Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: kolejny milestone za nami
SHAMO Fallout Community > Inne Projekty Postnuklearne > Afterfall
intoxicate
Tak jak pisalismy w ostatnim newsie na stronie glownej ( link ) kolejny milestone za nami.
Jezeli jestes zainteresowany co teraz dokladnie robimy i na jakim etapie jestesmy zapraszam do tego watku.

Jestesmy coraz blizej konca projektowania, wiec sporo atrakcji przewidujemy dla Was w najblizszym czasie.

Jezeli macie jakies pytania, sugestie etc - nie bojcie sie pytac- na wszystko postaram sie odpowiedziec.

pozdr
strus
andre gdzie pracujesz ? arigato.gif ile dziennie Bz zajmuje ci czasu ? Czy spodziewałeś się na początku tworzenia Bz ,że projekt osiągnie status taki jak teraz ? radioactive.gif więcej nietypowych pytań wkrótce arigato.gif
intoxicate
CYTAT

andre gdzie pracujesz ?

Jestem bezrobotny

CYTAT

ile dziennie Bz zajmuje ci czasu ?

Caly czas...na pewno nie sklamie jak powiem ze 6 godzin dziennie to minimum

CYTAT

Czy spodziewałeś się na początku tworzenia Bz ,że projekt osiągnie status taki jak teraz ?

No taki byl plan. W innych moich projektach wszystko szlo zgodnie z planem wiec czemu tutaj mialoby byc inaczej wink.gif Chociaz nigdy nie spodziewalbym sie ze bedziemy posiadac najlepszych grafikow jakich znam (Zreszta.. w kazdym departamencie sa ludzie ktorych bardzo chcialem na tych pozycjach)
strus
CYTAT
Jestem bezrobotny
podczas naszej ostatniej rozmowy mówiłeś coś innego arigato.gif

CYTAT
Chociaz nigdy nie spodziewalbym sie ze bedziemy posiadac najlepszych grafikow jakich znam (Zreszta.. w kazdym departamencie sa ludzie ktorych bardzo chcialem na tych pozycjach)
a tu moge dodać ,że pewna osoba sie do tego przyczyniła cool.gif choc w sumie nie tongue.gif

A co myślisz o polskim game industry ? Czy jednyną nadzieją na produkcję gier w polsce aby osiągneły spory sukces jest wydawanie ich na zachodzie ? tak jak to było w przypadku Painkillera , Gorky 17 Odium , Chrome u.v.m

*A jeśli można spytać co znaczy twoje stwierdzenie "polska śmierdzi" ?

*jak niechcesz to nie odpowiadaj cool.gif
Blademaster
Sorx into za spam ale wchodze na strone bz, czytam, chce wejsc na forum - okej. Patrze sie nie zalogowany jestem (moze przez to ze cookies usunelem) . Oki loguje sie i co?? No i patrze ze taki uzytkownik nie istnieje blink.gif . A bylem tam zarejestrowany zanim przybylem na shamo smile.gif . Co sie stalo? .
intoxicate
Strus - jakie pytania tongue.gif

CYTAT

podczas naszej ostatniej rozmowy mówiłeś coś innego

Nie przypominam sobie

CYTAT

a tu moge dodać ,że pewna osoba sie do tego przyczyniła

Wiem i dziekuje smile.gif

CYTAT

A co myślisz o polskim game industry ?

Takie pytanie to chyba na nowy temat by trzeba bylo zarzucic (w innym dziale) bo dyskusja moze sie bardzo rozwinac.

CYTAT

Czy jednyną nadzieją na produkcję gier w polsce aby osiągneły spory sukces jest wydawanie ich na zachodzie ?

To zalezy co masz na mysli mowiwac "spory sukces". Male projekty bez problemu mozna wydac w polsce... firm ktore maja miliony jest naprawde niewiele. Coz na zachodzie jest wiecej graczy i lepszy rynek wiec tam szybko i latwo mozna zarobic jezeli odopwiednio sie zareklamuje projekt (to rowniez zalezy co robimy i chcemy wydac)

CYTAT

A jeśli można spytać co znaczy twoje stwierdzenie "polska śmierdzi" ?

