Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Generator postaci do PnP
SHAMO Fallout Community > Wszystko o Fallout P'n'P > Fallout P'n'P & Fallout Warfare
Pages: 1, 2
Aigam
Szukalem i szukalem, znalazlem tylko cos takiego.
Moje pytanie jest nastepujace:

Czy ktos znajacy dobrze html moglby zrobic szybki generator do postaci PnP?
Chodzi mi oto by w puste okienka powpisywac wartosci, po wypelnieniu wszystkich okienek powinnismy miec 2 opcje do wyboru:
- nasza postac wpisana na karte
- wszystko zapisane i uporzadkowane w tabeli, gotowe do zapisania w Wordzie czy zwyklym pliku txt

Jezeli istnieja takie to bardzobym prosil o linka do nich. Z gory dziekuje
Normall
To by faktycznie było przydatne w każdym RPG.
Tylko, że nie mogło by drukować wartości na karcie, bo dość, często się je zmienia...
Aigam
co za problem dac wartosci poczatkowe (wpisane przez generator)/ zmienne(+/-) i ostateczne(finalne)?
Fleance
Hmm.. kiedyś z kumplem próbowaliśmy zrobić program do tworzenia postaci. Strasznie skomplikowana sprawa w sumie, siedzieiśmy parę godzin i ciągle cos nie pasowało. Ja problem rozwiązuję inaczej: Włączam Falla, robię se postać, zapis do pliku i/lub przepisuję wartości na karte postaci. Szybkie i skuteczne smile.gif
Aigam
Jednak dobrzeby było miec coś takiego w wersji online, gdzi wystarczy podac komus linka i po sprawie
MartEEnez
Jedyny generator postaci do PnP jaki znam to ten zorbiony w Excelu - po wklepaniu podstawowych Statsów oblicza nam umiejetnosci cechy drugortzedne itp. Przydatny ale niezbyt efektowny wizualnie...stad przydatnosc do wydruko znikoma smile.gif

BTW: Aigam prosze o usuniecie grafiki z podpisu lub bedzie warn...
Wędrowca
Oj przydałby się taki generator, przydał. Sam bym nawet coś takiego zrobił, najlepiej na stronke o Falloucie, ale nie znam się ani troche na html, a do tego to trza troche umieć. Może zarzuci mi ktoś jakiś prosty program, który pozwala graficznie tworzyć html, to może coś by się udało zrobić...
Aigam
Znam sie troche na htmlu ale nie czyje sie zbytnio na silach - moja przygota z tworzeniem czegokolwiek na strony to java oraz pisanie appletow. Moglbym to napisac jednak napewno zajeloby mi to troszeczke czasu i napewno mialbym problemy rzucajac okiem co jakis czas do podrecznikow i tutoriali. Ta prosba jest skierowana do ludzi ktorzy lubia html i sie na nim znaja a praca sprawia im przyjemnosc.
Wędrowca
Się odwiedziałem, że to można napisać tylko jako jawę ew. jako FLash, bo html nie potrafi wykonywać obliczeń. (Tak twierdzi mój brat). Tak więc musi się zając tym ktoś kto javę, naprzykład ty Aigam. smile.gif
Aigam
moj html kuleje
Fleance
To by się dało fajnie zrobić. Tylko pracy by w to włożyć trzeba w diabli. Fakt, w grę wchodzi tylko java, php albo flash. Pewnie są jeszcze inne możliwości, ale to nie o to chodzi... W html-u też dałoby się to zrobić, ale każdy musiałby sobie sam wszystko liczyć, a nie o to chodzi wink.gif
Próbowałem kiedyś coś takiego poskładać w javie... to by nawet było proste. Gorzej z fajnym graficznie ustawieniem tego na stronie, żeby to po ludzku wyglądało. Zawsze mi się coś rozjeżdżało, zwężało albo coś wink.gif
Aigam
No to pisac kto co umie i razem do czegos sie dojdzie smile.gif
Moze ktos ze schronu13 bylby tak mily, przypadkiem przebywam na tym forum i dal kod- bo tak kopiowac to strszne chamstwo smile.gif
BOS_joint
Taaa. Jakbym posiedział to może by coś wyszło. Ale nie w javie htmlu ani nic takiego tylko C++. Ale nie jakieś takie fajne, tylko konsolka wszystko textowe, i żadnych bajerów. Ale to by było w ch** roboty więc nie wiem. Może jak mnie zdopingujecie...
Aigam
BOS_joint! BOS_joint! BOS_joint! BOS_joint! - DAJESZ! DAJESZ!
Nie bede ci pisal bys sobie wyobrazil 95 kilowego faceta ubranego w spodniczke i pompony i podskakujacego wesolo bo to nieetyczne smile.gif

