Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: HiCap czy LowCap
SHAMO Fallout Community > Poszerzajcie horyzonty > ASG - Air Soft Gun
Pages: 1, 2
Śledź
Jeszcze nie było jakichś większych wypowiedzi w tej kwestii.

Ja mam AK47s i dwa Low Capy po 68 kulek (do wakacji chcę dokupić jeszcze ze trzy).
radioactive.gif Taka ilość kulek wystarczy mi na jedną strzelankę ok. 10 na 10 osób
radioactive.gif Zaczynałem od sprężyny, więc jestem bardziej nastawiony na oszczędzanie amunicji (19 kulek w niewygodnym do ładowania magazynku do mosberga niejako wymusza taki sposób gry).
radioactive.gif Nie lubię klekotania kulek w Hi Capie - jak tu się skradać?

prosiłbym o nie zamieszczanie tekstów w stylu "Hi Capów używają lamy" i podobnych
Blademaster
Hi cap - dzieki niemu mam pewnosc ze podczas oslaniania odwrotu kumpla ogniem zaporowym wiem, ze mi ne zabraknie kulek ;] .
jos
czyli po prostu cheat'ujesz? tongue.gif
ja osobiscie wole realcapy, jednak nie jest mi dane z nich korzystac -> P90 -> sa dostepne jedynie hicapy (300 kulek) i lowcapy(68).
mam taki szatanski pomysl: jak uzbieram na drugiego maga to przerobie oba na reale (50).
Kemer
To zależy od ogółu, mówiąc szczerze.

Jeżeli wszyscy yżywają low czy real to musze powiedzieć, że jest to genialna zabawa. Jedank kiedy wszyscy tną na hi to nie mam wyboru, tez lec w hi bo inaczej zostajesz w tyle z ładownicą :]
BRACTWO STALI
ja tam wole magazynek HiCap poniewarz mieści si e nim w holere kulek i jak sie ma 3x taki magazynek to długo se poszczczelasz w asg dosyć długo i nie trzeba cały czas ich ładować (sorki za ortografie)
Deat(c)hClaw
Ja do niedawna uzywalem sprezynki i przyzwyczailem sie do oszczedzania kulek. Teraz mam AEGa z LowCapem polaczonym z RealCapem i jak na razie mi wystarczy...
Albert115
Hi Cap bo nielubie przeladowywac.
widgetrex
real cap a to dlatego ze zawsze jestem zwolennikiem realizmu ;]
kivan_666
ofkoz real cap lecz ze względów dotępności (rzadko mozna dostac real capa) może byc jeszcze low cap
smoq
Nie mam AEG'a więc wypowiem się hipotetycznie tongue.gif
Najbardziej bym preferował real-capy, ale mało kto tego używa (o ile w ogóle są dostępne). Gdyby jednak udało się przekonać wszystkich do magów real i low to muszę przyznać, że zabawa była by full-klimat wink.gif
KozA
ja tam wole Hicap niemiałem nigdy EAG'a ale miałem szhota z wsype 200kul i terz mam famasa z 4o kul to jednaj wole te 200 kul
Augustus
Realcapy powinny być szerzej dostępne choćby z tego powodu co fakt że to właśnie realizm sprawia że fani tego sportu stawiają go nad Paintballem, gdzie marker wygląda jak spłuczka klozetowa :|

Mając kasę i replikę z dobrą dostępnością róznych magazynków zakupiłbym z 2 realcapy i jednego hi
Shafa
=>hmm.. mnie się wydaje że posiadać Hi-capa to po prostu jak posiadać więcej real-capów. zmiana magazynka trwa jakies 3 do 5 sekund. więc co za różnica. sam posiadam jednego hi-capa (300k) a za pare godzin strzelania nie udalo mi sie go wykończyć.(insza inszosc ze mnie nie stac na nastepne magi) to raczej kwestia ekonomicznosci strzelania. jeśli ktoś wali jedna dluga serią po wszystkim to to nie jest walka tylko pomyłka. ale już np. ekonomiczne serie 3 kulek to jest ok. Sam teraz przesiadam się na snajperkę i nie mam zamiaru latac z hi-capem. czemu? bo hi-capy sa za dlugie i przeszkadzają jak sie człowiek kładzie na ziemi. hehe