Znow pytanie na inny watek Strus smile.gif

CYTAT

Sorx into za spam ale wchodze na strone bz, czytam, chce wejsc na forum - okej. Patrze sie nie zalogowany jestem (moze przez to ze cookies usunelem) . Oki loguje sie i co?? No i patrze ze taki uzytkownik nie istnieje  . A bylem tam zarejestrowany zanim przybylem na shamo  . Co sie stalo? .

mielismy problemy i usunieto ponad 120 kont... musisz zarejestrowac sie jescze raz niestety...
strus
CYTAT
Strus - jakie pytania
Mój chory umysł nie mógł niczego inteligentnego wymyśleć biggrin.gif Btw jakbyś mógł rozwinąć dyskusję w innych tematach byłbym wdzięczny <wino>

CYTAT
Nie przypominam sobie
ja jestem pamiętliwy laugh.gif

2005-09-10 14:29:04 pewnego ciepłego wrześniowego popołudnia

14:29:04 strusio
btw kolos slyszalem ze szukasz pracy ..moze to [link] daj mi info czego potrzebujesz
14:29:38 Kolos
juz mam zalatwiona prace
14:29:40 Kolos
smile.gif
14:29:46 strusio
aha smile.gif
intoxicate
Strus - to byla praca na zlecenie, musialem szybko zarobic wink.gif
strus
to jakbyś czegoś potrzebował wal do strusia tongue.gif
Estwalk
Ktoś gdzies powiedział "Ciekawość pierwszy stopień do piekła", ale najwyżej nie odpowiesz na "nie wygodne pytania" albo coś zaciemnisz, bo do piekła sie nie wybieram smile.gif

Ile już Was kosztował projekt?

Czy macie "załatwione" jakieś studio nagrań? Co z dźwiękiem? Być może jak na obecny stan prac to zawcześnie na takie pytanie, ale napewno o tym myślałeś. W zasadzie oprócz 4 kawałków na stronce nie wiele o tym, albo jakoś ślepy jestem wink.gif

Skąd Ty załatwiłeś tyle osób do pracy? Wszyscy pracują czy sie obijają ? smile.gif Ale widze, że plecy masz.

Ile razy zaczynaliście od początku?

W zasadzie, to wiem że to będzie za free, ale dla pewności - to będzie za free?

Szok w kapciach jak zobaczyłem na Twój wiek. Podobny do Myrona z New Reno, a z moim sie nawet równa. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że jesteś tam szefem i rządzisz, jak w tak młodym wieku zebrałeś tyle osób posłusznych Ci niczym pani Beger Leperowi? (bez złych skojarzeń)
intoxicate
CYTAT

Ile już Was kosztował projekt?

Na takie pytanie nie udziele Ci odpowiedzi, nie znosze rozmawiac o pieniadzach.

CYTAT

Czy macie "załatwione" jakieś studio nagrań?

Tak, wszystkie postacie w demi sa nagrywane w studiu gdzie dostep ma Tele (warszawa)

CYTAT

Co z dźwiękiem? Być może jak na obecny stan prac to zawcześnie na takie pytanie, ale napewno o tym myślałeś. W zasadzie oprócz 4 kawałków na stronce nie wiele o tym, albo jakoś ślepy jestem

Jezeli chodzi o muzyke to mamy tego bardzo duzo. Z dzwiekami nie jest tak dobrze, albowiem robimy zawsze tak, ze tworzone sa dzwieki ktore sa potrzebne, dopiero w nastepnym tygodniu bedzie ogolno Demowa lista dzwiekow do zrobienia (chcemy miec wszystko dobrze przetestowane-zaplanowane). Dzwieki rowniez nagrywane sa w studio.

CYTAT

Skąd Ty załatwiłeś tyle osób do pracy?

Oj, ja nie zalatwilem Estwalk, nic nie zrobilbym bez ludzi ktorych posiadam.

CYTAT

Wszyscy pracują czy sie obijają ?

