Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mechanika LARPa na OldTown 2008
SHAMO Fallout Community > Klany / Bractwa / Społeczności > Konwent OldTown > Archiwum
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
solcz
Przekoksić kogoś mogą orgowie jako NPCa czy coś wedle potrzeb fabularnych, do tego właśnie służy zielony kolor. Dodam planuje się klimatyczny filmik instruktarzowy zrobić jak ma działać mechanika ale to pomysł jeszcze w powijakach jest i nie wiadomo czy doczeka się realizacji.

@Śledź: ale i tak w ową 'atrakcję' serią z PK ciągniesz do wyczerpania magazynka więc co za różnica tongue.gif
Shafa
No proszę. ładnie. Właśnie z takim liczeniem ile kto ma pancerza się strasznie wnerwiałem. Bo paski na pancerzu siłą rzeczy coś takiego narzucały. Teraz KAŻDY może zaatakować nawet przeważające siły i mieć szansę wygrania. Jasne. Jak ktoś stanie na drodze i zacznie ostrzeliwać 3 gości to w zasadzie popełnia samobójstwo. ale jak wystrzeli raz. Wycofa się. Obejdzie ich naokoło znowu zaatakuje. Wycofa się. Rzuci kamieniem gdzieś daleko tak by usłyszeli że niby ktoś tam jest. i znowu wystrzeli. Wciągnie w pułapkę. Teraz można włąsnie krzyczeć, błagać,robić zasadzki czy jak już solcz pisał "atakować bo łup, atakować bo atakować tongue.gif, spierdzielać, zagadać, błagać o litość, odgrywać strach, niepokój". Można wygrywac ale bazując na myśleniu jak rozwiązać akcje a nie jedynie liczyć kto ma ile HP.

Raidersi już nie muszą się obawiać silnych grup z 2hp pancerza bo ładnie pomyślana obrona odeprze atak.Tak samo jak Raidersi atakują to bardziej taktyczne rozwiązanie ataku przyniesie więcej korzyści niż "kupą mości panowie". BoB'y nie są najsilniejsi bojowo z racji swojej liczebności i posiadanego sprzętu. Każda frakcja jesli się wczuje i dobrze rozegra akcję może wygrać. teraz w walce liczy się myślenie a nie jedynie posiadane opancerzenie.
DrapiChrust
Nie za bardzo rozumiem po co te nerwowe reakcje pt. "ty to OT widzisz jak jedną wielką strzelankę" Cóż, zabicie przeciwnika było, jest i będzie najprostszą (nie twierdzę żę najlepszą) metodą na rozwiązanie sporu biggrin.gif. Tak było, jest i będzie. No chyba, że ktoś w ramach jakiegoś LARPa postanowi to sztucznie ograniczyć biggrin.gif

Shafa--> A kiedy to niby Raidersi obawiali się "silnych grup z 2hp pancerza" ?? No bo nie za mojej kadencji cool.gif To teraz R mogą mieć przerąbane, jeśli faktycznie ich (niestety już nie "nasza") ulubiona taktyka - "kupąmościpanowie!!" okaże się nieskuteczna biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Naprawdę przeceniasz zmiany w mechanice. Że niby teraz można zrobić wszystko a wcześniej nie można było zrobić nic?? Sorry, rok temu, jeszcze jako Raider towarzyszyłem BoBom w odbijaniu od NAS Ubermalucha (to zdaje się miało być taxi). I jakoś zasady pancerzy mi nie przeszkadzały we wstawieniu gadki, że niby jestem zielarzem i zbieram piołun i krwawnik. Tak samo jak nie przeszkodziły mi we wciskaniu tego samego kitu jakiemuś patrolowi z miasta pięć minut wcześniej. I wciskaniu kitu strażom przy bramie jak wchodziliśmy do miasta nocą z żądaniem okupu za Keirę. I we wciskaniu kitu jej znajomym że ktoś nas (zabij, nie pamiętam z kim tam poszedłem... z Josem?????) wynajął abyśmy przekazali żądanie okupu. Itp. Idt. Było i krzyczenie i błaganie i uciekanie i wciskanie kitu i zagrywki taktyczne a'la hit and run. Po prostu pancerze dawały większy bonus. jedni twierdzą, że to lepiej, inni że to gorzej. Czas pokaże.

Ale nie wciskajcie mi tu kitu że niby teraz otworzyły się jakieś nowe horyzonty. Bo to bzdura. Zwłaszcza, że istnieją takie zasady jak autoprzeszukiwanie, które OGRANICZA możliwości przemytnikom. (Że niby rok temu nie można było wcisnąć gadki, żeby ciebie nie przeszukali?? Albo przekupić straże?? Do czyjejś wiadomości: ROK TEMU PRZEKUPYWALIŚMY STRAŻE. I znowu - nie, nie zamierzam rozkręcać dyskusji czy takie zasady są dobre czy nie. Nie twierdzę, że zrobiłbym mechanikę lepiej od was. Nie twierdzę, że autoprzeszukiwanie żywych nie jest dobrym czy rozsądnym rozwiązaniem. Stwierdzam fakt.

To, czy mechanika naprawdę jest dobra dowiemy się pod koniec lipca. Ja jestem umiarkowanym optymistą smile.gif
Czego wam i sobie życzę
Drapek
BooN
nocne akcje - no nie wiem czy nie bylo chetnych, cmd Shafa wypuszczal sie na takie akcje dlugo i daleko
listy goncze - byly, ale z racji stanu rzeczy, wszystkie przejmowalismy
zakulisowe dzialania - a owszem tu w zeszlym roku byl problem dla mieszkancow miasta, bo faktycznie nie bylo to zbyt widoczne
zwiazane nogi, tarcze - przyklady na sprytne wykorzystanie mechaniki, w zeszlym roku podobny pomysl opracowal cmd Shafa odnosnie trybu auto.
A sprawe z tarczami da sie zalatwic na dwa sposoby:
zapisac definicje tarczy
zdefiniowac przed jakimi trafieniami chroni
Podane sposoby nie wylkuczaja sie nawzajem wiec mozna zastosowac oba.
Z lenistwa nie sprawdzalem jak to jest w mechanice zapisane, natomiast od siebie dodam ze jestem raczej przeciwnikiem tarcz balistycznych.
Koncze magicznym slowem ktorego ambasadorem sie staje
dupa
Shafa
QUOTE
Shafa--> A kiedy to niby Raidersi obawiali się "silnych grup z 2hp pancerza" ?? No bo nie za mojej kadencji cool.gif To teraz R mogą mieć przerąbane, jeśli faktycznie ich (niestety już nie "nasza") ulubiona taktyka - "kupąmościpanowie!!" okaże się nieskuteczna biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ale właśnie pomyslenie i udane wykonanie jakiegoś plany przyniesie więcej satysfakcji i emocji niż "ej chodźmy kupą na OT".
QUOTE
Naprawdę przeceniasz zmiany w mechanice. Że niby teraz można zrobić wszystko a wcześniej nie można było zrobić nic?? Sorry, rok temu, jeszcze jako Raider towarzyszyłem BoBom w odbijaniu od NAS Ubermalucha (to zdaje się miało być taxi). I jakoś zasady pancerzy mi nie przeszkadzały we wstawieniu gadki,(...)