=>Co do skradania z HI-capami to nie wiem w czym problem. Jak sie człowiek skrada to i tak robi to powoli. plynnie sie trzyma bron i tyle.
I na sam koniec powiem tak. jak wszyscy sie przesiada na real'e (albo low'y) to ja też. Rozgrywki tylko na tym zyskaja. Będzie większy nacisk na walkę zespołową i taktykę. A nie sianie po wszystkim co sie rusza.
szmerglu
Mid-Cap
Mam midy do mp5 po 100kul gdzie prawdziwa ma 30. Problem w tym ze w ASG nigdy nie bedzie realizmu* i czasem musisz wywalic te 3 kulki by polecialy tak i tam gdzie trzeba. Natomiast ostra nie mialaby z tym problemu. Oczywiscie jestem zwolennikiem real capow gdyz zabawa jest przednia - ale tylko gdy wszyscy takowe posiadaja. Nienawidze natomiast hicapow i ludzi typu "Spray and Pray".

*tyczy sie to odwzorowania pola walki chociazby w 50% z punktu taktycznego. Mozna sie ubrac i wygladac ale parametry naszych replik poprostu na to nie pozwalają.
arigato.gif
Shafa
Szmerglu ja tak troszkę się nie zgodzę z tym odwzorowaniem taktycznym. Parametry repli to nie jest przeszkoda. to tak jak z walką w budynkach. i co z tego że masz gnata ostrego co wali na 1,5 km jak musisz dostrzelic do konca korytarza 5 m? a w lesie? umiejętność poruszania się w lesie,skradania,i przede wszystkim sluchania rozkazow pozwala na osiagniecie prawie tych 100%. Ile razy np. mówię idziemy gęsiego.odstępy 5-7metrów. a co ludzie robia? gesiego przez jakąś minutke a potem już w kupie. i tu wyskakuje radosny posiadacz hi-capa i zdejmuje wszystkich jedna seria. i zaś są lamenty że on ma hi-capa i to nie fair. a nawet jakby mial reala na 30k to też by ich ustrzelił. bo leźli zbitą gromadą. hi-cap czy real cap to malusienka różnica jeśli człowiek potrafi myśleć. ma mało kulek to będzie myślał jak je najlepiej wykorzystać.
Śledź
QUOTE (Shafa @ 22-11-2006, 00:24)
=>Co do skradania z HI-capami to nie wiem w czym problem. Jak sie człowiek skrada to i tak robi to powoli. plynnie sie trzyma bron i tyle.

jest problem, potrafię chodzić cicho prawie tak szybko jak normalnie, w wtedy kulki strasznie grzechoczą
co do real czy low, osobiście mam 2 low capy do AK47 (+2 lub 3 w planach), ponieważ nie mogłem znaleźć reali, ale gdybym szedł na strzelankę z ludźmi z realami, to załadowałbym do magazynków po 30 kulek

BTW chce ktoś kupić metalowego hi capa na 525 kulek do AK 47 cymy? (oryginalny od repliki, nieużywany, nowy kosztuje 75, dam za 60)
szmerglu
Co do budynku to jeszcze jeszcze :-) jednak czarna to 80% zaskoczenie

Jednak w zielonym to juz sie z toba nie zgodze cool.gif
1. Brak odrzutu
2. Brak huku
3. Brak dymu
4. Brak obawy o Freandly Fire
5. Brak dyscypliny obycia z bronia (bo po co?)
6. Brak konsekwencji postrzału