To zalezy, wszyscy ktorzy sa na liscie core team robia sporo. Sa ludzie ktorzy siedza dziennie nad projektem, sa tacy ktorzy raz na tydzien maja czas. Ale to zalezy od stanowiska.. koordynatorzy caly czas maja robote, projektanci co jakis czas - zalezy co robimy... do tego dochodza sprawy prywatne, ale patrzac na to co udaje nam sie zrobic smiem rzec ze lecimy bardzo szybko, nie ma dnia bysmy sie opierdzielali.

CYTAT

Ile razy zaczynaliście od początku?

Ani razu. Oczywiscie projekt ewulowal, a za tym ida roznego rodzaju eventy (jak np. zmiana silnika, poprawienie danego systemu w systemieRP, zmiana zalozen tworzenia danych rzeczy. Zmieniane sa tylko czesci gry ktore moga byc dynamiczne zmieniane, core jest nie do zmiany od poczatku projektu.

CYTAT

W zasadzie, to wiem że to będzie za free, ale dla pewności - to będzie za free?

Myslisz sie, na dzien dzisiejszy gra nie bedzie za darmo (za darmo bedzie demo), co bedzie pozniej? tego nie wiemy, musimy skonczyc jeszcze 3 milestony by sie o tym dowiedziec smile.gif (cos ponad pol roku)


CYTAT

Szok w kapciach jak zobaczyłem na Twój wiek. Podobny do Myrona z New Reno, a z moim sie nawet równa. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że jesteś tam szefem i rządzisz, jak w tak młodym wieku zebrałeś tyle osób posłusznych Ci niczym pani Beger Leperowi? (bez złych skojarzeń)

Hehe, w wywiadach mozesz przeczytac ze projektowaniem gier zajmuje sie od mlodego dzieciaka... a wszyscy wiedza ze wtedy najwiecej sie uczy. Teraz mam doswiadczenie, znam dobrze scene, mam wszystko poukladane w glowie - robie to co potrafie. Jak zdobylem takich ludzi? Szczeze, to powiem Ci ze zawsze mozna znalezc dobrego czlowieka, ale sa osoby NIEZASTAPIONE bez ktorych NIC by nie powstalo (takimi osobami jest chocby Harry Lepper ktory jest koordynatorem systemuRP, jest u nas prawie od poczatku, teraz ma pod soba sporo ludzi.. jest szefem swojego departamentu - sam na to zapracowal, jest jeszcze Kilan, ktory wniosl do Teamu najwiecej moim zdaniem... takich ludzi jest sporo, musialbym wymieniac 40-50% ekipy)
Trzeba szukac i tyle, ja zawsze to robilem... nie mialem ludzi -szukalem, nie stalem w miejscu. Ja rowniez zawsze oceniam ludzi po wieku niestety, ale powiem Ci ze sa wyjatki - np Kalean ktory ma ogromny talent jako pisarz. Gra to sa ludzie - a ja na ludziach skupiam sie najbardziej. Ludzie pomagaja mi , a ja pomagam Im (tworzac np. Portofolio, zdobywajac doswiadczenie, dostajac krytyke profesinalistow etc)

Jak udaje mi sie ich utrzymac w qpie?
Zawsze staram sie dojsc do kompromisu pomiedzy wszystkimi, ludzie lubia pracowac tam gdzie jest milo, tam gdzie nie ma stresow , tam gdzie wszystko jest jasne, tam gdzie widac efekty (oczywiscie sa dni gdzie co poniektorzy traca sily, ale to jest normalne gdy nie mam czym zaplacic za prace) Takie zachowania sa przejsciowe. No i wazne jest to ze mam konkretnych ludzi, ktorzy dobrze znaja sie na swojej dzialce.
Estwalk
yhyyyyy to ja miałem troche inne wyobrażenie o Twoim projekcie. Myślałem że generalnie robicie to bo lubicie, a tu jest też komercha bo zamiłowania Wam nie odmawiam. A to Was naglą terminy w takim razie. Musze powiedzieć że będe z tym większym zainteresowaniem śledził rozwój burżuazji i to czy sie Wam uda i oczywiście tego Wam życze, bo jakże mało jest polskich komercyjnych projektów.

Jeszcze tylko jedno pytanie - Czy Burżuja robicie tylko na polski rynek, czy również jakąś ekspansje obmyśliłeś?
intoxicate
CYTAT

a tu jest też komercha bo zamiłowania Wam nie odmawiam

Komercha to to narazie nie jest... w wsystko co robimy wkladamy PASJE.