I dalej Ci nie przeszkadzają zauważ. Ty sobie poradziłeś wtedy ale to byłeś Ty za co Ci chwała. Teraz po prostu lekko się zmusza innych do podobnych akcji jakie Ty wykonywałeś. Bo LARP nie ma sie sprowadzać do liczenia "ile mu jeszcze HP zostało zanim go zabiję" a do właśnie takich akcji jakie Ty odstawiałeś. Oby takich więcej. Klimat lepszy a i satysfakcja (co daje się zauwazyć po Twoim poście) większa. _piwko.gif
Wędrowca
Tak się spytam nieśmiało. Czy dostrzega ktoś jeszcze jakieś uchybienia, błedy i pomyłki w mechanice? Jak nie to w niedługim czasie robimy aktualizacje do wersji 1.1 smile.gif
Broziu
W kwestii formalnej:

QUOTE
Trafienie - to uderzenie pojedynczą lub kilkoma kulkami wystrzelonymi z jednej repliki, granatu, miny ASG w  dowolną cześć ciała gracza, w czasie około 1 sekundy (nie liczy się trafienie w broń ASG, otuliniak ani tarczę).



Czy doliczyc to tego nie nalezalo by takze "grochu" w opcji granatow, tak by uniknac sytuacji gdy granaty grochowe beda niedzialajace, chyba ze tak ma byc.



Co do zasad otulin, to moze naiwnie ale czy mozna by dodac punkt o tym by unikac trafienia w glowe przeciwnika(lub zakazac), tak dla bezpieczenstwa, nie od samego uderzenia nawet, ale dostajac w twarz w strefie ASG mozna stracic okulary z oczu w trakcie strzelaniny... no i sami wiecie..
Kemer
To nie naiwne. Musiało nam to gdzieś zaginać podczas prac nad finalną wersją mechaniki.
Wędrowca
Broziu, słuszna uwaga w kwesti formalnej. Jak to pisałem to niezwróciłem uwagi na takie podjeście do sprawy. W założeniu trafienie to uderzenie tym co miało wylecieć z granatu, cokolwiek by to było, bo to niezawsze muszą być kulki do replik czy biały groch, ktoś mógłby użyć kawałków gumowej skoczki, kawałków gąbki czy pianki. Cięzko to sformułować tak by było krótko napisane ale i jednoznacznie i bez ograniczeń. Sprawą się zajmiemy, dzięki Broziu za spostrzeżenie. Masz może jakiś pomysł na rozwiązanie tego?

Co do drugiej uwagi, musiało zapewne być tak jak pisze Kemer. Gdzieś to przeoczyliśmy... smile.gif
panzerglas
Jeszcze jedna kwestia ale raczej tylko retoryczna.
Skoro połączenie pancerza z profesja jest uznawane za objaw przepakowania to czemu nie bierze sie pod uwage opcji posiadania pancerza i bardzo mocnego aega lub połaczenia profesji i aega? Ale pytam tylko z ciekawości.

Ciekawi mnie jeszcze dlaczego profesja jest przyznawana na podstawie podania "o prace" a nie wiedzy praktycznej czyli np umiejetnosci załorzenia profesjonalnego opatrunku lub tablicy Mendelejewa? I co np z osoba ktora przywiezie kilka pancerzy na sprzedaż?
Shafa
Idąc dalej tym torem to trzeba będzie jeszcze wymagać pozwolenia na broń (albo chociaż papierka potwierdzającego znajomość zasad jej konstrukcji i działania) oraz dyplomu ukończenia z potwierdzeniem odbytych praktyk Akademii Medycznej. Chyba nie o to nam chodzi?

Co do profesji z gnatem to odeśle do Fallouta. O ile pamietam był tam jeden góra dwóch sprzedawców którzy nie wyjmowali gnata bo go nie mieli gdy się ich zaatakowało. Świat postapo ma to do siebie że tam każdy lata z bronią. czy to dzida czy minigun.
solcz
Skoro broń jest tak ogólnodostępna w rzeczywistości postapo to czemu pancerze juz nie dla wszystkich? ale to jest jeszcze do przedyskutowania.
Shafa
Ależ pancerze są dla wszystkich! Tylko trzeba się wysilić a nie tylko owinąć folią śniadaniową i kołpak na głowę założyć(metaforycznie mówiąc).
solcz
Tu chodzi o faworyzowanie profesji bez pancerzy - czyli sztuczne ograniczanie ich ilości wśród specialistów. Nie to rygorysytykę oceniania dla której jestem na tak wszyskimi kończynami

EDIT - Ten zapis o który całymi esejami się odpowiada - Profesja bez pancerza ma znacznie większe prawdopodobieństwo przyznania niz ta z pancerzem.
Augustus
W wielu z kolei grach komputerowych nie pozwalano na noszenie pancerzy np magom, z powodu ograniczania przez nie zakresu ruchów. To mógłby być argument za zakazaniem nie tyle spełniania specjalności, ale niemożności jej wykonywania w pancerzu. Największy wpływ ma to oczywiście na medyka/lekarza, który nie miałby czasu na zrzucanie pancerza na polu walki.
Oczywiście byłaby to spora komplikacja, ocierająca się o granicę opłacalności koszta-efekt
van_SamboR
QUOTE
który nie miałby czasu na zrzucanie pancerza na polu walki.
Chyba, że zrobi sobie post-apo system quick-release smile.gif
Peteru$
Re Pancerze dla specjalizacji

To ograniczenie będzie bardzo dalekie od "fair play". W minimalnym stopniu zmniejszy przewagę "cwanych, przygotowanych i z mechaniką obcykanych".
Żeby było w miarę równo musiałby cały pożyteczny sprzęt być "racjonowany" (punktami? jakoś inaczej?).

Ale chyba wszyscy się zgadzają, że do tego LARPa to nie jest dobre wyjście?

Więc IMO najlepiej zostawić to w zasadach, ale pozwalać każdemu kto podejmie się wysiłku poproszenia i wyjaśnienia dlaczego jego postać bedzie mieć jedno i drugie.

A żeby było poczucie "fair play" i że ciągle są jakieś szanse - wystarczy żeby OGRy w razie zaszczucia jakieś frakcji albo wycięcia jej w pień - interweniowali (oczywiście w zakresie fabuły i rzucając koło ratunkowe - a nie udupiając tych którzy wyszli na prowadzenie).