1. Sprawa odrzutu po strzale ma ogromne znaczcenie do symulacji dzialan wojennych. Eliminuje kosmiczne pozy ktore mozna zaobserwowac na "arenach" ASG.
2. Nie wymusza wyuczenia blokady odruchu zamykania oczu. Czyli kontroli i obserwacji terenu. Oraz dezorientacja :-) Pojdz kiedys na strzelanke i wez 5 cywili z 20 achtungami kazdy. Wrazenia niesamowite i mozna sie wiele nauczyc cool.gif
3. Wbrew pozora ma to znaczcenie.
4. Wali sie czasem odruchowo nie myslac czy to swoj czy wrog. Czlowiek sie poprostu nie martwi czy komus sie cos stanie gdyz jest to zabawa pod tym wzgledem bezpieczna.
5. Czesto zostawia sie niezabezpieczona bron, palec na spuscie tez jest rzecza nagminna. Powoduje to zagniezdzanie sie w umysle zlych nawykow
6. Nie obawiamy sie smierci przez co wykonujemy brawurowe i czasem wrecz samobujcze i tymbardziej glupie wybryki. cool.gif
KozA
Mi się podoba tak jak jest i niemam zamiaru być realnym
bo po bo strzelanie do kogoś z broni palnej jest popier****** jak człowiek człowiekowi może odebrać zycie ?? mógł bym zabić pos wpływem impulsu ale bym tego żałował pamiętajmy ze ASG to zabawa i rywalizacja a co do Tej wielkiej realności może jeszcze weżmiemy kupimy se ostre kałaszki i postrzelamy do kolegó to bedzie dopiero realizm!!!!!!!! tyle i basta takie jest moje zdanie i nikt tego nie zmieni PS sory za orty i literówki unsure.gif
jos
QUOTE
Mi się podoba tak jak jest i niemam zamiaru być realnym

to czemu bawisz sie w asg w ktorym wykozystuje się repliki relanych broni? wez szyjke od butelki i naloz na nią palec z rekawiczki gumowej. wkladasz kulke do srodka naciagasz i strzelasz - to jest nierealne.

ewentualnie mozesz sie bawic w paintball. tu masz rywalizacje.
a w ASG jest w ogole jakas (szeroko pojmowana) rywalizacja? to nie sport.

a RC to wieksza satysfakcja z trafienia przeciwnika i wieksza "zabawa" a nie strzelanie do kogoś z broni palnej.

Rawdanitsu
Chociaż moja przygoda z ASG trwa dopiero jakoś pół roku, to od razu jestem gotowy przyznać Szmerglowi rację - zwłaszcza w tych wymienionych punktach. Przeglądając fora różnych ekip ASG czy nawet takowe poznając, zauważyłem że wielu uważa się za równych prawdziwemu wojsku a niektórzy nawet za jeszcze lepszych. Szmerglu słusznie wspomniał w tych 6 punktach o sprawach które w ASG niestety nie działają a działają na prawdziwym polu walki. W ASG obowiązują pewne zasady a według najczęściej stosowanej konfiguracji rozgrywki, dwie przeciwne drużyny rywalizują ze sobą (o to którzy wyeliminują drugich jako pierwsi) - a więc jest to poniekąd sport (a jak jest np. w Piłce Nożnej? Jedenastu spoconych facetów biega po trawniku, kopiąc piłkę tak żeby drugim wkopać ją do bramki więcej razy niż oni im).

Osobiście uważam ASG za sport w pewnym sensie ekstremalny biggrin.gif - to pewnie dlatego że zwykle gram w walących się budynkach, po kilku piwach przeciw innym po kilku piwach a obecnie gram chodząc o jednej kuli po wypadku biggrin.gif

Ale mówiąc poważniej o ASG:
- rozwija jak najbardziej umiejętność współpracy (oczywiście nie mówię o przypadkach kiedy np. umawiasz się z jednym z twoich: osłaniaj mnie - a on nagle biegnie - ten punkt tyczy się ekipy w której gada się z ludźmi nie mającymi problemów z operowaniem zmysłami i którzy ideę współpracy również uznają)
- rozwija z pewnością wiele partii mięśni i poprawia kondycję (dużo biegania) ze wzlędu na niejednokrotną konieczność chodzenia w przysiadzie, czołgania się, skakania i przyjmowania/poruszania się w wielu innych pozach których nazwać nie umiem - oczywiście od tego wyjątkiem jest campowanie ale w każdym sporcie istnieją oszustwa czy naginanie przepisów.
- uczy idei fairplay (motyw przyznania się do trafienia) - oczywiście wiemy wszyscy co to są Terminatorzy ale jednak sami chyba przyznacie że z takim terminatorem to zagracie może 2 razy a później po prostu takiego najlepiej odepchnąć od siebie - może go to czegoś nauczy?
- rozbudza zainteresowania - i to nie tylko w militarnym kierunku ale również w historycznym czy survivalowym.
MartEEnez
Niezły wywód Raw - tyle ze temat traktuje o rodzajach magazynków ;P


Back o topic folks!