Zatem: zostales oficjalnie zdopingowany ^^
Wędrowca
Do-ping, do-ping, do-ping. smile.gif

Wiesz wersja tekstowa też nie była by zła. Przecieć wyświetlając wartości wystarczy je odpowiednio porozmieszczać na ekranie, tak żeby to nie był tylko ciąg liczb. Może i spasowało by to nadrukować na gotową kartę postaci......
BOS_joint
Taaa. To może się udać. ale zastanowiła mnie jedna rzecz. Czy nie łatwiej byłoby po prostu włączyć falla??? Chociaż jeżeli chcecie to prezsyłać... Więc ok. Oficjalnie w tej chwili biorę się za pisanie biggrin.gif . C odo nadrukowania to może być pewien problem. Ale to jest problem na później. Więc życzcie mi szczęscia i czekajcie an wiadomości o beta wersjach biggrin.gif
Wędrowca
Mam jeszcze jedno pytanko, tylko nie wiem czy to nie będzie niegrzeczność/hamstwo/świństwo/wykorzystywanie/bezduszność/despotyzm/itd, mianowicie czy można by ten program stworzyć tak żeby dało się zmieniać wzory obliczające statytyski, ogólmnie żeby dało się zmieniać wzory? smile.gif
BOS_joint
Tak prawdę mówiąc to chwilowo mi nie idzie... sad.gif Ale przemyślę zaprojektuję i napisze. A co do wzorów to myślę że dało by się coś z tym zrobić... Ale do tego jeszcze dłuuuuuga droga smile.gif
Fleance
Da radę zapisać do pliku tekstowego, więc możnaby zrobić to bardzo fajnie nawet. Zapisz se postać w falloucie do pliku, będziesz widział, jak fajnie to można zrobić, jeśli jeszcze nigdy nie sprawdzałeś. Spróbuj, zawsze można się czegoś nauczyć, zawsze to doświadczenie...
Aigam
Wedrowco jezeli to bylby Program napisany w C (jakimkolwiek) to napewno pojawilaby sie mozliwosc obliczen autoatycznie skilli, edytoanie lvl itd - jedyny problem to to napisac
Wędrowca
Aigam, tyle to wiem, po to jest pragram żeby sam liczył, ja tylko chciałem się porwać na ten nieistniejący jeszcze program i zaprzęgnąć go do Edycji Autorskiej, w której niektóre wzory na umiejetności troszke sie róźnią. smile.gif
BOS_joint
pojawił mi się pierwszy problem natury nie-programistycznej. Otóż nie wiem na jakim poziomie powinny być na początku współczynniki ras nie-ludzkich. Z doświadczenia nie wiem, a w księdze nie widziałem sad.gif. Chyba że mam wykorzystać Fallout Tactics, gdzie w multi można wybrać prawie każdą z ras z PnP. Proszę o szybką pomoc w rozwiązaniu tergo problemu, póki jeszcze jestem na tyle napalony, że chce mi się programować biggrin.gif.
MartEEnez
chodzi co o wartosci min/max czy srednie dla kazdej z ras? smile.gif
BOS_joint
o średnie bo min/max są w księdze
MartEEnez
Oto statsy smile.gif

GHUL SI PE WT CH IN ZR SZ
Minimum 1 4 1 1 2 1 5
Średnia 3 8 5 4 6 4 7
Maksimum 6 14 10 9 13 8 13