(Re poprzednia strona
Nawijanie makaronu na uszy.
Równie dobrze mogłem napisać "no i widzę, że tych puszek się kule nie imają" - ale nie muszę sobie ego podbijać eRPeGiem... na forum! A moja postać nie pierwszy raz zbroje widzi i wie "jak to działa", że nie dość, że przeżyje to jeszcze odda. BTW żeby było weselej moja poprzednia postać właśnie nie specjalnie się swoim bezpieczeństwem przejmowała (założenie) i między innymi kiedy reszta raiderów pozwoliła BoBom splądrować nasz dom porysowała im pancerze razem z krzyżowcami kończąc oczywiście w grobie.)
Shafa
QUOTE(van_SamboR @ 05-04-2008, 13:52)
Chyba, że zrobi sobie post-apo system quick-release smile.gif
*


Hihi. A układałeś kiedyś te sznurki/tasiemki znowu w kamizelce? raz tylko użyłem QR'a. Następne co zrobiłem to jego zablokowanie.
Broziu
Czy postacie i profesje zeszłoroczne osób którym nie udało sie zejść ostatecznie będą miały wpływ na ten rok i ponowne przyznawanie?

Co prawda niektórzy co roku zmieniają "xyfki" postaci(i o tym zapominają czasem ;D ) i fabularne postacie ale sporo osób ma jedna, której jeszcze nie zdarzyło sie umrzeć.
Wędrowca
To chyba raczej niebędzie możliwe, bo nikt w żaden wiarygodny sposób niespisywał postaci na zakończenie larpa. A na oświadczeniach składanych teraz raczej cięzko to poukłądać w fabułe smile.gif Przy czym pewnie w tym roku coś się w tej materi zmieni więc dbajcie o swoje postacie a może zostaniecie nagrodzeni na kolejne larpy OT.

Odnośnie pancerzy i profesji. Niezapominajcie że org ma prawo odrzucić także podanie kogoś kto jest bez pancerza.
solcz
Primo - Augustus to że w jakiejś grze był system sztucznego ograniczenia opancerzenia to nie oznacza że na OT ma być. Bo ja też mogłem argumentować moje racje: ale w morrowindzie, oblivionie i całej serii TES każdy mógł zakładać pancerz jaki sobie chciał. Ale to jest trochę tak jak w 97 roku fani DN3D argumentowali wyższość księcia nad Quake'iem zdaniami w stylu "W Quake nie ma Shrinkera a w DN3D jest " albo "W DN3D można latać na Jetpacku a w Quake juz nie" tak więc argumentacja jest zgoła żadna.

W grach ogólnie -nie tylko komputerowych- magów się obcina z pancerzy czy broni białych aby nie były to właśnie przepaki bo nie dość że walczą w zwarciu, są twardzi jak stal, i jeszcze czarują czyli takie All in one. Z profesjami i przepakami doszliśmy do wniosku że przepaku nie ma więc pytam się:

"Dlaczego zmniejszać szansę na profesję ludziom z pancerzem?"

Pozatym skoro w postapokaliptycznej rzeczywistości narażeni są wszyscy i opancerzają się, uzbrajają, łączą się w grupy, zabezpieczają jak mogą - trochę jak w prehistori tongue.gif.

Oczekuję uargumentowanej odpowiedzi na powyższe pytanie?
Shafa
QUOTE(solcz @ 05-04-2008, 15:31)
Oczekuję uargumentowanej odpowiedzi na powyższe pytanie?
*


Tak. Najprawdopodobniej oczekujesz. biggrin.gif
QUOTE(solcz @ 05-04-2008, 15:31)
"Dlaczego zmniejszać szansę na profesję ludziom z pancerzem?"

Skoro jestesmy zgodzeni że przepaków nie ma to jedyny powód to po prostu podział ról na larp'ie. Jedni żyją z walki inni leczą,jeszcze inni coś produkują. Dla mnie było by ciekawiej gdyby ludzie musieli bardziej ze sobą współdziałać. Ludzie walczący potrzebują pancerzy ale taki rzemieślnik jak mechanik czy tez inny usługodawca raczej nie jest jednoczesnie Rambo,Dr Quinn,ojciec Pio,Robocop i Tony Halik. Taka postać jest dziwna w larpie. Musimy sobie odpowiedzieć po prostu jaki stopień realizmu chcemy. Czy osoba w pancerzu jest realistycznym lekarzem? Nie widziałem nigdy chirurga operującego w pełnej płytówce. Ale tez lekarz nie jest od tego by stać z minigunem i siać do wrogów a kule odbijaja się od jego pancerza. On jest od leczenia. Tak samo mechanik. On sobie siedzi i lutuje jakies układy,moze na kowadle porobi ale nie stoi z minigunem i sieje do wrogów a kule odbijaja się od jego pancerza..Kapłan? pomamrocze,przyjmie kopertę z kapslami ale nie stoi z minigunem i sieje do wrogów a kule odbijaja się od jego pancerza.

Więc pytanie nie powinno brzmieć "Dlaczego zmniejszać szansę na profesję ludziom z pancerzem?" tylko:

Czy chcemy by ludzie z profesją odgrywali tylko swoją profesję realistycznie czy po prostu olewamy i każdy się na wszystkim zna i co chce to nosi(pancerze ściślej)?

QUOTE(solcz @ 05-04-2008, 15:31)
Pozatym skoro w postapokaliptycznej rzeczywistości narażeni są wszyscy i opancerzają się, uzbrajają, łączą się w grupy, zabezpieczają jak mogą - trochę jak w prehistori tongue.gif.

O właśnie! W zasadzie odpowiadasz sam sobie na pytanie. Ludzie się zbierali w grupy ale w ramach tych grup byli i lekarze,i kapłani,i kucharze,i rzemieślnicy i do tego ludzie od walki. Cała grupa była dobrze zabezpieczona bo miała ludzi od każdego działania. I w tej róznorodności była ich siła i bezpieczeństwo.

Moim zdaniem dla LARPA i jego klimatu lepiej by było właśnie w pewien sposób wymusic tą róznorodność by ten klimat i stopień zależności podnieść.

Odpowiedzcie na jedno pytanie:
Co bardziej cenicie w OT. Klimat i zależności czy strzelawkę w klimacie postapo gdzie każdy równy.


PS. Ja tylko pokazuje jak na to patrzę żeby nie było zaś że nie chcę dopuścić do ludzi z pancerzami i profesjami. Krótko mówiąc poddaję to pod dyskusję.
Kemer
Sołcz. Ależ nie masz racji. Osoby z pancerze + profesja mają o wiele lepiej niż osoba z pancerze + profesja. Dlaczego. Bo milion powodów, których mam nadzieje nie muszę przytaczać bo sam świetnie zdajesz sobie sprawę z tego co profesja daje. Zatem idąć tym tropem zamierzamy sami normować pancerze profesją jak i same profesje po to, żeby w mieście nie pojawiło się za dużo specjalistów, a w szczególności tych z pancerzami.
Pancerz pomaga w walce, daje większe szanse na przeżycie. Natomiast profesja daje łatwiejszy sposób na zarabianie kapsli. Żeby zróżnicować świat postanowiliśmy sami to kontrolować.
I jeszcze jedno... Profesja to atut, którego nie będzie mieć większość osób. Daje dodatkowe możliwości. Skoro ktoś korzysta z tego atutu to czemu ma mieć zagwarantowany inny atatu w postaci pancerzy? Dlaczego ktoś ma mieć dwa atuty kiedy inni mają szanse tylko na jeden? I prosze, omiń truizmy w stylu świat post-apo jest nie sprawiedliwy biggrin.gif

Moim zdaniem takie podejście do sprawy jest najbardziej fair dla wszystkich. To my zdecydujemy ile będzie profesji i ile z tych osób będą miały pancerz. Każdy ma szanse. Wystarczy dobrze to uargumentować.