Ja zaglosowałem na Mid-Capa, choc zasadniczo skląniam sie do Low Capów. A to czemu?

Real Cap - idea szczytna (realizm jak w broni ostrej) ale jak sie ma celnosc ASG do realiów juz szmerglu tłumaczył. Poza tym wiekszosc real-capów (zwlaszcza Star'a) nie grzeszt trwaloscią i jakoscią wykonania, a do tego ich konstrukcja powoduje, ze czasem nie podają ostatnich 3-5 kulek - wiec zamiast real-capa 30 mamy "mniej niz real-cap ";) o poj ok 25 - taka ilosc to chyba tylko snajperó zadowoli tongue.gif

Low Cap - wraz z Mid- capem najlepszy stosunek pojemnosci do realiów pola walki & fizyki ASG (mam tu na mysli fakt iz czasem by kulka trafiła dokladnie tam gdzie chcemy trzeba zuzyc 3 x wiecej "pocisków" niz w rzeczywistosci"). no a poza tym low- i mid- capy nie grzechoczą smile.gif (gdyby jeszcze tansze były :-/ ) Niektóre low capy są mało pojemne, a niektóre mid-capy zbyt - ale to juz szczegóły ... tongue.gif

Hi-Cap - uwazam za zbedny wymysł producentów, dzieki ktoremu ASG przybliza sie do nierealistycznego Paintballa (krecenie kołeczkiem w czasie walki - LOL). IMHO jedyną formą zastosowania takich magów to uzywanie ich w tuningowanych replikach z dwojnogiem, ktore w domyslnnie na ASG-owym polu walki , grają role broni wsparcia (CKM, RKM itp.) - wtedy to ma jakis sens tongue.gif
Rawdanitsu
QUOTE (MartEEnez @ 23-11-2006, 18:57)
Real Cap - idea szczytna (realizm jak w broni ostrej) ale jak sie ma celnosc ASG do realiów juz szmerglu tłumaczył. Poza tym wiekszosc real-capów (zwlaszcza Star'a) nie grzeszt trwaloscią i jakoscią wykonania, a do tego ich konstrukcja powoduje, ze czasem nie podają ostatnich 3-5 kulek - wiec zamiast real-capa 30 mamy "mniej niz real-cap ";) o poj ok 25 - taka ilosc to chyba tylko snajperó zadowoli tongue.gif

Z tego co czytałem to akurat w rzeczywistości ponoć szkoli się tak żeby nie wystrzeliwać wszystkich pocisków do końca - nie opróżniać magazynka (nie pamiętam czemu niestety, choć było wyjaśnione a niestety nie jestem na tyle inteligentny żeby się tego domyślić biggrin.gif ), dodatkowo szkoli się też żeby właśnie ostatnich pięć naboi w magazynku ładować smugowe - aby dawały znać że się kończy ammo. Oczywiście nie wiem jak to wygąda w praktyce.
Śledź
OK Rawdan, bardzo fajnie, ale napisz jakie magazynki wolisz.

BTW, w ostatnią sobotę sam siebie osłaniałem ogieniem zaporowym,
Rawdanitsu
QUOTE (Śledź @ 23-11-2006, 20:39)
OK Rawdan, bardzo fajnie, ale napisz jakie magazynki wolisz.

yyy... takie czarne, podłużne, zakręcone smile.gif

A tak serio, MidCap'y - przynajmniej na razie - kiedy nie mam gun'a długiego biggrin.gif
szmerglu
QUOTE (Rawdanitsu @ 23-11-2006, 20:06)

Z tego co czytałem to akurat w rzeczywistości ponoć szkoli się tak żeby nie wystrzeliwać wszystkich pocisków do końca - nie opróżniać magazynka (nie pamiętam czemu niestety, choć było wyjaśnione a niestety nie jestem na tyle inteligentny żeby się tego domyślić biggrin.gif ), dodatkowo szkoli się też żeby właśnie ostatnich pięć naboi w magazynku ładować smugowe - aby dawały znać że się kończy ammo. Oczywiście nie wiem jak to wygąda w praktyce.