Mutanci Alfa
SI PE WT CH IN ZR SZ
Minimum 4 1 3 1 1 1 1
Średnia 7 5 5 5 5 3 5
Maksimum 12 10 12 8 11 8 10

Mutanci Beta
SI PE WT CH IN ZR SZ
Minimum 4 1 3 1 1 1 1
Średnia 8 5 6 5 3 3 5
Maksimum 13 11 11 7 11 8 10

Pólmutanci
SI PE WT CH IN ZR SZ
Minimum 3 1 2 1 1 1 1
Średnia 5 5 5 5 5 5 5
Maksimum 12 10 11 10 10 8 10

Szpony (Liczby w nawiasach odnoszą się do Szponów z Szarego Plemienia)

SI PE WT CH IN ZR SZ
Minimum 6 5 1 1 1 6 1
Średnia 8 (6) 7 5 1 1 (5) 9 (7) 4
Maksimum 14 (12) 12 13(11) 3 4 (8) 16 10

Psy

SI PE WT CH IN ZR SZ
Minimum 1 4 1 1 1 1 1
Maksimum 7 14 6 5 3 15 10

Roboty

SI PE WT CH IN ZR SZ
Minimum 7 7 7 1 1 1 5
Srednia 7 7 7 1 5 5 5
Maksimum 12 12 12 1 12 12 5
Wędrowca
Jakbyś miał jakieś inne problem natury nieprogramistycznej to wal z miejsca, napewno ci odpowiemy. smile.gif
BOS_joint
dzięki, a u śr pieska? I o co chodzi z mutkami alfa i beta? Zamieścić oba?
MartEEnez
Dla pieska sredneij nie podano smile.gif
Alfa i Beta to podział w wersji 2.01 gdzie Ausir podzielił również supermutantów na mutantów alfa i beta, z powodu sprzeczności między inteligencją supermutantów w Fallout 1 i 2 a tą w Fallout Tactics... smile.gif

Zamiesc obydwa rodzaje mutków wink.gif
BOS_joint
Ok. jak na razie to kiedy rozwiąze jeden problem to pojawia się następny. Ale myślę żę uda mi się doprowadzić ten projekt do końca. Życzcie mi szczęścia. Przyda się biggrin.gif
MartEEnez
Czekamy na newsy i dalsze info - trzymamy kciuki za ten projekt smile.gif
Wędrowca
Ustaliłem metdą porównawczą średnie statystyki dla psa.

Pies

SI PE WT CH IN ZR SZ
Minimum 1 4 1 1 1 1 1
Średnia 4 8 3 3 2 8 5
Maksimum 7 14 6 5 3 15 10

Tam gdzie sie dąło wziałem z innych ras, a tam gdzie sie nei dało zrobiłem średnie. Suma tych wartości jest tylko o 2 mniejsza o sumy jaką ma człowiek (35).
BoS Draug
Pies z FT

SI PE WT CH IN ZR SZ
Minimum 1 4 1 1 1 1 1
Średnia 3 7 3 3 2 7 5
Maksimum 7 14 6 5 3 15 10

BOS_joint
dzięki wielkie. Widzę, że ten projekt zaczyna cieszyć się pewnym zainteresowaniem. Nawet nie wiecie jak to podbudowuje człowieka na duchu biggrin.gif
Fleance
O tak smile.gif Wszyscy czekają i liczą na to, że jak najszybciej pokazesz pierwsze efekty smile.gif
A swoją drogą to Merry Christmas!
BOS_joint
Tja... Naszła mnie pierwsza wątpliwość... Na szczęście nie natury "czy jest po co to pisać", Otóż zastanawiam się czy pisać owe dzieło strukturalnie czy obiektowo. Hmm...
Wędrowca
A co wiąże się z wybraniem konkretnej metody? Jakie mają zelaty i wady?
Fleance
To już zależy: chcesz łątwo - ipsz strukturalnie. Chcesz ambitnie, żeby się też przy tym rozwinąć (o ile nie ejsteś zaprawionym programistą): pisz obiektowo. Tój wybór, my ci nie pomożemy smile.gif
MartEEnez
O czym wy do cholery mowicie? ;P
Czuje sie jak idiota wink.gif
Fleance
Czyj się jak ktoś, kto nie ma pojęcia o programowaniu smile.gif
Sam jestem na poizomie takim, że sporo rzeczy rozumiem, prawie nic nie umiem smile.gif
Wędrowca
A mógłby ktoś przedstawić wady i zalety każdej z opcji? BO jeżeli jedyną róźnicą byłby poziom trudności, to nie ma się nad czym zastnawić tylko trzeba wybrać tą łatwiejszą. A więc co daje wybranie trudniejszej opcji?