P.S Wzór do zgłaszania profesji będzie w niedziele.
solcz
Zgadzam się z wami calkowicie i doskonale wszyscy wiemy że chemik przy aparaturze w płytówce to skandal i burak nie klimat - vide moja dyskusja z Shafą gdzie przyznałem mu rację bo kpiną ów chemik robiący w Płytówce jest.

Od razu zauważmy że kontrola profesji ma na celu zmniejszenie ilości specialistów w mieście, oraz Likwidację postaci nieklimatycznych - vide biorę profesję bo dają.

Ale: Mnie chodzi o zlikwidowanie zapisu o różnicy szans, czyli aby zapis o podaniu profesji nie niusł informacji:
Chcesz profesję to z pancerzem prawie na bank jej mieć nie będziesz.
Po zlikwidowaniu tego zapisu nikt się nie będzie obawiał o to czy dostanie profesję w pancerzu czy nie.

Przykład:

- Raiders jako typowo działająca w polu banda drabów posiadać napewno musi mechaników, sanitariuszy, lekarzy bo bez tego dość szybko byli by rozbici (co nie wyklucza posiadania innych specialistów) I teraz wyobraźmy sobie takiego mechanika raidera:
- uczestniczy w grabierzach jak każdy raider
- ale zna też się na mechanice.

Osoba chcąca odgrywać mechanika ma teraz dylemat: Brać pancerz i mieć nikłe szanse na profesję, czy też nie brać pancerza ale mieć znacznie większe szanse na uzyskanie specializacji. - taki tok myślenia narzuca ten jeden zapis w mechanice.
Zmniejsza to ilość osób decydujących się na "Polowych Specialistów" a Orgowie i tak oceniać mają czy postać jest klimatyczna czy nie.
Brak zapisu o zróżnicowaniu szans z pancerzem lub bez nie ogranicza w żadnym stopniu pola manewru Orgów - a nawet je trochę poszerza - równocześnie dając do zrozumienia graczom że nie pancerz jest tym głównym kryterium wyboru a klimatyczna kreacja postaci specialisty. I o to tu chodzi.

P.S co do tej prechistori jeszcze tak poza konkursem tongue.gif
:
W postapo ludzi wykształconych/znających się na fachu jest garstka i są cholernie cenni i przy jakimkolwiek wyjściu na niebezpieczny teren zawsze opancerzać będą się jak tylko się da jak każdy inny.

EDIT:

QUOTE
Osoby z pancerze + profesja mają o wiele lepiej niż osoba z pancerze + profesja


O co Ci Kemer dokładnie chodzi bo moja umiejętność czytania ze zrozumieniem zawiodła mnie w tym miejscu całkowicie.
Shafa
QUOTE(solcz @ 05-04-2008, 18:23)
Po zlikwidowaniu tego zapisu nikt się nie będzie obawiał o to czy dostanie profesję w pancerzu czy nie.

Solcz. A co już wiadomo?
Wiadomo ze OGR'y będą przyznawać profesje. I wiadomo że posiadanie pancerza bedzie po części wpływać na przyznanie profesji. Więc czy ten zapis bedzie w mechanice czy nie jeden kit. OGR'y i tak beda oceniac według pewnych kryteriów i jednym (ALE NIE GŁÓWNYM!) z tych kryteriów będzie posiadanie pancerza. Z dwojga rozwiązań wole poinformować uczestników by wiedzieli jakie są kryteria by wiedzieli jak strój planować.
QUOTE(solcz @ 05-04-2008, 18:23)
W postapo ludzi wykształconych/znających się na fachu jest garstka i są cholernie cenni i przy jakimkolwiek wyjściu na niebezpieczny teren zawsze opancerzać będą się jak tylko się da jak każdy inny.

Mylisz się. Ludzie z profesjami (nie bojowymi) raczej siedzą i robią to co potrafią najlepiej a nie pchają sie w teren. Do wyjść w teren wykorzystują tych opancerzonych co nic nie potrafią poza walką. A jak już muszą wyjśc w teren to zabierają swoich ludzi do ochrony.

Jak wchodzisz do banku to nie rozmawiasz z gosciem uzbrojonym po zeby tylko z gostkiem w garniturze. Ten gostek ma innych ludzi do ochrony. Sam z racji swojej profesji(i wiedzy) jest cenny i dlatego jet chroniony.

Ogólnie to co opisujesz w rzeczywistosci wyglądało by tak że przychodzac do banku,supermarketu, szpitala itd. zamiast z ludźmi znajacych sie na czyms gadał z ochroniarzem. Bo on jest najlepiej uzbrojony i to on ma wiedzę i jest najwazniejszy... eh...
(Rozmowa z Ochroniarzem w banku:
JA:Panie Władku! A jakie mam te akcje kupić? Financial Gropu za wykupem na 10% i obciążeniem 30% czy tez cały portfel akcji typu progresywnego zachodniego inwestora z gwarantowana stopa procentowa w skali rocznej..?"
PAN WŁADEK: eeeee...yyy...no....)
solcz
Shafa nie rozumiemy się tongue.gif

Mnie chodzi tylko o to aby nie było zapisu o różnicy szans pomiedzy opancerzonymi, i nieopancerzonymi profesionalistami i zamiana tego zapisu na coś w rodzaju "tylko spójne i 'klimatyczne' kreacje postaci mają szansę na uzyskanie profesji" -bo jak rozumiem nam wszystkim o klimat tu chodzi - bo zauważ że sanitariusze, technicy, a nawet i inne profesje są często niezbędni w polu i kreacje takich postaci stoją na równo z klimatem specialistów siedzących w mieście i coś tam robiących. Tymczasem zapis o który trwa tutaj dyskusja jednoznacznie daje do zrozumienia: "Jak chcesz mieć profesję to znacznie lepiej jest nie posiadać pancerza" i teraz taki sanitariusz sobię grubo zastanawia - z pancerzem czy nie, i gro sanitariuszy wybierze brak pancerza tylko po to aby -zgodnie z zapisem w mechanice- mieć wspomnianą większą szansę. A nie zaprzeczysz że sanitariusz w pancerzu -np lekkim- nie byłby żadnym udziwnieniem czy odstępstwem od klimatu, a jednak znacznie bardziej zapis ten faworyzuje tych bez pancerza.

QUOTE
Jak wchodzisz do banku to nie rozmawiasz z gosciem uzbrojonym po zeby tylko z gostkiem w garniturze. Ten gostek ma innych ludzi do ochrony. Sam z racji swojej profesji(i wiedzy) jest cenny i dlatego jet chroniony.


primo to jest obraz teraźniejszego banku, banki w postapo mogą być bardzo różne:
- wizja jaką przdstawiłeś
- wizja właśnie uzbrojonych po zęby najemników/ członków jakiegoś gangu prowadzących coś na rodzaj płatnej przechowalni jak banku - coś pokroju 'biznesmenów' z Slavers Guild z F2 z tą różnicą że podobna -niekoniecznie 'ZŁA'- ekipa prowadzi sobie bank/magazyn/przechowalnie - zwał jak zwał. Całość załatwiasz u niegorzej uzbrojonego co reszta szefa.

hybryd obu połączeń są setki.