Powinno sie liczyc amunicje by ostatni pocisk zostal w magazynku. Ma to na celu wyjecie i podpiecie pelnego magazynka bez potrzeby przeladowania broni. Oczywiscie nowsze konstrukcje z blokada zatrzaskowa zamka po wystrzlae wyeliminowaly ta potrzebe jednak mimowszystko jest to wciaz wazny punkt w cwiczeniach chociazby w 6 Sz.D.
O smugowcach to prawde mowiac pierwsze słysze :-) szczegolnie ze standardowy mag miesci 30 pestek co oznacza ze przy 5 smugowych ma sie o 20% mniej amunicji.
jos
QUOTE
w magazynku

chochlik? tongue.gif
szmerglu
QUOTE (jos @ 23-11-2006, 23:51)
QUOTE
w magazynku

chochlik? tongue.gif

wybacz ale nie rozumiem twojego posta blink.gif
smoq
QUOTE (szmerglu @ 24-11-2006, 13:36)
QUOTE (jos @ 23-11-2006, 23:51)
QUOTE
w magazynku

chochlik? tongue.gif

wybacz ale nie rozumiem twojego posta blink.gif

Chodzi chyba o to, że ostatni pocisk zostaje nie w magu tylko w komorze smile.gif
szmerglu
No tak by bylo najlepiej i tak robia tez najlepsi. Jednak powinno sie zostawic ten 1 czy 2 pociski w magu. Pozniej i tak sie je skompletuje do 1 i wyjdzie dodatkowo prawie pełny.
Jednak to jest juz zejscie z tematu wiec zostawmy technike prowadzenia ognia bojowego w rzeczywistej walce w spokoju.
Saluś
Ja tam wolę HI-Cap bo ma jedna dobrą zaletę to że może pomieścić dużą ilość kulek ,a ja podczas strzelanki wystrzeliwuję ich dużo. rolleyes.gif
Śledź
QUOTE (szmerglu @ 24-11-2006, 20:44)
No tak by bylo najlepiej i tak robia tez najlepsi. Jednak powinno sie zostawic ten 1 czy 2 pociski w magu. Pozniej i tak sie je skompletuje do 1 i wyjdzie dodatkowo prawie pełny.
Jednak to jest juz zejscie z tematu wiec zostawmy technike prowadzenia ognia bojowego w rzeczywistej walce w spokoju.

czyli chodzi o to, że oni wydłubują naboje z 20 magazynków i przekładają do jednego?
szmerglu
QUOTE (Śledź @ 26-11-2006, 20:35)
QUOTE (szmerglu @ 24-11-2006, 20:44)
No tak by bylo najlepiej i tak robia tez najlepsi. Jednak powinno sie zostawic ten 1 czy 2 pociski w magu. Pozniej i tak sie je skompletuje do 1 i wyjdzie dodatkowo prawie pełny.
Jednak to jest juz zejscie z tematu wiec zostawmy technike prowadzenia ognia bojowego w rzeczywistej walce w spokoju.

czyli chodzi o to, że oni wydłubują naboje z 20 magazynków i przekładają do jednego?



Milej lektury zycze :-)
Generalnie to tak. W wolnej chwili te 2-3 pestki co zostaja wyjmuja (zajmuje to niecala sekunde na 1 pocisk) i ładuja do magazynkow by je zapelnic/uzupelnic
Rawdanitsu
QUOTE (szmerglu @ 23-11-2006, 23:39)
O smugowcach to prawde mowiac pierwsze słysze :-) szczegolnie ze standardowy mag miesci 30 pestek co oznacza ze przy 5 smugowych ma sie o 20% mniej amunicji.

Kawałek materiału do którego podałeś link:
QUOTE
Liczenie strzałów jest niezbędnym czynnością podczas prowadzenia ognia. Wyczerpanie magazynka nie nastąpi wtedy w krytycznym momencie. Dodatkowo 3 przedostatnie naboje powinny być smugowe. Daje to strzelcowi dodatkową wizualną informację na temat kończącej się amunicji.


tongue.gif

Oj panie Szmerglu... smile.gif

Chociaż faktem jest że i ja zamiast 3 pisałem 5 - no cóż... to za pewne skutek promieniowania biggrin.gif
szmerglu
QUOTE (Rawdanitsu @ 28-11-2006, 11:12)
QUOTE (szmerglu @ 23-11-2006, 23:39)
O smugowcach to prawde mowiac pierwsze słysze :-) szczegolnie ze standardowy mag miesci 30 pestek co oznacza ze przy 5 smugowych ma sie o 20% mniej amunicji.

