Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nowa modyfikacja Fallout2: LAST HOPE mod
SHAMO Fallout Community > Serwisy o Fallout'cie > Fallout Modding Centre
Cubik
Po 5 latach oczekiwania, a raczej 5-letniego zapomnienia, pojawiła się pełna wersja moda o nazwie Last Hope, autorstwa człowieka o wymownym nicku Forgotten Knight z NMA.

Mod ten jest totalna konwersją Fallout2, czyli całkowicie nowa gra, napisana od początku a wykorzystująca tylko grafiki i silnik Fallouta.

Przejrzałem zawartość moda, i podam kilka faktów stanowiących o nakładzie pracy jaki włożył autor w swoje dzieło:
- nowa mapa świata
- 500 nowych skryptów
- 300 plików dialogów co daje ponad 500kB tekstu
- kilkadziesiąt nowych przedmitów,
- nowi NPC-e
- nowe zadania
- kilkadziesiąt nowych map
- nowe miasta

i wiele innych. Żeby je poznać trzeba zagrać.
Zapraszam więc do działu download na FMC.

Życzę dobrej zabawy smile.gif

P.S. Jest to pierwsze wydanie, obarczone różnorakimi błędami. Prośba więc, jeśli możecie opiszcie błędy jakie napotkaliście. Pomoże to autorowi ulepszyć swoje dzieło, zmobilizuje go do pracy, a wam da w zamian porządną dawkę nowych przygód na Falloutowych Pustkowiach.

link do artykułu na FMC: http://www.nowak-kominy.nazwa.pl/Testowy/c...comment.news.63
link do tematu na forum NMA: http://www.nma-fallout.com/forum/viewtopic.php?t=33178
Link do strony autora: http://www.fkmoddingstudio.4t.com/



EDIT (24.01.2009)
W download na FMC są do pobrania nowe patche dla moda, zawierające poprawki od autora moda, Forgotten Knight-a. Są tam dwa patche, jeden zawiera tylko oryginalne poprawki od autora, drugi zawiera dodatki ode mnie ufajniające grę wink.gif.

EDIT (30.01.2009)
Dzisiaj wieczorem pojawiła się kolejna edycja moda v1.02.
Zrobiłem na jego podstawie kolejne patche, jeden zawierający tylko poprawki autora (patch v1.02) a drugi ma ponadto dodatki ode mnie (patch 1.02b)
Obydwa tradycyjnie w download FMC lub na mojej prywatnej stronce.

EDIT (08.02.2009)
Po dłuższej przerwie autor wypuścił kolejną edycję moda z poprawkami, a ja zrobiłem na jej podstawie patche z numerkami 1.0.4.0 (oryginalny zestaw poprawek) oraz 1.0.4.0.c (patch z moimi dodatkami) Do ściągnięcia z FMC.

EDIT (15.02.2009)
Dzisiaj znowu następna aktualizacja moda, i w związku z tym nowe patche z numerkami 1.0.4.1 (oryginalny zestaw poprawek) oraz 1.0.4.1.c (patch z moimi dodatkami) Do ściągnięcia z FMC i mojej Cubikowej strony.
qRQ2
Kurde no musze zadac cholernie nOObowskie pytanie...
Mianowicie, jak to sie instaluje? Nic nei kapuje z readme autora moda :/

Wystarczy to wypakowac do folderu z grą... Sorry za post :/

A nie jednak mam coś, w czym można mi pomóc.
Mianowicie, po pokonaniu tych wszystkich skorpionków podchodze do drzwi uzywam science aby przeczytac co tam jest napisane. No ale niezbyt dobrze angielski rozumiem no i... prosze o pomoc co zrobic by te wrota sie roztwarły oO;x
Cubik
Tak n00bowskie pytanie no ale autor tez wcale się klarownością opisu instalacji w readme.txt nie popisał.

Wypakowuje się moda do katalogu z grą i odpalasz moda z pliku LHmod.exe i to wszystko!

