Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Konwersja Arcanum
SHAMO Fallout Community > Inne gry... > Arcanum & Temple of Evil Elemental
Nathaniel
Jak myślicie, nadaje się to do czegoś? To silnik Oblivion jakby ktoś nie poznał. Z biegiem czasu wszystko co tutaj widać ulegałoby zmianie, nabierałoby bardziej steampunkowego klimatu. Jestem tylko ciekaw czy to co widać na tym obrazku teraz wywołuje u was zainteresowanie i akceptację, czy raczej niesmak i zniechęcenie. Mogę zapewnić was, że znam klimat Arcanum i epoki wiktoriańskiej bardzo dobrze i dołożę wszelkich starań by oddać wszystko co lubiliście w tej grze. Póki co sam nie wiem czy ta konwersja to jest dobry pomysł i proszę o szczerą ocenę (coś w stylu, chłopak daj sobie spokój, to nie wyjdzie wink.gif ) .
A na obrazku widać szlachcica w mieście (jeszcze nie steampunkowym ale wkrótce wykreuje nowe, industrialne modele biggrin.gif ) ze strzelbą/hałbicą (już działającą biggrin.gif ).
user posted image
Edit:
A piszę o tym na tym forum dlatego że wydaje się mi się najbardziej otwarte. Forum Arcanum jest już praktycznie martwe, Oblivion to zamknięty świat w którym takie projekty nie są dobrze witane i nie mam się gdzie z nim podziać biggrin.gif. Poza tym klimaty postapo i steampunk są bliżej siebie niż mogłoby się wydawać. Choćby z racji że znawcy postapo bardziej rozumieją ideę technologii w grach. W typach fantasy takie motywy są niedopuszczalne.
bio_hazard
Tak szczerze to narazie ten screen z kominiarzem mnie ani ziebi, ani grzeje...

ale mam inne pytanie czy tez rczej watpliwosc...
zdaje sie zaangazowales sie w mod F2.5, agitowales tez sporo na temat modowania F3 - teraz jeszcze to... czy to nie za duzo szczescia na raz???
MaFFej
Nath, a Ty... tak na serio? wink.gif
Nie wiem czy warto marnować czas na takie projekty - żeby to miało jakiś sens trzeba odwalić kawał roboty: nie tylko dwa modele "na krzyż", ale mnóstwo/setki/tysiące nowych grafik, modeli właśnie itd. itp., mechanika bardo gruntownie przerobiona i... nowy świat: lokacje, postacie, questy, dialogi. Krótko: trzeba wysmazyć w 90% nową grę. Ja bym sobie dał z tym spokój chyba, że robisz to tylko dla sztuki, zabawy i własnej satysfakcji. Konkretny pożytek z tego będzie tylko przy gruntownej konwersji. Szykuj lepiej siły na zbliżającego się F3 - będziemy mieli mnóstwo do roboty smile.gif.

Co do screena:
Nie dało się dać mniejszego i w jeszcze gorszej jakości? happy.gif Poza tym lepszego ujęcia też nie mogłeś zrobić wink.gif. Na razie trudno się do tego odnieść. Mogę napisać jedynie o giwerze, która powinna być na plecach odwrotnie - odwrotnie w pionie i odwrotnie w poziomie (lufa ku dołowi, kolba z prawej strony) wink.gif

PS. Strzelba działa? Zrobiłeś 3D model, który w widoku FPP wystaje tam-gdzie-powinien? wink.gif I do tego... strzela! U-hu-hu, no no no... arigato.gif
Nathaniel
Arcanum to mój prywatny projekt, będę go robił bardzo powolutku. Poza tym FO i Arcanum to w zasadzie dwie moje ulubione gry więc dla nich czas zawsze znajdę. Jeśli ten mod w ogóle wyjdzie to może to będzie za rok, lub coś koło tego. Z tym kominiarzem biggrin.gif ... chodziło o to że na screenie są elementy których nie ma w oryginalnej grze. Postaram się niebawem pokazać coś więcej. Jak widzicie nie wołam o pomoc przy nim, chciałem raczej zwrócić uwagę, że można bawić się w ten sposób dla własnej satysfakcji. I zdaję sobie sprawę z tego co napisał Maffej, moim zamiarem jest stworzyć w 90 % nową grę, by wreszcie można było patrzyć na silnik Obliviona bez uczucia zmarnowanej pracy. Podobnie jak robią to inni modderzy Obliviona.