Kawałek materiału do którego podałeś link:
QUOTE
Liczenie strzałów jest niezbędnym czynnością podczas prowadzenia ognia. Wyczerpanie magazynka nie nastąpi wtedy w krytycznym momencie. Dodatkowo 3 przedostatnie naboje powinny być smugowe. Daje to strzelcowi dodatkową wizualną informację na temat kończącej się amunicji.


tongue.gif

Oj panie Szmerglu... smile.gif

Chociaż faktem jest że i ja zamiast 3 pisałem 5 - no cóż... to za pewne skutek promieniowania biggrin.gif

Zwroc uwage na słowo powinny wink.gif
Co do broni wsparcia to nawet i co piąty powinien być smugowy cool.gif
Jednak co do praktycznego uzywania 5 ostatnich smugowych w standardowych Km'ach, jak juz napisalem - pierwsze slysze tongue.gif
Rawdanitsu
Miałem na myśli:

QUOTE
O smugowcach to prawde mowiac pierwsze słysze


biggrin.gif
szmerglu
W sumie to masz racje - zle zartykułowałem to zdanie sad.gif ergo - uzywanie skrotow myslowych moze byc przyczyna tego typu niedomowien unsure.gif
Albert115
Pociski smugowe tez stosowali w samolotach w drugiej wojnie swiatowej.
Shafa
QUOTE (Albert115 @ 29-11-2006, 20:45)
Pociski smugowe tez stosowali w samolotach w drugiej wojnie swiatowej.

I co z tego? zaś mylisz pojęcia.Tak jak M203 lepsze od LAW. ehh... W samolotach były smugowe(np.co piąty,co dziesiąty pocisk) tak by strzelec widzial na oko gdzie lecą pociski i jaką wziąść poprawkę na ruch wrażego samolotu. A tu jest rozmowa o smugowych jako formie powiadomienia strzelca o kończącej sie amunicji w magazynku. Nie siej postami bez sensu co?
Śledź
Mi hicapy kojarzą się ze złotymi dziećmi counter strike'a. Tam masz zmianę magazynka po 5 strzałach, tu podkręcanie po kilku kulkach.
Chociaż część początkujących ma hicapy, ponieważ są dodawane do większości replik. Ktoś zbierał 600-800 zł na replikę i nie ma już 200 na cztery magi. Myślę, że dobrym pomysłem byłoby, gdyby sklepy sprzedawały repliki baz magazynków. (wymyśliłem to dopiero po zakupie). Taki na przykład mój AK kosztował 475 zł. W zestawie był hicap, kosztujący osobno 75. Gdybym wcześniej na to wpadł, chyba dogadałbym się z krakmanem, żeby zamiast hicapa dałby mi dwa low po 55 zł i za wszystko zapłaciłbym 510 zł, a hicapa by sobie osobno sprzedali.

PS: chce ktoś kupić tego hicapa? Metalowy. Nie używany.
szmerglu
Tyletylko ze ten hicap jest sprzedawany razem z replika przez producenta tej zabawki a nie przez sklep wink.gif kupno magazynka oddzielnie wychodzi drozej smile.gif zwroc uwage na to ile kosztuje bateria i ładowarka do AEGow firmowych.
Zmierzam do porownania cenowego - wyszlo by drozej smile.gif i to duzo; dla sprzedawcy.
I tak jestem za midcapami smile.gif dlaczego ? bylo mowione wczesniej tongue.gif
Śledź
Nawet mogliby go wymienić na lowcapa. Głównymi myślami mojego postu są:
QUOTE
część początkujących ma hicapy, ponieważ są dodawane do większości replik
oraz
QUOTE
gdyby sklepy sprzedawały repliki baz magazynków

Chociaż to zależy tez od producenta, bo on wsadza w pudełko wszystko.
Nawet gdybym mógł kupić replikę bez maga za 25 zł mniej, to i tak by mi pasowało. Teraz hicap leży sobie i czeka na kupca.
jos
mysle ze dalo by sie dogadac z krakmanem w sprawie tego magazynka.