Ewentualnie, jeśli zacina ci obraz to wejdź do pliku ddraw.ini i zmień to:

CODE
[Graphics]
;Set to 0 for 8 bit fullscreen
;Set to 4 for dx9 fullscreen
;Set to 5 for dx9 windowed
;A dx9 mode is required for any graphics related script extender functions to work (i.e. fullscreen shaders)
;Modes 1, 2 and 3 are no longer supported
Mode=0


zmień Mode=0 na Mode=4

To wszystko smile.gif
qRQ2
Dobra dzięki działa wszystko :] Ale teraz co z tymi drzwiami? Wiesz może jak je otworzyc? To sam początek gry....
Cubik
Z drzwiami jak też z innymi zadaniami trzeba się wykazać inteligencją własną. W każdym razie każde zadanie jest wykonywalne smile.gif
qRQ2
QUOTE(Cubik @ 17-01-2009, 19:00)
Z drzwiami jak też z innymi zadaniami trzeba się wykazać inteligencją własną. W każdym razie każde zadanie jest wykonywalne smile.gif
*



Ale żeś dowalił xD No ale tak na serio to lukam na tą inskrypcje i tam pokazuje ( przy pomocy tłumacza Google Translate)
Jest jednym z nas, w każdym pokoju. Umieść nas w puli gliny i razem pokażemy Ci drogę

No i fajnie, jak zwykle :/ Zanim to odkryje jakiś czas minie :/ O Co tu biega. Ciekawe kogo mam umiescic jak w eq mam jabka 2 kamienie i 2 butelki jakies...
Cubik
Podpowiem ci, że masz za mało kamieni. Poszukaj ich w tych sześciu pokojach, dokładnie przeszukuj każde pomieszczenie i każdy kąt. Opłaci się. Potem te kamienie wrzucisz do urny i drzwi się otworzą.
Na przyszłość przygotuj się na raczej trudne zadania ale pomysłowe. To jest test, który musisz przejść, aby udowodnić tym, którzy cię w ten test wpuścili, że nie jesteś taki głupi i nie ma dla ciebie rzeczy niemożliwych wink.gif, czyli że dasz sobie radę na Pustkowiach.
qRQ2
Dziękowac biggrin.gif Przeszukalem wszystko i pare kamieni rzucilem wiec musze zaczac gre od nowa ;x tongue.gif Pozdro i powodzenia
Szamałow
Ten mod zaczyna się w jakimś więzieniu?
qRQ2
raczej w takiej podrasowanej swiatyni prób tongue.gif
Szamałow
kurde to nie kumam - zainstalowałem całego F2 na dysku, potem patcha 1.02, wrzuciłem pliki do katalogu, uruchomiłem LHMOD.exe i nie widze róznicy...
ale lama ze mnie, nigdy w mody nie grałem ...
Cubik
Patch 1.02 jest niepotrzebny, skasuj plik patch000.dat i grę odpalaj poprzez plik LHmod.exe

Już chyba pisałem o tym wcześniej!
qRQ2
co nie znaczy ze nie bedziesz grał tongue.gifP ech masz polskiego czy ang fallouta?
Cubik
Mod jest w dwóch wersjach, obydwie po angielsku ale jedna jest dla Fallouta w wersji angielskiej a druga wersja zangielszcza polskiego Fallouta (np. z Sagi) tak, żeby po wgraniu moda nie było miszmaszu angielsko-polskiego. Obydwie wersje są na FMC w Download, opisane wyraźnie, która na jaka wersję.
Micronus
Łihuuuu, robię teraz rzeź w lokacji Old Hotel. No bez znajomości angielskiego to panowie nie pogracie za bardzo.
Jak dla mnie mod czochra bobra, questy póki co są ciekawe, motyw główny intrygujący, lokacje fajnie wykonane, no i mnóstwo takich rolplejowych smaczków i przykuwających uwagę dialogów. Czasem się wykrzaczy, ale ogółem miodzik. Polecam.
qRQ2
Super mod, naprawdę trzeba troche pomyslec przy nim. Jak się nei zna zbyt dobrze angielskiego to na pewno szybko tego moda ani latwo sie nie przejdzie :]
MUTEX
No i mam problem z tym modem już na poczatku(!)w wiezieniu.O ile dobrze zrozumiałem administrator daje mi kase i zlecenie wykrycia ucieczki z wiezienia(??),gadam z jednym gosciem na placu płace kase i jak wracam do zleceniodawcy zadania to nic z tego nie wynika!O co biega!!
Micronus
Bo ten kolo daje Ci tylko wskazówkę.

