi na np. wiele możliwości zakończenia questów itp.
Jednak zawsze czułem że nie jestem w pełni wolny - zawsze myślałem o limicie czasowym. Najpierw do odnalezienia Water Chipa, a potem do rozbicia Mastera i jego sługusów. Ech chociaż limit był też w F2, tam nigdy nie czuło się go nad sobą, gdyż był on taki duży, że można było o nim nie myśleć.
A w jedynce ? Cholerna kartelucha przyklejona do PipBoya straszy że niedługo jeśli się nie pospieszymy zginą wszyscy w rodzinnej krypcie.
Poza tym świat był nieco za mały. Nie można było przez kilka miesięcy zwiedzać pustkowia, stale odkrywając jakieś nowe questy, miasta, miejsca itp
Vermin
CYTAT (Abadon @ 30-06-2005, 21:06)
"Na ksztalt" = chyba ilosc "podlokacji" (wschodnia strona, zachodnia, jakies przedmiescia, cos jeszcze - watpie zeby Wajusiowi NR najbardziej odpowiadalo klimatem, choc ten tez jest fajny - od razu mi sie kojarzy z Alem Capone i latami trzydziestymi)

Tez mysle, ze fajny, ale niech lepiej wraz z Alem Capone i latami trzydziestymi pozostanie w realiach innych gier.

NR to ciekawe miasto, ale moim zdaniem nijak ma sie do FO.
Lucas_2243
wedlug mnie F1 chociaz o wiele mniej rozbudowany ale jest 100 razy lepszy od F2(no moze troche przesadzam z tymi 100 smile.gif) dzieki ogromnemu KLIMATOWI. Grajac w F1 czuje calym soba ze jestem w postapokaliptycznym świecie, a F2 tego nie ma sad.gif. A wiec dla mnie jedyne co brakuje f1 to wieksza mapa chociaz na tej co jest tez mozna posmigac tongue.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.