a co do tego porownania do CS-a - to raczej cheat na (w praktyce) nieograniczoną ilosc amunicji. W CS-ie przynajmniej czas schodzi na przeladowanie. Z hajkapa mozna strzelac i podkrecac jednoczesnie.
szmerglu
Ta i precyzyjnie przycelowac ? wink.gif
Hi capy wcale nie sa takie znowu złe. Ma sie duzo kulek przy sobie i tyle. To nie w magazynku lezy "sataństwo" a w osobie ktora strzela. Co z tego ze masz low skoro mozesz je wywalac rownie szybko jak typ z hicapem ?? Ja jak sie wnerwie na jakiegos terminatora to w 25 sec wywalam 200 kulek w takiego wink.gif wiec to nie ma znaczenia ze mam mid skoro moge go oproznic w 10sec biggrin.gif
jabot
Sprostuję jeśli mogę: pociski smugowe (chodzi mi o trackery) są pełnowartościowymi pociskami pod względem bojowym (pomijam pociski smugowe bez wartości bojowej, bo nie spotkałem się dotychczas z takimi w wersji kulowych pocisków wojskowych, a tylko ze sportowymi kal 12 - do strzelb). Do celów sportowych widziałem owszem trackery całkowite (tylko smuga, nie niszczące celu) jak i półtrackery (rażące cel). Włożenie 5 trackerów/smugowych (jak zwał tak zwał) to z mojego puktu widzenia (ja tam sie nie znam może), ale włożenie jednego jako piąty od końca (zakładając, że nie ma on wartości bojowej) pokaże strzelcowi, że magazynek jest na wyczerpaniu.

Wracając do tematu;
Jak nie mam AEG'a, tak się hipotetycznie wypowiem tylko. Szmerglu powiedział dobrze, że repliki ASG nie posiadają takiej powtarzalności jak prawdziwa broń, i to jak najbardziej jest prawdą. Jednak podczas działań w budynku lub pomieszczeniach rzadko kiedy gra rolę fakt powtarzalności strzału, jako że strzelanie zazwyczaj prowadzi się na odległościach dość małych(najczęściej w odległości mieszczącej się w 'skutecznej odległości rażenia' repliki). Inaczej wygląda fakt działań na obszarach niezurbanizowanych - w lesie strzały bardzo często nie dojdą celu (kulka z racji swojej masy i prędkości lubi zmienić tor lotu, który to może być zmieniony nawet przez takie drobiazgi jak trawa czy malutkie gałęzie, szczególnie na dalszych odległościach, większych niż 15-20m i w nie rasowanych elektrykach), stąd też rozumiem w lesie i mid-capy.

Podsumowując moje skromne zdanie:
Jestem zwolennikiem realizmu, dlatego obdarzam szacunkiem real-capy(30-40kul) i low-capy(zakładam ~60-70kul). Toleruję i midcapy, w lesie, owszem. Hi-capy, cóż, tolerować muszę, bo i nie każdy ma inny magazynek, a niektórzy lubią sobie postrzelać, nic mi do tego, jeśli nie ja układam zasady. Choć czasem denerwuje mnie, gdy drużyna w której jestem dotarła niezauważona w jakieś miejsce, klimat jest, atmosfera się buduje bo np. idzie trzyosobowa grupa-'patrol' wroga, zostajemy zauważeni, ale nim to się stanie wypatrujemy, że wróg uzbrojony jest w np 2x M16 i 1x M4, komenda padnij, wróg strzela ciągłą serią przez kilka sekund, trafi tam jednego albo i wogóle nie trafi, wtedy my chcemy odpowiedzieć ogniem, a co! A wróg dalej, tratatata... tratatata... tratatata... Wtedy wymiana ognia wygląda, hm, dziwnie. Ale cóż, życie, rózni ludzie, różny panvitan. O ile np. AK z hi-capem można oznaczyć dwójnogiem i dokleić coś po bokach magazynka by to wyglądało jak RPK to bym mógł się spodziewać tych ileśtam razy 100 kulek. Ale taki karabinek ręczny z normalnie wyglądającym magazynkiem a plujący jak z taśmy troszkę boli. Od razu odpada myślenie w kwesti typu 'a może mu kul zabraknie' albo 'bedzie musiał przeładować kiedyś'. Mam nadzieję, że zrozumieliście happy.gif
jos
QUOTE
Ta i precyzyjnie przycelowac ?