CYTAT

A to Was naglą terminy w takim razie

oj i to bardzo niestety...

CYTAT

Czy Burżuja robicie tylko na polski rynek, czy również jakąś ekspansje obmyśliłeś?

Tworzenie takiej gry (ktora ma odniesc komercyjny sukces) nie ma sensu, dlatego glownie bedziemy sie skupiac na zagranicznym marketingu. Oczywiscie zaczynajac od polski wink.gif


Pytaj o co chcesz, jezeli masz jakies pytania oczywiscie smile.gif (na wszystko postaram sie odpowiedziec, nawet jezeli chodzi o kwestie technologiczne)
Blademaster
Szkoda ze trzeba sie rejestrowac od nowa... :/ . No ale coz... jak sie chce poczytac to trzeba smile.gif .
intoxicate
nie musisz sie rejestrowac by czytac Forum Blademaster smile.gif
rejestracja trwa kilka sekund...
strus
CYTAT
Czy macie "załatwione" jakieś studio nagrań? Co z dźwiękiem? Być może jak na obecny stan prac to zawcześnie na takie pytanie, ale napewno o tym myślałeś. W zasadzie oprócz 4 kawałków na stronce nie wiele o tym, albo jakoś ślepy jestem
btw dodam tylko ,że 8 godzin w profesjonalnym studiu kosztuje 500 zł wacko.gif choć takie same rzeczy mozna tworzyc w domowym studio za 1000 zł smile.gif

CYTAT
Skąd Ty załatwiłeś tyle osób do pracy?
ja do tej pory tego niewiem tongue.gif

CYTAT
Ile juz was kosztował [..] Na takie pytanie nie udziele Ci odpowiedzi, nie znosze rozmawiac o pieniadzach.
Prawie nic pomijając wydatki into na bentleya cool.gif joke
Estwalk
Zainteresowałem sie troche projektem jako że wygląda conajmnie ciekawie.

Pytanie nr 41 z FAQ:
CYTAT
Jeszcze przy okazji czy po załatwieniu przeciwnika, będzie można wziąść
sobie jego pancerz ?

Nie, pancerzy na zabitych przeciwnikach nie będzie można zdobywać, gdyż
będzie to powodować trochę komplikacji i błędów. Natomiast cala resztę
ekwipunku po zmasakrowanych przeciwnikach będzie można podnieść (czyli:
Hełm, Buty, Rękawice, Naramienniki..).


Dlaczego można wziąść sobie Hełm, a nie kamizelke? To będzie conajmniej dziwne jak dla mnie. Odpowiedź - bo będzie to powodowało błędy nie jest satysfakcjonująca.


Pytanie nr 52, którego nie znajdziecie w FAQ
Na ile godzin planujecie rozrywke z Burżuazją? Twórcy gier przeważnie starają sie coś takiego oszacować. Chodź jak wiemy trafiają jak ślepa kura w płot. Fallout2 w 18 minut buhehehe to mnie rozśmieszyło. Doom 3 w 25 minut, też miałem ubaw, a twórcy mówili coś około 40 godzin.

Pytanie nr 53, którego również próżno szukać w FAQ
Tak naprawde czytałem wstęp i FAQ, oglądałem Galerie i nie moge powiedzieć jednoznacznie czy widok będzie taki jak w Falloucie, TPP, FPP? Chyba zbliżone do Falloutowego, ale pewności nie mam tongue.gif

Pytanie nr 54
Czy będzie możliwość pominięcia tutoriala, świątyni prób czy jak to nazwaliście - początku w którym gracz będzie troche ograniczony jak zostało napisane gdzies w FAQ?

Pytanie nr 55
Troszke na temat statystyk. O walce dotyczałem , ale statach, skilach, perkach itp itd już mi sie nie chciało smile.gif

Pytanie nr 56
Planowana cena gry to...
tak wiem nie lubisz rozmawiać o pieniądzach, jednak to istotna sprawa jeśli chodzi o potencjalnych nabywców gry.