Tak samo taki punkowo, zeschizowany i zaćpany chemik w jakimś gangu robiący dragi może grać pierwsze skrzypce podczas gwałtów, grabierzy i mordów bo poprostu lubi -z racji ostrego świra- ten sport.

Zapis o różnicy szans znacznie dyskryminuje kreacje takich postaci dlatego właśnie proponuję zapis cytowany wyżej tego postu: "tylko spójne i 'klimatyczne' kreacje postaci mają szansę na uzyskanie profesji"

Paradoksalnie dodatkowo każdy Handlarz na Oldtown może i nawet ciężki pancerz nosić jeśli takowy wykona - i tutaj ufa się Klimatyczności graczy w 100%
Shafa
QUOTE(solcz @ 06-04-2008, 11:08)
(..) bo zauważ że sanitariusze, technicy, a nawet i inne profesje są często niezbędni w polu i kreacje takich postaci stoją na równo z klimatem specialistów siedzących w mieście i coś tam robiących.

Gdzie w polu?Sanitariusz owszem. Ale technik? będzie wykonywał na przenośnym kowadle i tokarce szybkie tunningi pancerzy? Chemik rozstawi stanowisko, stoliczki,słoiczki i zacznie majstrowac dragi? Gdzie niby? w czasie walki? hłe hłe hłe... I juz widze tego pancernego lekarza co operuje (sciaga biała chuste) przez 30 min podczas ostrej wymiany ognia na hotelach. Panie...ja proszę...ja rozumiem ze "wszystko się może zdażyc" ale jakieś normy klimatyczne trzeba mieć.
QUOTE(solcz @ 06-04-2008, 11:08)
Tymczasem zapis o który trwa tutaj dyskusja jednoznacznie daje do zrozumienia: "Jak chcesz mieć profesję to znacznie lepiej jest nie posiadać pancerza" i teraz taki sanitariusz sobię grubo zastanawia - z pancerzem czy nie, i gro sanitariuszy wybierze brak pancerza tylko po to aby -zgodnie z zapisem w mechanice- mieć wspomnianą większą szansę.

A co im szkodzi umotywowac dobrze swoja postac. Np. "Jestem w takiej a takiej frakcji. Często latamy na akcje w teren i dobry sanitariusz by sie przydał. "
Po zebraniu do kupy ile podań z danej frakcji przyszło będą rozdzielane profesje(by uniknąc np. samych sanitariuszy we frakcji). Jesli się okaze ze frakcja faktycznie ma zapotrzebowanie to pewnie ten pancerz z profesją dostanie. A jak nie to nie.(+ oczywiscie jakas pula na niezrzeszonych )
QUOTE(solcz @ 06-04-2008, 11:08)
A nie zaprzeczysz że sanitariusz w pancerzu -np lekkim- nie byłby żadnym udziwnieniem czy odstępstwem od klimatu, a jednak znacznie bardziej zapis ten faworyzuje tych bez pancerza.

Ale co w tym złego? Ci co maja pancerz to już mają pancerz. Ci co maja profesje to maja profesje. Na cholere dawać jak to Kemer opisał dwa atuty jednym a innym tylko jeden? (ale faktycznie jedynym racjonalnym wyjatkiem jest sanitariusz)
Netsu
QUOTE
Ale co w tym złego? Ci co maja pancerz to już mają pancerz. Ci co maja profesje to maja profesje. Na cholere dawać jak to Kemer opisał dwa atuty jednym a innym tylko jeden?


A czemu nie? Bo ja zupełnie nie rozumiem skąd pomysł, że to niesprawiedliwe. Cała twoja argumentacja dalej da się zawrzeć w jednym słowie "uberprzepak". To jest najważniejsze twoim zdaniem żeby ten kto naprawia nie mógł zabijać a ten kto zabija nie mógł naprawiać? To normalne że niektórzy potrafią więcej a inni mniej.

Oczywiście nie mówię żeby każdemu bezkrytycznie pozwalać na profesje. Ale jeśli ktoś jest klimatycznym p*jebem z raidersów (tak jak w przykładzie sołcza) to nawet jeśli jest dobrym mechanikiem/chemikiem też będzie pewnie w pancerzu biegał i grabił - jak wszyscy jego kumple.
Shafa
Och juz dajcie spokój z tymi "uberprzepakami". Powiedziałem ze przepakowanie jakie widziałem było oparte na błednych założeniach.

Teraz jest to rozmowa jedynie o klimacie OT. jak ktos jest tym klimatycznym p*ebem i to dobrze opisze to czemu miałby nie dostac tego pancerza i profesji? Nikt nie powiedział że NA BANK NIE DOSTANIE BO NIE. Powiedziane jest jedynie ze będzie takie połączenie brane pod uwagę i moze wpłynać na przyznanie.

Zreszta zaczekajmy na formularz zgłoszeniowy który Kemer powiedział że dziś wrzuci.
solcz
Skoro kryterium przyjęcia jest klimatyczność postaci to czemu jako główne kryterium określone jest jako: posiadania pancerza negatywnie wpływa na rozpatrywanie podania o profesję?
Shafa
QUOTE(solcz @ 06-04-2008, 13:29)
Skoro kryterium przyjęcia jest klimatyczność postaci to czemu jako główne kryterium określone jest jako: posiadania pancerza negatywnie wpływa na rozpatrywanie podania o profesję?
*


Ejże.. cos przekręciłeś.
Po pierwsze jest napisane : "Zdecydowanie większe szanse na uzyskanie profesji mają gracze nieposiadający pancerza." A nie "negatywnie". Negatywne to takie słówko obliczone na reakcję opini publicznej. trzymajmy się faktów.

Poza tym wyraźnie napisałem:

QUOTE
będzie takie połączenie brane pod uwagę i moze wpłynać na przyznanie.

czyli może ale nie musi
QUOTE
posiadanie pancerza bedzie po części wpływać na przyznanie profesji

po części czyli nie całkowicie
QUOTE
OGR'y i tak beda oceniac według pewnych kryteriów i jednym (ALE NIE GŁÓWNYM!) z tych kryteriów będzie posiadanie pancerza.

"nie głównym". To chyba samo za siebie świadczy...


a Kemer jeszcze napisał:
QUOTE(Kemer)
To my zdecydujemy ile będzie profesji i ile z tych osób będą miały pancerz


Więc nie bardzo rozumiem skąd to "negatywne". Równie dobrze moze się okazać że ktos podesle takie podanie że od ręki dostanie pancerz i profesję. Ale tez nie mozemy powiedziec że każdy tak dostanie.