Model haubicy bierze się prawą ręką od dołu za kolbę i obraca przed sobą.Spoko, jest taka animacja i wcale nieźle wygląda.
Glassius
Trochę przykro na to patrzeć, ale skoro uspokajasz że później będzie lepiej...

Swoją drogą ja bym prosił tylko o jedną rzecz. W całym Arcanum najbardziej mi się podobał pociąg. Jakbyś zrobił pociąg, to byłoby bosko. A jeszcze jakiś queścik w stylu napadu na takowy to orgazm bez trzymanki w galopie.

Miło wiedzieć, że ludzie się rozwijają. Ja mam w piątek za tydzień pierwsze w życiu zajęcia z programowaniem (pewnie będę musiał się przestawić, otworzyć okienko w którym będą moje skromne dane osobowe). Już teraz muszę ściągnąć kompilator i się przygotować.

Może za 4 lata zacznę ci powolutku pomagać wink.gif
Nathaniel
Mam już tory, mam też jakiś model pociągu do oteksturowania. Mogę sprawić, że będzie się po tych torach poruszał, ale nie mogę już sprawić niestety by można było przeskoczyć z konia do wagonu (choć może i mogę smile.gif hmmm ). Ale można skoczyć z dachu automoblilu. biggrin.gif Rzecz w tym że na wszystko trzeba duuuuużo czasu. Jednej rzeczy żałuję: że nie wpadłem na ten pomysł trzy lata temu, teraz ten mod byłby już gotowy biggrin.gif A tak...

Edit:
Twój nieoteksturowany jeszcze pociąg. biggrin.gif
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c4581fb7c2af951.html
Zoor
Całkiem niezły ten pociąg jest - ale chyba zdajesz sobie sprawę z tego, że będziesz musiał całą oblivionową mapę przebudować, właściwie stworzyć od początku? Dla jednego człowieka to nie jest praca na trzy, ale raczej na dziesięć lat.
Lepiej by było raczej użyć narzędzi moderskich do F3, jeśli już takowe się pojawią. niektóre elementy już pachną tam steampunkiem.
Nathaniel
W zasadzie różni modderzy przygotowali zupełnie inne, gotowe, rozległe mapy gdzie można używać modeli tylko z własnych paczek, albo nadpisywać swoimi, więc to nie tak duży problem (przechodzi się do nich przez portale, albo po prostu zaczyna się nową grę na niej, tak więc gracz nie zobaczy nawet kawałka oryginalnego Obka). Poza tym Arcanum to także świat fantasy i potrzebuję też silnika magii i walki na miecze (choć z F3 jak sądzę co nieco się "pożyczy" wink.gif ) Moim zadaniem jest przygotować modele dla świata, których mam już naprawdę sporo, itemy, mechanikę i kilka nowych animacji. Po tym wszystkim być może uda mi się zebrać małą grupkę zapaleńców, którzy usiądą do gotowych narzędzi, dodatkowo z napisanymi przeze mnie tutorialami for dummies biggrin.gif i wypełnią świat przygodami. A jeśli zapaleńcy się nie znajdą, posiedzę nad tym sam.
Kolejny model, jeden z kilku modeli automobilów w grze :