Walka, walka, walka - odwieczny problem jak to zrobić żeby było OK.
System tur - to bardzo dobrze.
Hit Pointsy - ja bym je jednak wolał zobaczyć.
Kiedyś był taki cRPG - niestety nie pamiętam nazwy - (czasy w których nie było jeszcze dopalaczy grafiki i jechało sie na S3 Virgu) gdzie autorzy również postawili na naturalność. Na golasa można było przymarznąć, można sobie było chodzić w jakichś skurach itp itd można było złamać noge czy ręke spadając z wyższej wysokości. Nie powiem że był to zły pomysł, ale zobaczymy jak Wam wyjdzie.

Punkty doświaczenia - koniecznie, absolutnie potrzebne. Odrazu przekreśliłem morrowinda kiedy patrzyłem i nadziwić się nie mogłem na jakiś pasek od jednego do 10 zapełniający się powoli do końca, do następtnego poziomu - szczyt beznadziejnego rozwiązania. (nie wiem jak z tym u Was)
jos
CYTAT
Fallout2 w 18 minut buhehehe to mnie rozśmieszyło. 

to nie jest przejscie gry tylko głownego wątku fabularnego tongue.gif
intoxicate
CYTAT

Dlaczego można wziąść sobie Hełm, a nie kamizelke? To będzie conajmniej dziwne jak dla mnie. Odpowiedź - bo będzie to powodowało błędy nie jest satysfakcjonująca.

Estwalk - kamizelka to jest inny rodzaj przedmiotu. U nas pancerzem jest cos bardziej wyrafinowanego jezeli chodzi oczywiscie na to jak systemRP na to patrzy smile.gif

CYTAT

Na ile godzin planujecie rozrywke z Burżuazją? Twórcy gier przeważnie starają sie coś takiego oszacować. Chodź jak wiemy trafiają jak ślepa kura w płot. Fallout2 w 18 minut buhehehe to mnie rozśmieszyło. Doom 3 w 25 minut, też miałem ubaw, a twórcy mówili coś około 40 godzin.

Na dzien dzisiejszy mozna jedynie ogolnie wyszacowac cos takiego - takie rzeczy konkretnie mozna podac po QA calej gry.. a do tego nam jeszcze bardzo daleko. Teraz moge Ci powoiedziec ze swiat jest 10-15 razy wiekszy od tego ktore dotad znasz smile.gif co zza tym idzie - sam wiesz

CYTAT

Tak naprawde czytałem wstęp i FAQ, oglądałem Galerie i nie moge powiedzieć jednoznacznie czy widok będzie taki jak w Falloucie, TPP, FPP? Chyba zbliżone do Falloutowego, ale pewności nie mam

Ten temat jest otwarty, i bedzie otwarty przez najblizsze 2 miesiace. Na pewno pojawi sie widok izometryczny + widok ktory mialbyc w Troice, bedziemy rozwazac jeszcze inne mozliwosci.

CYTAT

Czy będzie możliwość pominięcia tutoriala, świątyni prób czy jak to nazwaliście - początku w którym gracz będzie troche ograniczony jak zostało napisane gdzies w FAQ?

To nie jest cos w stylu Tutoriala, *czy Swiatyni Prob*, to jest wprowadzenie w fabule gry, cos takiego jak miales w BG2... niestety trzeba to przejsc. Ale jak mowielem - nie jest to takie "uciazliwe" jak Swiatynia Prob w Falloucie.

CYTAT

Planowana cena gry to...
tak wiem nie lubisz rozmawiać o pieniądzach, jednak to istotna sprawa jeśli chodzi o potencjalnych nabywców gry.

Jak juz kilka razy mowilem (przeczytaj sobie wywiad z Zalagoga - tam to ladnie opisalem) nie zalezy to od nas, ale postaramy sie by Gra nie byla droga.


Jezeli masz jeszcze jakies pytania - chetnie odpowiem. Dziekuje za zainteresowanie.

E:
CYTAT

to nie jest przejscie gry tylko głownego wątku fabularnego

Dokladnie, a u nas watek glowny jest tak dluuuugi i trzeba dojsc bardzo daleko aby przejsc gre smile.gif (mowiac dojsc daleko mam na mysli mape wink.gif )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.