To po prostu furtka dla OGR'ów do mozliwości oceny. Wolisz zebyć OGR'y napisały "Zastrzegamy mozliwosc nie przyznania profesji bez podawania powodów"? jak dla mnie sformułowanie z kryterium pancerza jest ukłonem w stronę tych którzy jeszcze nie robia stroju i nie planują profesji. Przynajmniej wiedza jak sie na cos zapatrywać a nie sie podjaraja ze zrobia sobie pancerz i wezma lekarza/mechanika/technika/itd. a potem nagle dostana odmowę.lepiej chyba opisac choć troszkę od czego to ma zalezeć (i przypominam że cząstkowo a nie całkowicie) niz trzymac ludzi w niepewnosci do lipca gdzie czasu na budowe stroju jest juz mało. hmm?
solcz
Shafa zapis: "Zdecydowanie większe szanse na uzyskanie profesji mają gracze nieposiadający pancerza." to nie jest to samo co: "jak zrobisz sobie klimatyczną postać i strój to dostaniesz profesję"

QUOTE
Poza tym wyraźnie napisałem:

będzie takie połączenie brane pod uwagę i moze wpłynać na przyznanie.

czyli może ale nie musi
posiadanie pancerza bedzie po części wpływać na przyznanie profesji

po części czyli nie całkowicie
QUOTE
OGR'y i tak beda oceniac według pewnych kryteriów i jednym (ALE NIE GŁÓWNYM!) z tych kryteriów będzie posiadanie pancerza.

"nie głównym". To chyba samo za siebie świadczy...


Ale jest tylko: "Zdecydowanie większe szanse na uzyskanie profesji mają gracze nieposiadający pancerza." a nie ma informacji o których mówi cytat.

"ALE NIE GŁÓWNYM" - Ale jakoś jedynym podanym w mechanice.

Dlatego właśnie apeluję o tą zmianę. Co do negatywnego to chodzi tu o jednoznaczny stosunek (negatywny) tego zapisu względem postaci profesja+pancerz.
Broziu
I znowu male formalnosci, nic super waznego ale dla jasnosci sie czepiam juz slowek, bo niby logiczne sa zasady ale czasem jedno slowko moze doprowadzic do nieporozumien.:


QUOTE
Postać ranna - to taka która otrzymała jedno trafienie lub trzy ciosy i leży na ziemi.

3.3. Ranna postać leżąca na ziemi która otrzyma trafienie natychmiast umiera (postępuje dalej zgodnie z punktem: 9. Śmierć)

4.3. Ranna postać leżąca na ziemi która otrzyma jeden cios natychmiast umiera (postępuje dalej zgodnie z punktem: 9. Śmierć)


QUOTE
3.2. Zdrowa postać która otrzyma trafienie staje się natychmiast ranna i musi paść na ziemię (efektownie upaść, położyć się, kucnąć, itp.) Od tej chwili musi postępować zgodnie z zasadami pancerzy (Punkt: 7. Pancerze).

4.2. Zdrowa postać która otrzyma trzy ciosy staje się natychmiast ranna i musi paść na ziemię (efektownie upaść, położyć się, kucnąć, itp.) Od tej chwili musi postępować zgodnie z zasadami pancerzy (Punkt: 7. Pancerze).




To, ze osoba kucajaca powinna stosowac sie do zasad ranny jakby lezala to chyba jasne i malo kto zinterpretuje to inaczej, ale moze sie zdarzyc.

Inna sprawa czy osoba kladaca sie na ziemi ale nie lezaca jeszcze, po samym postrzeleniu jest chwilowo odporna na ciosy ? a zabic jamozna dopiero jak przyjmie status rannego?
panzerglas
Oj rozpętałem wojne swoim pytaniem o pancerze. chair.gif
Może wiec troche se wytłumacze. Wydaje mi sie bowiem że z powodu zbalansowania wszystkich uczestnikow większośc osob stara sie zmniejszyć ilośc pancerzy lub profesji i jak dla mnie wszystko było by ok gdyby ludzie posiadali repoiki asg o podobnej mocy a tak nie jest. Powiem tak-wczoraj testowałem z 2 kolegami strzelanie ja z aegiem i ciezkim pancerzem oni ekkie i sprezyny. Aeg nawet tylko w opcji semi w polaczeniu z pancerzem robi sito. (aeg okolo 390 400 fps a sprezyny to shitguny czyli niby 290) Wiec wysaje mi sie ze mechanike najlepiej jest przetestowac we wlasnym gronie i podzielic sie obserwacjami.

A tak przy okazji przyznam sie że rok temu bylem mechanikiem i biegałem w ciężkim pancerzu. W tym roku chcial bym podobnie ale nie zależy mi na własciwościach ciezkiego pancerza tylko na prestiżu jaki mi daje czyli: łał jaki zajebisty pancerz ten gosc to napewno robi dobry sprzet chodzmy do niego na pewno ma coos ciekawego w ofercie. Wydaje mi sie ze dobrym obejsciem do mechaniki przy takim podejsciu jest zrobienie pancerza co zakrywa inne czesci ciała niz te wymagane biggrin.gif ale trzeba pokombinowac...

A co do mechaniki to mam jeszcze pytanie ile razy trzeba uderzyc otulina kogos właśnie w pancerzu(obojętnie jakim)

Pozdrawiam wszystkich maniaków i zycze miłej kłótni _piwko3.gif
solcz
Panzerglasie
Primo: nie ma tutaj jakiegokolwiek konfliktu, kłutni, wojny jakkolwiek byś to zwał. To jest dyskusja. Prezentujemy tutaj własne argumenty, kontrargumenty i staramy się dojść do prawdy.

Secundo: otuliny działają niezależnie od pancerza z racji pewnej generalizacji całej broni białej do jednego worka. owe 3 trafienia należy interpretować w moim mniemaniu jako normalny pojedynek. 3cie trafienie jest dopiero raniące i w zależności od noszonego pancerza efekt jest różny. 3 i tylko 3 trafienie daje efekt porównywalny do trafienia kulką. (a przynajmniej takie miało być załorzenie całości. przyp. Solcz tongue.gif )

Co do ASG i jego sprawiedliwości lub nie: nie jest wykonalne jakiekolwiek klasyfikowanie/podział replik ASG z prostej przyczyny:
- Ludzie posiadają różne rodzaje replik, człowiek który ma jedną bardzo dobrą replikę nagle ma zrezygnować z jej użycia i zainwestować w inną aby zrównać szanse?
- Wprowadźmy teraz taki podział w grupie przewidywanych ok. 200 osób na OT08 to część będzie pokrzywdzona bo ich repliki "są za dobre" i będą musieli z nich zrezygnować i nie posiadać 'broni', część będzie mieć uważane za 'zrównoważone' i dopuszczone do użytku, a część i tak poczuje się poszkodowana bo będzie mieć zbyt słabe repliki.

Teraz grupa 1 i 3 aby jakoś posiadać 'broń' musi zakupić nowe repliki o odpowiednich parametrach. Czyli albo wszyscy biegają z mosbergami - bo tanie - albo wogole bo niewielu stać będzie aby zakupić ot tak drugą w miarę dobrą replikę na narzucone standardy.
Czy o takie ograniczenie Ci chodzi? Bo taki IMHO byłby tego efekt.