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7b22e33897866994.html
Glassius
Ta lokomotywa w ogóle tej Arcanumowej nie przypomina, ale i tak jest niezła. Dziękuję że są tacy ludzie biggrin.gif i tobie Nathaniel też.
Nathaniel
Szczerze mówiąc to dlatego że nie pamiętałem jak wyglądała lokomotywa z Arcanum biggrin.gif i wziąłem jeden z przykładowych modeli. Mam jeszcze kilka innych, na pewno któraś się nada. Choć w niektórych elementach chciałbym puścić trochę wodze fantazji i wprowadzić kilka własnych pomysłów, takich jak np. automobile, machiny latające i łodzie podwodne.
Pistolet Tesli:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/54e83277cafca159.html

i na razie dosyć głupich popisów wink.gif. Muszę się wziąć do pracy jeśli to ma w ogóle wyjść poza prezentacje bazowych modeli.
Tommy_gun
A mi się pomysł bardzo, bardzo, bardzo podoba. Z niecierpliwością będę czekał również na tutoriale i narzędzia for dummies ^^'. Nie żebym planował już jakąś rewolucję i 3 miliony mieszkań, za to chętnie spróbuję własnych sił.
MaFFej
QUOTE(Nathaniel77 @ 04-10-2008, 14:35)
Szczerze mówiąc to dlatego że nie pamiętałem jak wyglądała lokomotywa z Arcanum


prze bardzo:
user posted image
user posted image

i trochę wagoników:
KLIK!

A tak swoją drogą... widzę, żeś nie w ciemię bity... _piwko.gif
Deat(c)hClaw
A jakby pociag zrobic na zasadzie na jakiej funkcjonowaly te wielkie roblae do przewozu ludzi?
Napadow na pociag by wtedy nie moznabylo zrobic, ale by byl i by funkcjonowal jako srodek transportu...
Nathaniel
Faktycznie animowanie pędzącego pociągu to kupa roboty dla jednej osoby, więc będzie póki co statycznym środkiem transportu. Quest z napadaniem zawsze można jakoś wykombinować. Szczerze mówiąc trochę brakuje mi teraz czasu na tą zabawę, ale nie mam zamiaru ustawać. Aktualnie zajmuję się animacjami strzelania z broni palnej.
Prze bardzo :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...04bfbda4d6.html
i
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...02e2ea2827.html
coś pomiędzy tymi dwoma modelami chyba mogłoby się nadawać. Sorry, że to SketchUp'y, nie bardzo miałem czas ich oteksturować.
Morbid
Ja tam się nie znam ale ta pierwsza lokomotywa z drugiego posta jest świetna (tylko hm wygląda jakby poruszała się na szynach magnetycznych;] to dopiero retro futuryzm). Quest z ambushem na ciuchcie zawsze można zrobić w ten sposób, iż po zgodzie na niego od razu przenosi postać do miejsca gdzie ta jest rozwalona/zatrzymana przez bandytów. Kiedy się ich wybije to obsługa daje Ci nagrodę i mówi że teraz sobie już poradzą. Po czym przy następnej wizycie w tym miejscu już oczywiście tej lokomotywy nie będzie, co najwyżej jakieś pobojowisko.
Nathaniel
Bo ona porusza się na szynach magnetycznych biggrin.gif. To freeware'owy model właśnie z takim opisem. Gdybym użył akurat tego modelu w grze mógłbym go faktycznie animować, bo nie byłoby masy kół i tłoków do żmudnej obróbki. biggrin.gif . I pociągi mogłyby faktycznie kursować w real time przez Arcanowy świat.
Ale co najważniejsze udało mi się wprowadzić do tej topornej, typowo fantasy gry, w pełni działający i funkcjonalny skill - broń palna, cała reszta, czyli składanie przedmiotów, magia (która będzie w grze równie interesująca jak technologia... biggrin.gif, to już nie te Oblivionowe śmieszne światełka, to będzie magia od której ziemia się trzęsie i niebo czerwienieje, celowo po to by gracz miał wątpliwości jaki typ postaci wybrać) i inne elementy znane z Arcanum, będą banalnie proste do wykonania (poza turami niestety, tego zrobić na razie nie mogę, ale gdy wyjdzie F3 prawdopodobnie panowie Timeslip i SkyCaptain zaaplikują Obkowi co nieco nowej mechaniki i jego modowalne możliwości się rozwiną).
mbwrobel
Nath, jednak jakby dało się dorzucić jakieś kółeczka do tej magnetycznej loko, to byłaby bardziej "arkanowa" od tej z Arcanum. Ale i bez kółek jest najlepsza.