SPOJLER DO QUESTA



Musisz iść do budynku z polami siłowymi, w ostatniej celi po lewej stronie znajdziesz kolesia, który opowie Ci dlaczego siedzi, jak to było z tą ucieczką i takie tam. Po powrocie do administratora będzie mógł naściemniać na Garreta - to ten na podwórku (ciekawa opcja!) albo na tego drugiego z celi.


KONIEC SPOJLERA

Ten mod ma to do siebie, że staty to nie wszystko, trzeba samemu pomędrkowaći imać się najróżniejszych rozwiązań i pomysłów. Często coś z tego wychodzi.


Tails
QUOTE(Micronus @ 18-01-2009, 21:36)
Ten mod ma to do siebie, że staty to nie wszystko, trzeba samemu pomędrkować i imać się najróżniejszych rozwiązań i pomysłów. Często coś z tego wychodzi.
*


O tak. Bardziej to pasuje do jakieś gierki point&click czy przygodowej niż cRPGa ale cóż...

Mod jest fajny ale też trochę uciążliwy, irytują mnie do bólu liniowe dialogi i co niektóre budynki z drzwiami w ścianach północnych/wschodnich.
Cubik
Dwie sprawy (obydwie w Download na FMC):

PRIMO
Przerobiłem moda LH na użytek stosowania patchy mojej produkcji.
Ta paczka moda nazywa się Last Hope Mod v1.0 Unp [EN]
Można ją stosować na polsko- i angielskojęzycznym Falloucie.


SECUNDO
Zrobiłem pierwszego malutkiego patcha do moda. Nazywa się Last Hope Patch v1.0 by Cubik

Patch ten zapewnia ominięcie pewnego błędu w lokacji Farmers City uniemożliwiającego wykonanie jednego z zadań. Ponadto zmienione są właściwości niektórych drugów: nuka coli, piwa, "iguana on a stick" itp itd tak, że są one teraz użyteczne. Mają one właściwości mieszane tzn. leczniczo-zabójcze w zależności od charakteru danego drug-a. Nie zrobiłem spisu tych zmienionych rzeczy bo nie miałem czasu. Zrobię to w późniejszym terminie.

Stare sejwy z oryginalnego wydania moda będą działać z nową postacią moda i z patchem a także poźniejszymi.

Sposób ich instalacji czyli moda i patcha jest prosty i opisany w plikach "readme". I czytać mi proszę te "readme" żeby nie było potem narzekania, że "coś się zepsuło" albo "nie wiem jak zainstalować/grać..." czy "mod/sejwy/patch mi nie działają..."

Mimo to w razie jakich problemów dajcie znać tutaj na forum.
MUTEX
A może tak spolszczenie......?
Micronus
Droga wolna, możesz napisać, na pewno z chęcią zagram w wersję PL.
Cubik
QUOTE(MUTEX @ 23-01-2009, 19:35)
A może tak spolszczenie......?
*