Co do twojego pojedynku to wynik nie był przesądzony tylko przez sprzęt, ale przez dysproporcję umiejętności między tobą a twoimi kompanami Bo z Shotguna samotnie da się punktować AEGi:
- obchodząc je od tyłu/boku
- atakując po partyzancku jak wraża ekipa się za bardzo rozproszy.
- ogólnie kombinując
Aby niepozostać gołosłownym powiem że na stzelance gdzie brała udział Kawaleria Berg vide "Szprotawa" - info na stronie kawalerii berg był człowiek takie rzeczy czyniący.
Nie zaprzeczam że AEG daje przewagę ale ze wszystkiego da się 'zabić' przeciwnika ot kwestia kombinacji.

EDIT: @Shafa racji tego że Kemer wrzucił zasady otrzymywania profesji wraz z wzorem formularza i zawarte tam kryteria wyraźnie i jednoznacznie wskazują na klimatyczność postaci jako kryterium oceniania nie widzę sensu do dalszej dyskusji o sensowność zapisu który w świetle nowo podanych kryteriów jest już nieważny bo jak rozumiem obojgu nam chodziło o takie właśnie kryteria.
panzerglas
Solcz
Primo: wiem że to dyskusja a nazwałem to wojna ze wzgledu na charakter biggrin.gif ale to tylko żart

Secundo: wydaje ni sie że trzy trafienia moga byc dosc błednie interpretowane np:
pierwsze trafienie otrzymujesz o godzinie 8.00 nastepne o 15 a trzecie o 21. Wiec jak mam sie zachowac po tym trzecim czy gine czy moze licze tylko 2 trafienia bo skoro resp trwa 10 h to pierwsze trafienie "wyzdrowialo"??

Tertio: troche sie zle zrozumielismy chodzilło mi NIE o likwidacje dobrych repik
ale uwzglednienie duzej mocy repliki do posiadania pancerza czy profesji bo kazac kupowac i ujednolicac bron to wiem ze sie nie da(chociaz bylo malo skarg na 250 fps w prima aprilisowej mechanice biggrin.gif ) czyli nie dajemy pancerz i profesji osoba z bronmi powyzej np 450 fps

Quatro:co do mojego pojedynku to jestem tak samo cienki w asg jak oni ale mowie najlepiej zasady sprawdzac we własnym gronie bo wtedy wychodza wszelkie kwasy czy przepaki f_roentgen_rum.gif
solcz
Uraczę cię faktem że chociaż przy profesjach trzeba podawać broń - vide topic PROFESJE - co zapewnie jakoś wpłynie na ocenę orgów, bo nie sądzę aby chcieli znać posiadaną broń tak dla picu.
Co do połączeń pancerz + replika to normowanie postaci do jakiegoś równego poziomu zachwiać mogło by równowagą na OT. Bo pamiętać należy że frakcje są różne zadaniowo, i ilościowo a przy twoim postulacie równowagi każdego to typowy ganger parający się rozbojem, były na równi ze sklepikarzem bo wprowadzono by taki balans. Pozatym całości dopełnia fakt że aby coś takiego zrealizować to wscyscy gracze musieli by zasypać orgów podaniami o postać bo musiało by to być jakoś przyznawane, ew. akredytacja trwała by niesamowicie długo.

Co do otuliny to tylko 3 trafienie się liczy jako rana, reszta po zakończeniu walki nie ma żadnego wpływu na postać - nadinterpretowujesz nieco bo zasadą jest tylko to co jest napisane a nie domysły chodź być może faktycznie należało by zmienić nieco zapis.
Pozatym o ile uda się zrealizować filmik z zasadami i ich działaniem to nie bedzie z tym takiego problemu.

Co do kwesti pojedynku to chodzi o to że i tak jest to silnie zróżnicowane umiejętnościami graczy, więc nie jest to aż tak krytycznie zależne od mocy repliki.
Dodam jeszcze że np repliki TM mają znacznie niższą prędkość wylotową za to wyśmienitego hopa i zasięgiem dorównują replikom od nich mocniejszym tak więc i moc nie jest wyznacznikiem zasięgu - bo o zasięg właśnie jak mniemam Ci chodzi.
panzerglas
Spoko dobra argumentacj popieram.
A co do mojej nadinterpretacji to wynika ona z poprzedniego ot gdzie przez poł pierwszego dnia słyszałem non stop różne interpretacje zasad.
solcz
Tak będzie zapewne i na tym OT chodź teraz celowo robi się debug aby temu jak najbardziej zapobiec. Pozatym jak pisałem jest w planach filmik prezentujący dokładnie poszczególne zasady z mechaniki "jak to działa" co z pewnością zminimalizuje nieścisłości, problem leży tylko w realizacji - czyli czy zostanie to nagrane i zmontowane.
kosakosa
W tym roku planuje sie wybrac na oldtown, forum sledze juz od jakiegos czasu i bardzo ciesze sie z tego w jaki sposob zbudowano mechanike ... ale ... no wlasnie, mam jedno pytanie. Mowa jest o uzywaniu tylko kulek otrzymanych od organizatorow, moje pytanie to czy organizatorzy udostepnia kulki o roznych ciezarach, i jesli nie to czu bedzie mozna uzywac wlasnych.
Kemer
Kulki udostępniamy w kilku podstawowych ciężarach. Jeżeli niechcesz korzystać z naszych kulek to na samym konwencie będziemy o tym rozmawiać w trakcie akredytacji. Brać będziemy jednak poważne argumenty :-)
Wędrowca
Panzergals, dzięki za zauważnie problemu z tymi ciosami. Poprawimy smile.gif
Peteru$
Segregowanie ASG to jest masakra.
Nie da się ukryć, że dobra replika jeśli nie połową sukcesu - to jednak sporą jego częścią. Jest wiele sytuacji kiedy zasięg>50m i duża szybkostrzelność mogą przeważyć szalę.
Ale...
Eliminowanie jakichś replik to jest równia pochyła. Kiedy zablokujesz samą górę skali dalej pozostają lepsi i gorsi. Jak wszystko się wyżeza do stockowych springów to i tak SVD >400fps będzie "przepakowana" a shitgun "pokrzywdzony".

To nie paitball, żeby dało się bez dużych kombinacji uzbroić w podobnej klasy markery. Unifikacji zero. (ale dla mnei to jest jedna z przewag ASG nad paitballem wink.gif )

IMO jest jedna rozsądna rzecz jaką można zrobić z lepszą bronią.
Posiadaczom AEGów dać kilka kapsli, gaziaków kilkanaście a springów 20...
"Rekompensata wypłacona, dalszego jęczenia nikt słuchał nie będzie."
solcz
Teraz to dopiero absurdalnie zabrzmiało. Poza samym skomplikowaniem i niewdzięcznością takiego podziału zwróć uwagę na jego bezsens. (ja przepraszam że się po części powtarzam ale cóż poradzę że nie czyta się całości postów)

Pomijam już klasyfikację (lepszy -> gorszy) AEG/Gaz/Spring która jest niedorzeczna bo nie można wg takich kryteriów oceniać wyższości jednej repliki nad drugą i jest to jak najbardziej absurdalne.