Jak już skończysz tego moda (niestety, nie potrafię nic, czym mógłbym Ci pomóc), jak już będę miał wnuki (co prawdopodobnie nastąpi wcześniej niż ukończenie moda, jeśli będziesz go robił sam), to może pierwszy raz uda mi się ukończyć jakąkolwiek grę na silniku Bethesdy (bo na F3 już nie liczę).

Jednak dziwi mnie, że ambitne projekty mające duży potencjał i szanse na realizację nie są wspierane przez sponsorów. Gra ma takie możliwości "reklamodawcze", o jakich się nie śniło specom od marketingu telewizyjnego, radiowego, czy na nośnikach papierowych - a mianowicie samoaktualizujący się product placement. Gra "reklamowałaby" produkty lub ich wytwórców tak długo, jak długo ktokolwiek miałby ochotę ją uruchomić. Reklamy mogą aktualizować się przez internet. W ten sposób zdolni producenci mogliby uzyskać dodatkowe źródło finansowania, a graczowi i tak byłoby wszystko jedno, czy krytyk z BB Gun przy wziętym Bloody Mess (tu abstrahuję od zdolnych producentów) rozmaże mózg na tablicy reklamowej znanego producenta napojów, czy będzie to jakaś "nuklearna pasta do zębów, która zdrowo wali w dziąsło".
Pozostaje jedynie kwestia tego, czy lepiej sponsorować masowego cassuala, w którego za miesiąc nikt już nie zagra, czy niszowego kandydata na klasyka, do którego 10% graczy wracać będzie przez najbliższą dekadę...

Ale to tylko taki lekki OT, którego nie wiążę na sztywno z tematem.
Nathaniel
W sumie dla szarego moddera to jednak slaba pociecha, że ktoś go tam wspiera w ten sposób, że daje reklamy w jego modzie, który sam zrobił, własnymi rękami. I jeszcze do tego prawa autorskie do wszystkiego w nim ma właściciel edytora (na szczęscie Betha nie egzekwuje tego prawa choc mogłaby wydać paczkę fanowskich modów za kasę, a twoja grafika nad która siedziałeś pół nocy stałaby się cudzą własnością i od teraz zarabiałaby pieniążki dla kogoś zupełnie innego, zamiast cieszyc innych graczy).
Modderzy zawsze byli trochę na pograniczu hackerstwa i piractwa, czasem nielegalnie wykorzystując kod róznych gier. Betha juz raz interweniowała w tej sprawie zabraniając rozpowszechniania pluginu MorrOblivion (który tak nawiasem mówiąc nadal jest rozpowszechniany biggrin.gif, niech żyje kozactwo ! ), ponieważ nie mozna przenosic dokładnej zawartosci jednej gry do drugiej. I było o to sporo hałasu i złych uwag rzucanych w stronę Bethy, moim zdaniem słusznych, bo Morro i Obl to i tak jakby jedna gra i nikomu nie powinno się tego zabraniać.
Z drugiej strony pozwoliła na tworzenie Morrowind Opensource, który ma ta grę poprawić. A opensource to wiadomo zawsze nic dobrego. A jednak.
Modderów dobrze miec przy sobie, bo rozpowszechniają grę na dłuuuugo, ale to niewdzięczny, nieokrzesany światek, który szybko moze narobic ci zlej sławy i jeszcze naskrobac na oficjalnym forum Fuck you, and kiss my ass, dude !!!
Wsparcia nie daje się modderom wychodząc z założenia, że i tak zrobią te mody, bo nie bedą mogli się powstrzymać biggrin.gif, ale też nie wchodzi im specjalnie w drogę. A na pewno już nie dyskutuje o umowach handlowych biggrin.gif.
DargH
Przypominam o http://www.moddb.com/

Jest to oczywista oczywistość wink.gif
Squonk
QUOTE(Nathaniel77)
Jeśli ten mod w ogóle wyjdzie to może to będzie za rok, lub coś koło tego.