WOW świetny pomysł! Tjaa.. Bo dla nas, tytanów Fallouta i moddingu, i bóbr wie jeszcze czego, to tylko pstryknięcie palcami pstrykk... i już jest. Tylko leniwi jesteśmy niemiłosiernie dlatego długo to potrwa.
Będzie szybciej, gdy weźmiesz sobie dobry słownik i lekcje angielskiego.
Cubik
Pojawił się na NMA poprawiony mod Last Hope v1.01 na bazie którego zrobiłem mniejszej wielkości pliki patchy do podstawowej wersji moda 1.00. Dzięki temu, ktoś kto już ma zainstalowanego moda (tego w wersji rozpakowanej oczywiście) ściąga tylko patcha i może grać.
Niestety stare sejwy raczej nie będą zbyt dobrze pracować z obecnymi poprawkami i bezpieczniej będzie rozpocząć grę od nowa. Mimo tego, ktoś odważny może kontynuować grę ale na własna odpowiedzialność.

Są dwa patche 1.01a i 1.01b.
Ten pierwszy zawiera tylko poprawki od autora. Ten drugi zawiera to samo plus bonus ode mnie w postaci ammo moda oraz ulepszonych napojów i innych drugów. Wszystko opisane w plikach readme.txt
qRQ2
Witam!
Dlaczego ta wersja moda (ten pierwszy działał super, lecz ten drugi spowalnia mi gre tak że mam krucho z FPS-ami?) mi dlaczego, na czyściutko zainstalowanym Falloucie Dwójce, po zainstalowaniu moda i potem patcha, odpaleniu gry, ta mi chodzi tak okropnie a o FPS nie wspomne!. Co się stało? Oczywiscie mam tego moda z FMC sciagnietego itd.

I nie mam AMD K5 mogę zapewnic....
Cubik
QUOTE(qRQ2 @ 25-01-2009, 22:33)
Witam!
Dlaczego ta wersja moda (ten pierwszy działał super, lecz ten drugi spowalnia mi gre tak że mam krucho z FPS-ami?) mi dlaczego, na czyściutko zainstalowanym Falloucie Dwójce, po zainstalowaniu moda i potem patcha, odpaleniu gry, ta mi chodzi tak okropnie a o FPS nie wspomne!. Co się stało? Oczywiscie mam tego moda z FMC sciagnietego itd.

I nie mam AMD K5 mogę zapewnic....
*




Spróbuj w pliku ddraw.ini, znajdującym się w katalogu Fallouta2, edytować linijke w tej sekcji:
CODE
;XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
[Graphics]
;Set to 0 for 8 bit fullscreen
;Set to 4 for dx9 fullscreen
;Set to 5 for dx9 windowed
;A dx9 mode is required for any graphics related script extender functions to work (i.e. fullscreen shaders)
;Modes 1, 2 and 3 are no longer supported
Mode=4


zamień Mode=4 na Mode=0

Poza tym, nic innego się nie zmieniło w stosunku do oryginału, co mogłoby powodować drastyczne zmniejszenie FPS-ów w grze.

Jeśli pomoże, to daj znać.
qRQ2
Działa biggrin.gif Dziękuję za fachową pomoc ;]
Cubik
Dzisiaj wieczorem pojawiła się kolejna edycja moda v1.02.
Zrobiłem na jego podstawie kolejne patche, jeden zawierający tylko poprawki autora (patch v1.02) a drugi ma ponadto dodatki ode mnie (patch 1.02b)
Obydwa tradycyjnie w download FMC lub na mojej prywatnej stronce.
LoveBeer
Jesli robię poważny błąd nie wczytując się w faqi na stronie to sorka - ale tak na
szybko powie ktoś na ile godzin przewidziana jest rozgrywka ?


Tak, popełniasz błąd. To się nazywa wygodnictwem tongue.gif
Cubik
QUOTE(LoveBeer @ 31-01-2009, 00:25)
Jesli robię poważny błąd nie wczytując się w faqi na stronie to sorka - ale tak na
szybko powie ktoś na ile godzin przewidziana jest rozgrywka ?
Tak, popełniasz błąd. To się nazywa wygodnictwem tongue.gif
*



Gram od początku (czyli od tygodnia) prawie codziennie po 1-3 godziny i do tej pory zapewne nawet w połowie nie jestem.
Myślę, że rozgrywka przewidziana jest na tyle godzin co w Fallout1. Albo przynajmniej prawie tyle co w FO1.
Cubik
Kolejne patche v1.0.3.0 z oryginalnymi poprawkami autora oraz v1.0.3.0.c z dodatkowymi rzeczami ode mnie (z literką "c").