Równanie każdego gracza szansami, balansowanie proporcji: pancerz/broń/profesja tak aby każdy miał sprawiedliwie równo jest:
Primo: Zadaniem zabijającym klimat - vide poprzednie posty.
Secundo: Zadaniem niemożliwym do wykonania i rodzącym uzasadnione emocje bo zawsze ktoś będzie czuł się niesprawiedliwie.
Teraz wyobraź sobie kogoś kto jest Handlarzem i nie ma w ogóle broni to on dostanie ile 30 kapsli? a najemnik parający się wojaczką 5 -za które jeszcze musi mu na ammo starczyć- bo ma AEGa. Toć jest sprawidliwość.

Tak już poza konkursem to nie 'BROŃ' jest najważniejsza na LARPie więc po co tyle krzyku o coś co jest tylko rekwizytem, nie każdy go posiada i potrzebuje do prowadzenia postaci - vide postacie niemilitarne. Nie strzelanie jest tu główną atrakcją. jak mówiłem już - strzelać to do Bośni.
ChewieBoB
Hmm chcialem cos napisac o pancerzach ale juz po zawodach wiec sobie daruje..smile.gif albo nie:) rozumiem ze koles z profesja [oprucz sanitariusza] nie moze wykonywac swoich czynnosci w pancerzu.. ale czemu chcecie takiej osobie odebrac radosc z biegania z gnatem po strefie asg?tongue.gif albo przynajmniej zmniejszyc mu szanse ze wyjdzie calo z takiej zabawy:)

Ale widze ze rozpoczela sie dyskusja o broni..ludzie czemu wy koniecznie chcecie karac ludzi co chca byc klimatyczni i wlasnie robia cos na OT [traktowanie pancerza jako cos co daje org.. przeciesz ten pancerz robi sobie osoba zeby byc klimatyczna.. a profesja to prawie zero wysilku bo wymyslona przez orgow... tak samo bron.. co to za pomysl balansowania tego przez jakies kapsle?? jestem w klimacie bawie sie w post apo.. spedzam mase czasu zeby miec fajna postac na OT wiec dostane mniej kapsli niz koles co przyjedzie we flanelce.. zeby bylo "sprawiedliwie"... sorry ale z calym szacunkiem i po calosci piernicze taka sprawiedliwosc:P]

Ale generalnie zasady mi sie podobaja.. i zobaczymy jak wypadna na OT..mam tylko jdna uwage odnosnie 3 trafien otuliniakiem.. ze sporego doswiadczenia w walce na bron biala turniejowo i jako odtwarzanie historii wiem ze liczenie punktow jest trudne [sedziowalem kilka turniejow bojowych] przy otuliniakach bedzie prwie niewykonalne.. zwlaszcza dla osob walczacych... i odrazu wam mowie ze beda z tym spore problemy... I jedno pytanie techniczne.. czy po kazdym trafieniu ludzie sie rozchodza.. i znowu walcza dalej czy dopiero po 3 trafieniach bez zadnej przerwy walka sie konczy??
Śledź
Wpado mi do głowy, żeby profesje były przyznawane tylko członkom konkretnych organizacji.
Bo jeśli będzie tak, że każda ma swojego mechanika, technika i chemika (sanitariuszy nie licząc) to oni i tak będa robić wszystko za darmo - bo od swoich nie będa brać kasy a inni będą mieć swoich specjalistów, z których usług będą korzystac tylko gracze niezrzeszeni lub małe grupy.

Tak dobrze by było więc stworzyć (lub wyznaczyć instniejące) ogranizacje, które będą miały prawo do wykonwania konkretnych zawodów:
Szpital - lekarze
Laboratorium - chemicy
Zakon - kapłani
Shperacze - technicy

Z małymi odstępstwami, np. jeśli frakcja liczy sobie powyżej 15-20 osób można jej pozwolić ne jednego mechanika czy lekarza.
Sanitariusze nie musieli by należeć do żadnego gopru, wopru czy czegoś tam, bo jest to stosunkowo popularne zajęcie.

Zeby była jakaś konkurencja, można by zrobić po 2-3 oganizacje świadczące konkretne usługi.

Co do opłat za usługi, można zrobić tak, że fachowiec bierze ileśtam kapsli, ale dla siebie zostawia tylko 1-2 a resztę oddaje ogrom.
Nie będzie wtedy zarzutów, że ktoś stworzył frakcję mechaników, żeby zarobić dużo kapsli, kupic 100 kulek i zabijac wszysytkich pięć razy dziennie.
Flapjack
Śledz to co proponujesz po pierwsze ogranicza osoby które na Ot będą pierwszy raz i nie należą do żadnej frakcji lub takie które z założenia chcą być wolnymi strzelcami.

Po drugie rozwala struktury w frakcjach. Na OT 2007 w Złomiarzach było:
2 chemików (w tym roku ma być 1)
1 sanitariusz
1 technik

Mam teraz tym osobom powiedzieć że dziękujemy za współprace bo z takimi profesjami to nie mogą być w mojej ekipie?

Mimo tego że miałem prawie każdego specjalistę w ekipie (sanitariusza i jednego z chemików zwerbowaliśmy na miejscu) to nadal czasami trzeba było skorzystać z pomocy innych.

Pozdro
Flap
Śledź
Sam widzisz Flap. Oprócz tych trzech profesji był jeszcze zwiadowca, który żadnych usług nie świadczył. W kwestii specjalistów byliście samowystarczalini. Tak samo było w raiderach, i chyba też w Bobach.

Jeśli chodzi o nowych, mogli by się zgłaszać do szefów i być przyjęci.
Shafa
Żadnego normowania broni ASG nie będzie. Skąd wyście to wzieli? Co najwyżej można przypomnieć zasady posiadaczom mocniejszych replik( 450+). Czyli żeby nie walić czymś takim z bliska.
solcz
Śledziu pomysł jest nieco nielogiczny bo zakłada że są cechy/gildie zawodowe skupiające wszystkich specialistów danego rodzaju w jednym miejscu.

- Ogranicza to niesamowicie swobodę gracza w kreacji postaci bo chcę lansować nowy/inny kult w mieście i nie mam prawa być kapłanem bo tylko członkowie zakonu mogą nimi zostać. Absurdalne.
- Frakcje Usługowo/Handlowe zawsze potrzebują chemików, techników i innych wytwórców aby to sprzedawać itd.
- Laboratorium nomen omen nie istnieje
- Raidersi też mogą mieć techników czy chemików - a ot produkujących im dragi czy leki pędzących bimber czy co tam sobie chcą.
-Sensowność każdej postaci zależy od klimatyczności i zgodności z pewnym wyobrażeniem OT - a to wszystko jest oceniane przy przyznawaniu profesji.
Daj więc święty spokój orgom w decydowaniu kto ma tą profesję dostać bo oni właśnie będą określać jak to wszystko ma działać (i podejrzewam że jeszcze z fabułą jakoś współgrać)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.