Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Metro 2033 coraz bliżej
SHAMO Fallout Community > Dla Gości > Nowości / Archiwum / Komentarze
Obsydian
Jak podaje gram.pl:

Wielbiciele mrocznych survival horrorów oraz postapokaliptycznych klimatów rodem z Fallouta czy S.T.A.L.K.E.R.A mogą już wkrótce spodziewać się prawdziwej uczty. Oto bowiem programiści na tapetę wzięli nowelę Metro 2033 autorstwa rosyjskiego twórcy młodego pokolenia - Dymitra Głuchowskiego.

Nie jest to wprawdzie dzieło zbyt popularne w Polsce, ale za to za wschodnią granicą znane dość dobrze. Twórcy z rosyjskiego studia 4A Games pracowali przy wspomnianym projekcie S.T.A.L.K.E.R. , kiedy był on jeszcze we wczesnej fazie koncepcyjnej. I jakoś tak się złożyło, że kiedy przestali zajmować się tamtą grą, rozpoczęli prace nad Metro 2033: The Last Refuge. Ciężka od opadu radioaktywnego fabuła przedstawiać się ma następująco. Oto w roku 2013 nastąpiła katastrofa nuklearna o globalnym zasięgu. Powierzchnia naszej planety została w zasadzie zrównana z ziemią. Miasta straszą rumowiskami, lasy zamieniły się w wymarłe pustkowia, wszelkie życie w skali znanej współczesnemu człowiekowi zanikło.


- NOWY TRAILER

Źródło: gram.pl
Glassius
Trochę słabo. Mam nadzieje, że olali trailer, żeby nie marnować czasu. Lepiej dopieszczać grę.
entrop
Sam jesteś słaby.

Klimacik ekstra, pomysł oryginalny, ciekawe jak będzie sama gra wyglądała, ale chyba nie tylko na bronieniu metra.
Tails
*snip*
Kilroy
eee... NOWY trailer? więc co TO jest huh.gif ? imho, a tu macie link do newsa na gram.pl wink.gif.
Szczypiorex
Fajne, trzyma klimacior... A jeszcze lepiej brzmi po Rosyjsku.

A i szkoda by było gdyby to był tylko inteligentniejszy stalker...
Jim Cojones
Jedyne znalezione przez google polskie strony to newsy związane z produkcją gry, a więc "niezbyt znany w Polsce" to mało powiedziane. Jest dostępne tłumaczenie książki na angielski (20$/15£ sad.gif ), ale i tak mało interesującego można znaleźć na jej temat. Najciekawsze informacje:

Privet.com
QUOTE
Artem, a young guy, who lives in VDNH, is given a task – to reach the heart of the metro, the legendary Polis, in order to warn all people about the terrible danger and to ask for help. In hands of one man appears the destiny of VDNH, the destiny of the whole metro, and may be, the destiny of the whole humanity…


CONTEXT
QUOTE
The other project is a book by young author Dmitry Glukhovsky titled "Metro 2033." The idea is simple: In post-apocalyptic Moscow, only the subway remains habitable, but it swarms with mutants and other dangers. By superimposing a horror story onto the map of Moscow's metro, Glukhovsky created a rather gripping combination. "Metro 2033" would make a perfect basis for a sci-fi movie.

Nie mam pojęcia, jak wiarygodne są powyższe strony, a niejedne brednie czytało się nawet na okładkach książek (szczególnie w przypadku fantasy i s-f), a co dopiero w Internecie.

A sam filmik, nie powiem, całkiem całkiem. Może technicznie nie można go porównywać choćby do dzieł Blizzarda wink.gif , ale klimatem nadrabia wszelkie niedoróbki, a z pewnością nie jest to jego finalna wersja.
Headbanger
w sumie słaby trailer - ale trailer - co z samą grą to czas pokaże...

fajny ma być patent o zrobieniu z amunicji waluty... klimatyczne i to bardzo smile.gif

więcej takich elementów!
KeniG
Żeby sie nie skończyło na jednym typie amunicji występującym w grze bo więcej "rozpierniczy koncepcje zasad gospodarczych panujacych w świecie gry" biggrin.gif Toć ze Stalkera jazde samochodem wywalili bo "nie wiedzieli" jak rozwiązać równanie:

samochód podczas jazdy + anomalia =

smile.gif
Headbanger
w stalkerze było za dużo anomalii i jeżdzenie nie miało sensu huh.gif
Glassius
Sensu nie ma podział na lokacje w Stalkerze. Bo po co mam 10 raz tą samą lokację przemierzać z góry na dół? Czemu nie mogę jej od razu przeskoczyć? A skoro już muszę tam chodzić za każdym razem, dlaczego ten teren podzielono na lokacje?
KeniG
Bo to kolejne równanie którego nie umieli rozwiązać. I oszukiwanie klijenta niby otwarty teren a tak naprawde każda lokacja się wczytuje to już w Polskim Two Worlds umieli zrobić jedno krótkie wczytywanie na początku gry i koniec. I jeszcze te płoty z siatki no tak Stalker mutanty zabija jest madafakerem ale ponieważ w całej zonie nie ma ani jednych nożyc do drutu to Stalker nie jest w stanie pokonać ogrodzenia z siatki biggrin.gif
DargH
Jak w finalnej wersji beda gadali po angielsku to nawrzeszcze na nich po rosyjsku.
Tragedia... ide na piwo...
Glassius
Dla mnie najlepiej, aby mówili po polsku biggrin.gif
Zoor
Niech będą polskie napisy, ale mówić powinni tylko i wyłacznie po rosyjsku. Trudno oczekiwać od ludzi, którzy siedzą w podziemiu od X lat i nie wiedzą nawet, czy jakieś inne grupy przetrwały, żeby prowadzili sobie przyherbatkową konwersację w czterech językach. Ja mam tylko nadzieję, że będzie można w jakiejś misji z tego metra wyleźć i pochodzić (a raczej poskradać się) po ruinach Moskwy - i zwiedzić sobie leżący w gruzach Kreml... happy.gif.
Headbanger
Z tego co czytałem, akcja ma się dziać nie tylko w metrze.


Wracając do STALKERA - to wszystko prawda... dlatego wg. mnie zamiast samochodów mogli wrzucić motory i quady... szkoda że oni na to nie wpadli baby.gif
LoveBeer
pewno ze w stalkerze rozgrywka nieco ucierpiala przez to lazenie - ale - moze nie powiedzmy sobie wprost, bo jak widze nie dla wszystkich to taka oczywista oczywistosc - gdyby sie decydowac na inne rozwiazanie to ucierpialby klimat. jestem tu, klik - jestem tam. jakiez to budujace wink.gif ja uwazam ze jest to zabieg jak najbardziej celowy - autorzy wyszli z zalozenia ze taki fikcyjny stalker nalazilby sie, wiec niech nalazi sie i gracz. oczywiscie od strony technicznej prawdopodobnie lepiej by bylo gdyby mapa byla jedna caloscia, ale widocznie jakies wzgledy na to nie pozwolily.
samochody, quady, motory ? pewno ze mozna by zrobic mad maxa z tego, ale szczerze mowiac po 'akcjach' z hl2 nie chce widziec takich urozmaicen w tego typu fpsach. nawet gdyby tutaj mialo to sluzyc przemieszczaniu sie a nie zrobieniu 'etapu-zapchaj-dziury'.
imho stalker ma byc taka gra - nie za szybka, moze nawet nieco nuzaca - naprawde niech takie gry sobie beda, fani szybkiego (albo najlpiej zadnego) przemieszczania sie miedzy lokacjami znajda cos posrod innych tytulow. dla mnie stalker jest w sam raz (a gralem w wersje przed jakimkolwiek paczowaniem i w najmniejszym stopniu nie zniechecil mnie ani poziom trudnosci ani bugi... ktore wcale nie byly az tak dokuczliwe jak to wszedzie opisywano, znam mase tytulow znacznie bardziej zabugowanych na poczatku), naprawde wole to lazenie niz jeszcze jednego 'najlepszego-fpsa-od-lat' bioshocka.
KeniG
A nie sądzisz że idiotyczne jest umieszanie w grze pojazdów na mapach i to nie wygladających na rozwalone jak i zarówno umieszanie w intrze gry ciężarówki a następnie brak możliwości jazdy pojazdami w grze? Zabieg celowy oczywiście a celem było zrobienie złudzenia ogromności świata gry bo gdyby pojazdy były to gracze by się zorientowali że to wcale takie wielkie i bezkresne nie jest. Dla mnie właście podzielenie mapy na wiele "małych" sektorów sporo klimatu odebrało bo jednak isć gdzie chce nie mogę bo siatka mi nie pozwala tylko bramami moge chodzić...
LoveBeer
kwestia sporna co zabiera wiecej klimatu, ale ja jestem w tej sytuacji ze jest po mojej mysli a ty tylko mozesz gdybac wink.gif zeby nie bylo - ja tez sobie lubie pogdybac - nieraz sobie mysle jak niewiele trzebaby zmian zeby z takiej czy innej gry zrobic gre naprawde dobra - niestety gry sa jakie sa i moje gdybanie nic tu nie zmieni. oblivion pozostanie oblivionem, doom doomem a bioshock bioshockiem. na przypadek stalkera patrze natomiast z drugiej strony barykady - tu nic nie chialbym zmienic bo uwazam ze niewielkie zmiany wbrew pozorm moglyby zmienic bardzo wiele... a jak mowilem - jak bede chcial gre znaczaco rozna siegne po inny tytul. ze sie tak wyraze - rece od stalkera precz ;>
KeniG
Tylko że to wszystko było gotowe te smamochody i pare innych rzeczy (a nie do zrobienia) wywalono to przed premierą. A brak podziału na lokacje i brak bramek wcale na zle by nie wyszedł może by wymagania skoczyły ale to akurat nie jest problem bo za pare miechów i tak by nie szkowały jak wyszedł Doom 3 to przed premierą wywalili między innymi możliwość rozbicia szyby w pomieszeniu po rozbiciu przeciwnik mógł być wyssany na zewnątrz (gracz też jakby nie uważał wink.gif ) ale wywalono to bo wymagania by skoczyły jeszcze bardziej. Tylko że po czasie to umieszczenie czegoś takiego w grzy by działało na jej korzyść. Zresztą wątpie czy rzeczywiście zlikwidowanie podziału na małe obszary by tak bardzo zwiekszyło wymagania Stalkera, można było na przykład podzielić na kilka większych obszarów tylko. Poza tym przykład gier cRPG z widokiem TPP gdzie cały albo wiekszość obaszaru gry jest wczytana odrazu pokazuje ze jak się chce to moż zrezygnować z poszatkowania świata. Żeby oftopu nie było ciekaw jestem jak to będzie wyglądać w Metro 2033. Czy dostęp do obszarów w miare postepów w grzy i kolejnych zadań czy może większość dostępna odrazu z możliwością ciagnięcia wątków pobocznych?
Rezro
Tak trochę _offtopic.gif wspomnę że:

Nie każdy przecież umie jeździć pojazdami, a i prawa własności na taki sprzęt są. Z jednej strony całkowity brak użycia pojazdów jest głupi, a z drugiej całkowita dowolność jeszcze głupsza. Naprawdę śmiać mi się chce jak taki bohater umie prowadzić wszystko z samolotami i helikopterami włącznie, a w samochodach nie ma stacyjek i nikt się nie czepia się jak mu wóz kradniesz.
Glassius
Te samochody są autentyczne. Ja sobie gram w STALKERa, a tu brat mi się wydziera WRACAJ!! Ja go, co mu odbiło. A ten wsiada przed monitor, cofa się parę metrów w grze i ogląda samochód i mówi: "dali Moskwicza"! I oglądał wały napędowe kamazów. Jest tam także masa przepięknych MI-24, latają sobie, a niektóre gniją na ziemi. Gdzie licencja?

A co do szybkiego przemieszczania się między lokacjami - Fallout na tym nie ucierpiał canadian.gif
LoveBeer
wiesz jakby w stalkerze trzeba z prypecia zapierniczac do np moskwy to tez pewno by szybkie przemieszczanie bylo. to po prostu calkiem inna bajka i ciezko to jakkolwiek porownywac. a jesli juz mam takie porownanie robic to to odpowiednikiem tegoz szybkiego przemiesczania jest przechodzenie bezposrednio z lokacji do lokacji (zworc uwage ze w falloucie przemieszczales sie miedzy lokacjami, miedzy nimi nie bylo swiata jako takiego /ciezko za taki uznac randomy prawda ?/) - oczywiscie ze roznica jest taka ze w falloucie mozna bylo lokacje wybrac dowolna a w stalkerze jestes zmuszony robic to co zazyczyly sobie autorzy, ale powtarzam - ciezko porownywac gry o tak roznej budowie i tak roznej skali swiata przedstawionego...
Glassius
Nie grałem w wiele gier, ale pięknie rozwiązano to w Evil Island. Tam, chociaż lokacje były obok siebie (jak w STALKERZE), a miejsca wypełniania questów były coraz dalej oddalone od zleceniodawców, nie trzeba było przebiegać 3 lokacji do siebie przyległych, aby dostać się do czwartej. Moim zdaniem to termin gonił twórców STALKERa, dlatego tego nie zamieścili. To wszystko, a ty kolego upatrujesz tu celowy zabieg.

Próbowano to zniwelować prze zadania, które "same się zadają", gdy wejdziesz do danej lokacji. Już mnóstwo takich wypełniłem i za każdym razem jestem coraz bardziej sfrustrowany (bo chcę mieć jak najmniej wpisów w PDA w dziale nieudane misje, choć za każdym razem jest nieudana z powodu nieodebrania nagrody:)
SzU
Hehe "nowy", to jest trailer który jakiś czas temu pokazywałem, z lipca 2007, podrasowana wersja jeszcze starszego.
Klimat wyśmienity. Ciarki mnie przechodzą.
Za to słabo pokazali akcję - nie to co w wielu trailerach czerpiących z przemysłu filmowego.
Na www mają tez filmik o możliwościach silnika - dość stary, teraz pewnie ma jeszcze więcej bajerów smile.gif
Szkoda że mało informacji o samej grze...
Micronus
Nowy trailer Metro 2033
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.