Jest to ważna poprawka gdyż w pewnym momencie umożliwia pojawienie sie na mapie świata kolejnego miasta. Bez tej poprawki miasto nie będzie widoczne i w zasadzie gra zakończy się na mieście Golden Valley.

Jednak jest mały myk z tymi poprawkami. Autor moda zrobił coś takiego, że owszem miasto będzie widoczne ale dopiero po rozpoczęciu gry na nowo, natomiast moja wersja patcha czyli ta z literka "c" umożliwia kontynuowanie gry na starych sejwach.
Nie wrzuciłem swojej poprawki w jednym skrypcie do wersji patcha oryginalnych zmian od autora, gdyż to są jego poprawki a nie moje.

Kto chce korzystać z gry w oryginale musi zacząć grę od nowa, a kto się godzi na moje dodatki może grę kontynuować bez rozpoczynania na nowo.

Zapraszam do download na moją Cubikową prywatną stronę lub na FMC.


EDIT /15.02.2009/:
Kolejne patche w wersji 1.0.4.1 na FMC i na mojej stronie.
Havoc87
Grrr! Alles gutt, tylko choroba mam problem ze scrollingiem! Wrr!! Zacina sie glownie scroll w lewo i na dół, choroba...
8 bit mode
uwaga uwaga, nie śmiać się... GF2MX400 ;P
Siakieś porady poza "zmien kartę" ?

Nobra, po głębszej analizie okazuje się że to po prostu mapy są dziwne, czytaj "nie kwadratowe", stąd problem.
Anyway, mr Cubic, mam inny problem, zainstalowalem Twoja swieza wersje 1.0 "do patchowania", wrzucilem ostatniego, Twojego patcha na to a bugi jak byly tak (w wiekszosci jesli sie nie myle) są. I tak szeryf Golden cośtam po quescie z zaginionymi ludzmi nabil expa z 9 na 12 poziom, ale, co gorsza, o zgrozo, gdy zdejmuje metal armor gra sie wykrzacza, gdy daje go (nawet po ominieciu tego buga poprzez podmiane armoru na postaci) panowi przy moscie celem dostania lewego ID do nazwijmy ich "gun runnersow", gra tez sie wykrzacza. Coz, jesli jest siakis sposob na ominencie tego buga, chcialbym go poznac. Gwoli scislosci, na wspomniana instalke wrzucilem pliki ze strony "producenta" w wersji 1.4 i nic, dalej te same errory. Coz, pobawie sie z tym jeszcze, moze i od nowa zagram, na nowej instalce, heh, ale to jak sie wyspie, bo jak widzicie, mimo bugow, zawalilem przy tym ustrojstwie nocke... ;]
No i jeszcze jedno zasadnicze pytanie: Zostalo to zbetatestowane? Da sie to przejsc? Bo wieta, fajno sie gra w totalconversje, jeno problem je taki, ze czlowiek momentami nie wie, czy w to ze nie potrafi ich przejsc jest spowodowane jego klocowatoscia, czy bugami tongue.gif
Cubik
Mod jako mod jest ciekawy, ale okropnie zabugowany. To fakt i ja niestety nie jestem w stanie odbugować go, a choćby z tego względu, że nie jestem autorem gry i jeśli Forgotten Knight pracuje nad patchami to powstawałyby dwie wersje patchy, moja i jego.
Nie pamiętam już czy te problemy, które przedstawiłeś nie powinny wystąpić po zapachtowaniu moim patchem czy nie. Ale pytanie którego mojego patcha użyłeś? 1.04.1.c czy gołego? Spróbuj tego z literką C i daj znać.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.