mając hajkapa? biggrin.gif po co?tongue.gif nie masz tej presji ze ci sie zaraz skonczy ammo. celujesz patrzac gdzie kulki lecą.
QUOTE
Ma sie duzo kulek przy sobie i tyle. To nie w magazynku lezy "sataństwo" a w osobie ktora strzela.

ale gdyby taka opętana osoba nie miala by HC, wszystko bylo by w pożądku.
ja tez mam duzo kulek przy sobie - w dwóch szybkoładowarkach:P

bylem ze Śledziem na strzelance z osobnikami zwanymi Bonihaty - były przypadki że koleś najpierw strzelal a pozniej nakierowywał lufe na cel.

poza tym ładnie opisał ostatnią akcję Jabot.
van_SamboR
Ogólnie jeśli hi-cap, to tylko broń wsparcia, w stylu RPK, czy Minimi. Dlatego osobiście preferuję lowcapy - chyba najwierniej odwzorowują prawdziwe magazynki. Powód, dlaczego low, a nie real jest prosty - kulki nie mają takiej mocy jak prawdziwy nabój, a i zazwyczaj potrzeba ich tak ze dwa razy więcej niż naboi, by się przebić, powiedzmy przez jakiś krzaczek.
szmerglu
QUOTE (van_SamboR @ 21-12-2006, 09:31)
Ogólnie jeśli hi-cap, to tylko broń wsparcia, w stylu RPK, czy Minimi. Dlatego osobiście preferuję lowcapy - chyba najwierniej odwzorowują prawdziwe magazynki. Powód, dlaczego low, a nie real jest prosty - kulki nie mają takiej mocy jak prawdziwy nabój, a i zazwyczaj potrzeba ich tak ze dwa razy więcej niż naboi, by się przebić, powiedzmy przez jakiś krzaczek.

1. Lowcapy maja wiecej o 15% do 20% wieksza pojemnosc niz reale wink.gif
2. Juz to było poruszane

midy maja zazywczaj *3 realcap czyli 3 kulki - ktore najczesciej trzeba wypluc by polecialo tak jak trzeba. Wiec upierdliwie dalej twierdze ze midy w ASG to najlepsze rozwiazanie...
Kmieciu4eveR
Do FN P90 mam lowcapa i 2 hicapy, do M15 Rifle 3 midcapy i 2 hicapy.
Często zdarza się, że nie muszę wogóle doładowywać kulek podczas całej strzelanki. Podczas przerw między scenariuszami mam więcej czasu żeby odsapnąć. Pojemność magazynków nie przekłada się w moim przypadku na zużycie kulek - wystarczy odrobina samodyscypliny.

Nie wiem jak wasze, ale moje hicapy wystrzeliwują wszystkie kulki na jednym podkręceniu*

* oprócz kulek, które zawsze zostają w hicapie
Spicmir
Low low i jeszcze raz lowcapy.
Przy duzych magazynkach nie raz moiz znajomkowie sie zapominają i przytrzymuja spust na tak dluga az oproznia caly magazynek ( no moze przesadzam) ale pruja ostro tak ze nie ma szans sie uchylic ani nic. Majac hicapy nie martwi sie nikt o aspekt czasu przeladowania magazynku/zmiany. No i jesli cos smierdzi mozna dac witenamski rock'n'roll i zaczac sie wycofywac . A to wcale nie jest przyjemne .

Co do odwzorowywania od autentykach to niezbyt bym chcial zeby moj desert mial 7 pociskow .. mimo ze moc ma olbrzymia.


Aha jeszcze te wasze logiczne myslenie ze hicapa wywale w 10 sekund a ktos low tez w 10 sekund i na to samo wyjdzie , albo ze tym samym czasie wystrzelicie tyle samo pocikow .. no niby tak .. tyle ze przy hi/mid capie strata 20 pociskow nie jest równoznaczna z przeladowaniem broni a co za tym idzie (podczas wymiany ognia) najprawdopodobniej smiercia .



szmerglu
Moze zle jest sprecyzowne pojecie low a mid capa - mid w kałaszu ma 70 kulek :-) wiec 3 prawie razy tyle ile prawdziwy wiec Spic - sprzeczamy sie o to samo tongue.gif

Jestem za wszelakimi magazynkami ktore maja x3 pojemnosci co do pojemnosci magazynka prawdziwej broni
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.