Pomysł świetny - wart pochylenia się nad nim. Ale zbyt długo siedzę w tym interesie (rok a nawet cos ponad to tongue.gif ) jakim jest scena, by nie pamiętać tej masy projektów, świetnych pomysłów, które zaczynały się od zebrania ekipy, natrzepania hurraoptymistycznych w swej treści postów na forum, i powolnym konaniu tegoż pomysłu.

Ty sam wziąłeś się za te projekt, więc na starcie masz już za sobą współpracę ze wszelkimi słomianymi ogniami. Jednak z czasem - samotna praca - może warunkować rozgoryczeniem, gnuśnięciem i znudzeniem się projektem. Zwłaszcza, że to pomysł na lata.

Dlatego ja osobiście uważam, że lepiej zabrać się za jakieś prostsze rzeczy, które w pełni ukończone pokażą, że ich autor to "badass mofo - co kopie wszystkim tyłki - jak nie poziomem swoich dzieł, to słownością i wytrwałością - że jak się czegoś podejmie to to skończy w danym terminie czasu" biggrin.gif

A nie za rok, za dwa, za pińcet halfanście tongue.gif

Dla mnie takim punktem odniesienia jest gra przygodowa "Magritte" (zrobiona w sumie też przez jedną osobę). Klasyczna, "płaska" przygodówka - która jest i w którą można pograć, a nie jakieś zombie straszące dawno nieaktualizowaną stroną czy zakurzonymi postami na forum laugh.gif
Nathaniel
Napisałem za rok nie dlatego że mi się nie chce, czy coś w tym stylu, ale dlatego że wiem że zrobienie tego wszystkiego potrwa kupę czasu. Trzeba by przerobić mechanikę, masę grafik, itemy, menu gry itp. To trwa. Wiem jak to wszystko zrobić, dlatego się tego podjąłem i póki co cieszę się każdą zmianą jakiej udaje mi się dokonać. Fakt faktem, pomoc by się przydała, ale wiem że ludziom ciężko jest nauczyć się wszystkich tych rzeczy, a prośba o pomoc bylaby pewnym oszustwem, bo musieliby mi pomagać własciwie ze wszystkim od samych podstaw, a to moim zdaniem zbyt duża prośba.
Mógłbym pokazać kilka niezłych rzeczy, ale w świecie Oblivion, który wyłazi swoją oblivionowością na kazdym kroku , to wszystko póki co będzie wyglądać śmiesznie. Przykład na samej górze biggrin.gif. Mogę dodawać kolejne screeny z postępów w pracy, ale grywalnej nieskończonej wersji nie dam - powód, mam dokonać pełnej konwersji, a nie mini modzika pośrodku innego swiata. Albo ta gra faktycznie zostanie zmieniona w każdym możliwym calu, albo to będzie po prostu kolejny mod do Obka, świata którego się nie da poruszyć. wink.gif Żałość patrzeć na coś takiego. biggrin.gif Wiem co mówię, bo widziałem masę takich motywów w Oblivion. Kompromis za kompromisem, porzucanie zaczętej pracy i dostajemy w końcu marna karykaturę, nieprzystającą do niczego.
W sumie moim zamiarem było przywrócenie do życia Arcanum i nieskromnie stworzenie gotowego silnika dla modderów. Arcanum to świetna gra, jedna z najbardziej wdzięcznych gier RPG jakie widziałem. Inne rpg fantasy, są ... wtórne to złe słowo, ale przewidywalne na pewno. Dał powiew świeżości rpg, pokazał, ze nie musimy tylko ratować księzniczki, ale przenieść się na zupełnie nowy wymiar i np. rozwiązywać w Rpg detektywistyczne zagadki pokroju historii o Kuby Rozpruwaczu.
Szkoda aby przepadła, a na to się zanosi. Wiem, że nikt już prawie nie robi modów do Arcanum bo to staroć, za to jest od cholery modów do tego głupawego Obliviona. To bardzo niesprawiedliwe moim zdaniem. A stwarzając podstawy do tej swietnej gry możemy ja przywrócić do zycia, dac pole do popisu modderom, którzy nie bedą już musieli tylko tworzyć nowych mieczy i armorów i klecić kolejnych sztampowych, ograniczonych przez ramy swiata questów, ale stworzyć i oprzeć się na czymś tak wyjątkowym jak Arcanum.
A tu mały przykład konwersji Dusaar dowodzący, że takie rzeczy są mozliwe :
http://pl.youtube.com/watch?v=7irr_N9HKbo&feature=related