(Jakkolwiek wybór metody i tak lezy w gestii naszego programisty smile.gif )
BoS_kunajk
Ta pierwsza opcja jest i latwiejsza w pisaniu i programy szybciej dzialaja wink.gif Przynajmnije tak bylo w bcb3 wink.gif
Fleance
W efekcie nie różnią się obie metody niczym. W programowaniu - wszystkim smile.gif I nie ma sensu zagłębiać sięw szczegóły, jak ktoś chce, niech poszuka na necie, będize tego od groma.
BOS_joint
Ja mogę powiedzieć, że w obiektowym będzie łatwiejsza modyfikacja, i będzie to miało dużo większe możliwosci niż strukturalne... (dziedziczenie, polimorfizm, te sprawy smile.gif ). Spróbuję obiektowo. Ale nie spodziewajcie sie efektów zbyt szybko. To najpoważniejszy projekt jakim sie zajmuję.
Dariooosh
Hehe - BOS_Joint'cie - to jest tak zwariowany pomysł że może się udać wink.gif Bym Cię wspomógł ale ja bardziej HTML-owo-Pascal-owy jestem biggrin.gif POWODZENIA:D

BTW - "zamknij maina" (dowcip zrozumiały jeno dla mnie i Jointa - wybaczcie reszto tongue.gif )
BOS_joint
HMmm. Tak jak sobie projektowałem, to pomyślałem czy nie możanby bylło zrobić karty postaci jakby on-line. To rozwiązałoby problem nadrukowywania, a można by to wykożystać np tak: wrzucać postacie na jakiś server czy darmowy internetowy dysk, i jak ktoś by nie wziął swojej postaci to wystarczyłoby ściągnąć postać i wsztsko działa. Ale to i tak w terj chwili tylko mżonka, ale jesteśmy bliżej niż dalej biggrin.gif
BoS_kunajk
I tak powstawal wlasnie wielki falloutowy morpg... biggrin.gif
Vic
CYTAT (BoS_kunajk @ 29-12-2005, 23:14)
Ta pierwsza opcja jest i latwiejsza w pisaniu i programy szybciej dzialaja wink.gif Przynajmnije tak bylo w bcb3 wink.gif

Bcb to w ogóle dziwne urządzenie i lepiej się na nim nie opierać. smile.gif

Polecam obiektowo - szybkość niemal taka sama (bardzo mały margines), a za to potem kodem można bardzo dobrze zarządzać i jego rozwijanie jest bardzo łatwe.
Aigam
zamiast Kart Online proponuje dac albo karte w jpg gotowa do drugu, ale dopiero pod sam koniec prac.

Druga sprawa powinna byc opcja skopiowania tekstu i wklejenia np na forum czy gdziekolwiek wiec oprucz opcji grafiznej powinna sie pojawic dobrze sformatowana forma tekstowa.
Dariooosh
W sumie to doszedłem do wniosku że wesprę Jointa swoją drobną wiedzą... w końcu co dwuch zapaleńców to nie jesten... biggrin.gif
Czbek
Hehe, przypomniało mi się jak kiedyś na wakacjach wzięłem się do napisania takiego generatora na potrzeby lokalnej rpg'owej ekipy, lecz niestety projekt umarł. Pewnie dlatego że sobie ambitnie założyłem, że mój generator bedzie też miał opcję "losuj postać" który bedzie losował "sensowne" postacie. No i jeszcze skill "programming" miałem za mały smile.gif
W każdym razie życzę powodzenia.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.