Trochę za bardzo się rozpościłem ostatnio biggrin.gif
Sketch'apowy model fabryki :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...55e06d0457.html
i gramofon jako jeden z elementów wystroju wnętrza :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...de4e2adc7f.html
I nie przeraźcie sie paintowością modeli, to pełne 3d tylko kolorowane nie teksturowane. I na pewno nie będą wyglądać w grze jak na tych projektach.
Nathaniel
Przepraszam za post pod postem ale w tym temacie będę chyba musiał odpowiadać sam w sobie biggrin.gif Zmieniam silnik na ten z Morrowinda. Oblivion według mnie za bardzo "śmierdzi" wink.gif i jest o niebo mniej modowalny niż jego dumniejszy poprzednik. Ale bez obaw mod jest w duchu nowej grafiki i z desingu biednego Morro nie zostanie nic biggrin.gif Modele postaci, twarze, potwory, animacje, flora, wygląd gry, wszystko ulegnie zmianie. Plus (opcjonalnie) najnowsze efekty graficzne, typu depth of field, anti, HDR, paralax itp.
A co najważniejsze ! biggrin.gif Morrowind działa na moim wysłużonym studenckim laptopie co oznacza że będę mógł na nim pracować na studiach.
Morbid
Hm ktoś kiedyś napisał, że beth oprotestowała mod do obliviona, zmieniający go w morrowinda, a czy to też nie jest takim naruszeniem prawa (czy co oni tam wymyślili)?
Nathaniel
To ja napisałem. biggrin.gif Chodziło tu o przenoszenie jednej gry do drugiej, co kłóci się z prawami autorskimi. Inne umowy developerskie dla obu tytułów, trademarki itp. Morroblivion nie był modem, był narzędziem, do pracy z którym potrzebne były dwie gry. Co łamało praw autorskie.
Na przenoszenie pojedynczych elementów z jednej gry do drugiej za pomocą tylko CS-a Betha przymyka oko.
Morbid
To świetnie, bo z chęcią odpalę Twój mod jak będzie gotowy;] a swoją droga... ktoś wie gdzie szukać tego morrowind in oblivion? Albo jak się to dokładnie nazywało bo to ułatwi googlowanie a tak pewnie znajdę denny filmik, jak gość wychodzi poza plansze w oblivionie;/
Nathaniel
http://morroblivion.com/
Ale potraktowałbym to raczej jako ciekawostkę, narzędzie nie przenosi questów, dialogów i skryptów, tylko, modele i przedmioty itp.
I nie róbcie z tym nic czego Betha by nie zrobiła. wink.gif
Morbid
Dziki;]
Nathaniel
He he. A nie mówiłem.
Klepczar
Jak aktualnie wygląda ten projekt??

I czy jesteś pewien że chcesz to robić na TESIV a nie TESIII??
Chodzi mi o to że do TESIII istnieje coś takiego jak blank.esm (wyzerowana mapa i rasy, oraz tworzenie postaci) - było by łatwiej, pamiętam że z dużymi modami pod obliviona są trudności.

Rozumiem że bawisz się gółwnie w grafikę, próbowałeś już wyskryptować miasto??
(patrząc po terminie który rzuciłeś to nie próbowałeś biggrin.gif )
G0nz0
i co coś tamdziała???
Obsydian
G0nz0... zaprawiasz się w Nekromancji?
G0nz0
tak kurcze tyle fajnych pomysłów było i upadło tak sie pytam a nuż coś tam wyszło
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.